دلایل یادگیری زبان ترکی

دلایل مهم برای یادگیری زبان ترکی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای یادگیری زبان ترکی اقدام کنید؟ دانش یادگیری زبان ترکی تا چه حد می‌تواند برای شما مفید و سازنده باشد؟ بگذارید در ابتدا نگاهی گذرا به اطلاعات اولیه و کلی در خصوص این کشور داشته باشیم.

کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، کشور اروپایی-آسیایی بوده و در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است. ترکیه به دلیل همسایگی با کشور‌های ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان، از موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

ترکیه گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به شمار می‌رود. همچنین این کشور از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار بوده و مکان‌های جالب و دیدنی بسیاری دارد. به همین دلایل است که سالانه توریست‌های بسیار زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. جمعیت این کشور چیزی در حدود 81 میلیون نفر است و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید >>> تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی

 

زبان ترکی زبانیست که در کشورهای مختلف، توسط افراد مختلف، استفاده می‌شود و فقط مختص به این کشور نیست. هر فردی دلایل خاصی برای یادگیری زبان خارجی دارد. در اینجا به معرفی چندین دلیل خوب برای یادگیری زبان ترکی می‌پردازیم.

  • ترکی یک زبان بسیار مهم است

زبان ترکی به عنوان یک زبان مهم در زمینه‌ی کسب وکار در سازمان امنیت آمریکا شناخته شده است. زیرا، همانطور که اشاره شد، ترکیه یک گذرگاه بین اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه است. بنابراین به لحاظ جغرافیایی و سیاسی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یادگیری زبان ترکی در چنین شرایطی، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • سفر بدون دردسر

امروزه اکثر کشورها از زبان بین المللی انگلیسی برای رفاه حال توریست‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بر روی تمامی علامت‌های خیابان‌ها، منوهای رستوران‌ها و حتی سایت‌های اینترنتی، از زبان‌های مختلف استفاده شده است.

ولی دانستن و یادگیری زبان کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید، خالی از لطف نبوده و سفر را برای شما لذت‌بخش می‌کند. در مورد کشور ترکیه نیز به همین صورت است. با دانستن چندین کلمه‌ی اصلی در این زبان، به سادگی می‌توانید با مردم ارتباط گرفته و هر سوال یا خواسته‌ای دارید، به راحتی بیان کنید. همچنین اگر به مشکلی بر خوردید، با یادگیری زبان ترکی می‌توانید آن را به آسانی برطرف کنید.

  • ایجاد ارتباط دوستانه با مردم

تا به حال با توریستی مواجه شده‌اید که به زبان شما سخن بگوید؟ قطعا برای شما بسیار جالب خواهد بود که یک فرد خارجی به زبان شما صحبت می‌کند. زمانی که به کشوری سفر می‌کنید، دانستن چند کلمه‌ی ساده از زبان آن کشور نیز می‌تواند برای شروع یک مکالمه‌ی دوستانه و گرفتن پاسخ سوالاتتان، به شما کمک کند.

  • احترام گذاشتن و مورد احترام واقع شدن

یادگیری هر زبانی، حتی یادگیری زبان ترکی و صحبت کردن آن در کشور ترکیه و علاقه نشان دادن به زبان و فرهنگ آن‌ها، به نوعی احترام گذاشتن به مردم آن کشور محسوب می‌شود. یک جمله‌ی “سلام، وقت بخیر” به زبان ترکی در یک رستوران یا حتی با یک راننده‌ی تاکسی، باعث ایجاد حس خوب در وی شده و با شما نهایت همکاری را خواهند کرد. این همکاری کردن و دوستانه برخورد کردن آن‌ها نیز به نوعی احترام گذاشتن به شما محسوب می‌شود.

  • پیدا کردن دوست

نلسون ماندلا در این مورد، جمله‌ی زیبایی گفته است: “اگر شما با شخصی به زبانی صحبت کنید که آن را متوجه شود، صحبت شما در ذهن او خواهد ماند. اگر به زبان او با او سخن بگویید، سخن شما در قلب او جای خواهد گرفت”.

هنگامی که به کشوری سفر می‌کنید و قادر به صحبت کردن به زبان‌ آ‌ن‌ها هستید، حتی اگر در حد مکالمه‌ی ابتدایی باشد، شانس پیدا کردن دوست در آن کشور را خواهید داشت. بنابراین با یادگیری زبان ترکی حتی در سطح ابتدایی، این شانس را از خود دریغ نکنید.

 

دلایل مهم برای یادگیری زبان ترکی

دلایل مهم برای یادگیری زبان ترکی

 

  • تخفیف گرفتن و جلوگیری از کلاهبرداری

اگر قرار باشد از بازار بزرگ خرید کنید و یا دائما با تاکسی‌های این کشور سر و کار دارید، با دانستن چند کلمه‌ی ترکی و  برقراری ارتباط، آن‌ها را خوشحال می‌کنید. همچنین با یادگیری زبان ترکی ، از شر کلاهبرداران نیز راحت خواهید بود. قیمت هر چیزی را می‌دانید، مسیرتان مشخص است، هر آدرسی را به راحتی پیدا می‌کنید. در چنین شرایطی هم خودتان، هم وسیله‌هایتان و هم پولتان در امنیت خواهید بود.

  • کمک به شغل شما

یادگیری زبان ترکی و بلد بودن آن، در یافتن شغل به شما کمک بی‌نظیری خواهد کرد. ترکیه بر اساس موقعیت‌هایی که قبلا ذکر شد، نقس بسیار مهمی در منطقه داشته و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد. اگر در رزومه‌ی خود، داشتن تسلط حرفه‌ای بر زبان ترکی را لحاظ کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل خواهید داشت.

  • خواندن و نوشتن آسان

ممکن است برای افرادی که تا کنون با زبان ترکی سر و کار نداشته‌اند و حتی به گوششان نیز نخورده باشد، یادگیری این زبان بسیار مشکل به نظر برسد. ولی حقیقت این است که الفبای زبان ترکی همان الفبای لاتین است و همانگونه که نوشته می‌شود، خوانده می‌شود. همین باعث می‌شود تا بر خلاف برخی دیگر از زبان‌ها که چیز دیگری نوشته و چیز دیگری خوانده می‌شوند، یادگیری زبان ترکی بسیار ساده باشد.

  • زبان کشور قبرس

زبان ترکی نه تنها زبان رسمی کشور ترکیه است، بلکه با یادگیری زبان ترکی، به راحتی می‌توانید به کشور قبرس نیز سفر کرده و با مردم آن به راحتی ارتباط برقرار کنید.

  • تاریخ ترکیه

ترکیه نیز از آن دسته کشورهاییست که تاریخ و سرگذشت بسیار جالبی دارد. فرهنگ ترکیه بسیار جالب است. زمانی که اقدام به یادگیری زبان ترکی می‌کنید، با تاریخ، هنر، فرهنگ غنی و بسیاری از جنبه‌های دیگر  این کشور آشنا خواهید شد. تاریخ پادشاهان و تاثیراتی که بر روی این کشور داشته‌اند، تغییراتی که این کشور در طول زمان داشته است، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی این کشور، همگی، اطلاعات جالبی در مورد ترکیه هستند که دانستن آ‌ن‌ها خالی از لطف نیست.

  • زبان ترکی و درک دیگر زبان‌ها

اگر زبان ترکی را یاد بگیرید، قادر خواهید بود مقداری از زبان آذربایجانی، ازبکستانی و ترکمنستانی را نیز درک کنید. این یک مزیت بزرگ است که با یاد گرفتن زبان ترکی بتوانید 4 زبان را تا حدودی درک کرده و صحبت کنید.

  • ترکیه، کشور زیبایی‌ها

تا به حال به عکس‌های ترکیه نگاه کرده‌اید؟ هیچ فیلم ترکی را دیده‌اید؟ ترکیه یک کشور با آب و هوای جلگه‌ای، پر باران و کوهستانی، فوق العاده زیبا و حاصلخیز است. شهرهای بسیار زیبا و دیدنی با هوای مطبوع و دلپذیر نظیر استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی و دیگر شهرهای توریستی، بناهای تاریخی، کاخ‌های پادشاهان، مساجد، موزه‌ها، سواحل شگفت انگیز، تفریحات آبی و غیره، همگی باعث می‌شوند تا توریست‌ها هرگز از سفر به این کشور پشیمان نشوند.

تنوع غذایی ترکیه بی‌نظیر است. انواع باقلوا، انواع کباب، غذاهای سنتی که فقط مخصوص ترکیه هستند و شما در هیچ کجای دنیا آن‌ها را نخواهید یافت. حتی غذاهای خیابانی دستفروشان این کشور از کیفیت بالایی برخوردار هستند. غذاهای مفصل ترکیه از جمله چیزهاییست که هر توریستی بعد از بازگشت به کشور خود، هرگز از یاد نخواهد برد.

صنعت پوشاک ترکیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب نیز از جمله مواردیست که باید در مورد سفر به ترکیه در نظر داشت. ترکیه در این صنعت پوشاک از پیشروان منطقه محسوب می‌شود.

حمام‌های سنتی ترکیه به سبک پادشاهان قدیم، ماساژهای مخصوص ترکی جهت ریلکسیشن، نیز از جمله مواردی هستند که فقط در خود ترکیه باید تجربه کرد.

با یادگیری زبان ترکی در اسرع وقت، این فرصت را به خود بدهید تا از زیبایی‌های چنین کشوری لذت ببرید. یادگیری زبان ترکی را با مدرسین آلپیدا تجربه کنید. در کوتا‌ه‌ترین زمان، بیشترین یادگیری را داشته باشید. با آلپیدا در تماس باشید.

Why Study Turkish? | World Languages & Literatures

دیدگاه ها بسته شده اند.