فواید سفر

فواید سفر در بازسازی مجدد زندگی

 

هنری میلر می‌گوید: “مقصد هرگز یک مکان خاص نیست. بلکه مقصد راه جدیدی از چیزهاست”.

برخی افراد زمانی که می‌خواهند تغییری در زندگی خود ایجاد کنند به سفر می‌روند. آن‌ها برای تغییر روزمرگی و خستگی کتاب می‌خوانند، فیلم می‌بینند، برخی آشپزی می‌کنند، برخی به پارک و سینما می‌روند. ولی هیچ چیز مثل یک جاده‌ی بی‌پایان نمی‌تواند لذت بخش باشد. از فواید سفر می‌توان از این نکته نام برد که زمانی که از محیط پر تنش و پر مشغله‌ی خود برای چند روز خارج می‌شویم، همین باعث می‌شود که ذهن آرام گرفته، متمرکز شده و منجر به پیشرفت شخصیتی افراد می‌شود. در سفر می‌توان به چشم اندازهایی دست یافت که در هیچ کجای دیگر نمیتوان یافت.  از دیگر فواید سفر، دادن دیدگاه‌های متفاوت به افراد در زندگی است. می‌توان از مردم شهرها و کشورهای دیگر با فرهنگ‌های متفاوت، چیزهای بسیاری آموخت. در اینجا به 5 مورد از فواید سفر که زندگی را مجدد بازسازی می‌کنند، به طور کامل اشاره می‌کنیم.

 

قبل از شروع سفر:

گام اول:

تمامی مواردی که می‌خواهید در زندگی خود تغییر دهید را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید. این تغییر چه کوچک باشد و چه بزرگ، از فواید سفر کردن این است که شما را برای تمامی تغییراتی که می‌خواهید انجام دهید آماده می‌کند. اما قبل از آمادگی برای هر تغییری باید از خود بپرسید که چرا می‌خواهید تغییر کنید. چرا این تغییر یا تغییرات باید برای شما اتفاق بیفتد؟ آگاهی داشتن از نتیجه‌ی تغییر بسیار مهم است. خود را برای نتیجه‌ی آن تغییر آماده کرده‌اید؟

بنابراین به جای آشفتگی فکری فراوان، شروع به مشاهده‌ی زندگی خود بکنید . با دقت به جزئیات آن توجه کنید. یک برگه‌ی کاغذ بردارید و به سه قسمت تقسیم کنید. آن را در جیب، کیف پول و یا کوله پشتی خود قرار دهید. پس از آن، در طول چند روز آینده شروع به ضبط کردن تمامی تغییراتی بکنید که می‌خواهید زندگی خود را بر اساس احساسات و افکاری که در طول روز داشته‌اید، تغییر دهید. در هر موردی که احساس ناراحتی می‌کنید، ناراضی هستید و یا حس ناکافی بودن دارید، در مورد آن بنویسید تا بتوانید بر آن غلبه کنید. برای ساده‌تر کردن این مورد لیست خود را به این سه زیر مجموعه تقسیم کنید:

  • عادت‌ها، الگوها و رفتارهایی که شما می‌خواهید در شما بماند.
  • عادت‌ها، الگوها و رفتارهایی که شما می‌خواهید در شما ایجاد شوند.
  • چیزهایی که شما می‌خواهید به دست آورید، به انجام برسانید و یا تجربه کنید. این شامل هر گونه مهارت و یا دانشی که شما می‌خواهید به دست آورید می‌شود. همچنین هرگونه تغییری در خصوص شغل، روابط و محل زندگی، همه در این طبقه بندی قرار می‌گیرند.

این فرآیند را برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر و کامل کردن این لیست، به مدت یک هفته تکرار کنید. نکته‌ی بسیار مهم این است که فقط و فقط چیزهایی را تغییر دهید که خودتان می‌خواهید تغییر دهید. بازخورد گرفتن از دیگران نیز بسیار مهم است. به پیشنهادهایی که از دیگران دریافت می‌کنید نیز عمیقا فکر کنید. لازم نیست به همه‌ی پیشنهادات عمل کنید ولی حتما فکر کنید. لیست خود را به واقعیت نزدیک کنید. تغییراتی را اعمال کنید که می‌دانید از پس انجام آن‌ها بر می‌آیید. در این صورت است که انگیزه‌ی کافی را خواهید داشت.

 

گام دوم:
روش سفر و مقصد خود را با استفاده و بر اساس لیست خود انتخاب کنید.

برای هر جنبه‌ای از خودتان که می‌خواهید تغییر دهید، هر مهارتی که می‌خواهید به دست آورید، هر تجربه‌ای که می‌خواهید کسب کنید، جایی در جهان وجود دارد. برای رسید به این جایگاه راهی برای سفر وجود دارد که به شما کمک می‌کند به مقصد خود برسید. از لیستی که در گام قبلی تهیه کرده‌اید استفاده کنید تا توانید بهتر تصمیم بگیرید که به کجا بروید و چه کاری انجام دهید. برخی از نمونه‌های مقصد به شرح زیر است:

  • اگر یک سفر لوکس می‌خواهید، از Sub-Saharan Africa غافل نشوید.
  • اگر می‌خواهید زبانی یاد بگیرید، به کشوری سفر کنید که به آن زبان صحبت می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید به درون خود بروید و با روح خود در تماس باشید، به هند سفر کنید.
از دیگر مثال‌های متدهای سفر:
  • می‌خواهید خشم یا هر عادت بد دیگر خود را کنترل کنید؟ آموزش‌های تمرینات مدیتیشن Buddhist را استفاده کنید.
  • می‌خواهید خوش اندام شوید؟ کوهنوردی و یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.
  • می‌خواهید تغییری در زندگی اجتماعی خود بدهید؟ مسافرت‌های hitchhiking و یا Couchsurfing را امتحان کنید. حتی به تنهایی سفر کنید.

هر دو نمونه‌ی سفر می‌توانند تا ابد ادامه داشته باشند. نکته‌ی اصلی اینجاست که هرآنچه که در تلاش برای دستیابی به آن هستید، میلیون‌ها فرهنگ و کشور در دنیا برای رسیدن به خواسته‌های شما وجود دارد. لیست خود را تهیه کنید و برای دستیابی به آن‌ها اقدام کنید. سفر به سلامت!

 

فواید سفر در بازسازی مجدد زندگی

فواید سفر در بازسازی مجدد زندگی

 

گام سوم:

فرصت‌ها را با آغوش باز بپذیرید.

فکر می‌کنید که به لیستی که در گام دوم تهیه کردید عمل خواهید کرد؟ دوباره فکر کنید! بزرگترین فواید سفر ها تمرین‌های فرهنگی و گرفتن چشم اندازهای جدید در زندگی است. به دست آوردن نگاهی جدید به زندگی راه کاملی برای افزایش و توسعه‌ی برنامه‌های بازسازی زندگی برای افراد مختلف است. سفر فرصت‌های بسیاری به شما می‌دهد و این بهترین زمان برای استفاده از این مزایا است. به یاد داشته باشید که هر فرهنگ جدید نیز یک چشم انداز جدید است.

چند کار است که شما می‌توانید در این مورد انجام دهید:

  • به فرصت شناختن یک فرهنگ جدید بله بگویید. هر هفته‌ای که در سفر هستید را یک تجربه به حساب آورید.
  • یک مکالمه‌ی 5 ثانیه با یک فرد جدید به طور روزانه داشته باشید.
  • همیشه فرصتی برای رفتن به یک مکان جدید یا منطقه‌ی جدید برای خود ایجاد کنید.

همیشه ذهن خود را باز نگه دارید. بگذارید مردم شما را به چالش بکشند و از شما سوال بپرسند. زیرا در نهایت شما خودتان را به چالش می‌کشید و از خود سوال می‌پرسید و این درست بهترین موقع برای شماست تا بازسازی را آغاز کنید.

 

گام چهارم:

یک نقل قول قدیمی در این زمینه وجود دارد: “معنویت در حال تغییر در دنیای بیرونی شماست همانطور که نتیجه‌ی تغییر دنیای درونی شماست”. حال زمان آن است که که مستقیما به فواید سفر بپردازیم. از فواید سفر آن هم سفری که شما به قصد ایجاد تغییر می‌روید، این است که:

  • باعث افزایش خود آگاهی می‌شود.
  • باعث افزایش و بالاتر رفتن اعتماد به نفس و دوست داشتن خود می‌شود.
  • باعث می‌شود تا قدردانی از خود را یاد بگیرید.

تمامی این فواید سفر باعث می‌شود تا تغییر را به خوبی در خود حس کنید. این تغییرات آنقدر اثر مثبت بر روی شخصیت و روحیات فرد دارند که همه پس از بدست آوردنشان سعی در حفظ آن دارند. برای حصول نتایج بهتر زمان بیشتری برای شناخت خود اختصاص دهید. حتما به برنامه‌های خود عمل کنید. خود را در معرض فرهنگ‌های مختلف بر اساس خواسته‌ها و لیست برنامه‌ریزی شده‌ی خود قرار دهید.

 

پس از بازگشتن از سفر:

گام پنجم:

هیچ سفری بدون بلیت برگشت کامل نمی‌شود و هیچ سفری نباید بدون ایجاد هیچ تحول باشد. این گام پایانی و آزمایش نهایی است. چند هفته‌ی اول که از سفر برمی‌گردید بسیار ضروری و حیاتی هستند. شکل دادن زندگی به شکل جدید بسیار حائز اهمیت است. خواسته‌های جدید خود را شناسایی کنید و آن‌ها را در زندگی روزمره‌ی خود دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند تا هر آنچه در سفر آموخته‌ و بدست آورده‌اید را در جهت حفظ و توسعه‌ی تغییرات به کار گرفته و عادت‌ها و رفتارهای قدیمی را ترک کنید.

در اینجا چند مورد کوچک اشاره می‌کنیم:

  • یک زمان انعکاس تنظیم کنید. این زمان می‌تواند تمرین خود شناسی و یا هر چیز جدیدی مانند روزنامه نگاری باشد. تنها 20-15 دقیقه زمان برای این کار کافیست.
  • نگاه قبلی که نسبت به خود داشتید را تغییر دهید و بر روی فرد جدید تمرکز کنید. از فواید سفر آشنا شدن با بسیاری از جنبه‌های مختلف هر فرهنگ است. ممکن است خود جدیدتان را بر اساس فرهنگ کشوری که جدیدا به آن سفر کرده‌اید بخواهید بسازید. حتی این تغییرات می‌توانند در اتاق، ماشین و یا حتی دفتر کار شما نیز خودشان را نشان دهند. ایجاد تغییرات ظاهری و فیزیکی باعث ایجاد تغییرات درونی نیز خواهد شد. از فواید سفر این است که اعتماد به نفس را بالا می‌برد. باعث می‌شود تا شما به خود اطمینان کنید و با میل خودتان این تغییرات را در خود و محیط اطرافتان ایجاد کنید.
  • احساسات جدید، رفتار و برنامه‌های آینده‌ی خود را برای دیگران شفاف و روشن کنید. زمانی که خانواده در جریان این تغییرات باشند به شما در فشارهای عصبی ناخواسته کمک خواهند کرد.

مواردی که ذکر شد تنها فواید سفر و تاثیرات مسافرت رفتن نیستند. فواید سفر با برنامه ریزی قبلی و پیش بینی خطرات احتمالی، بیشمار هستند. این نتایج و راهکارها را با دیگرا به اشتراک بگذارید. هرآنچه که یاد گرفته و تجربه کرده‌اید را به آن‌ها نیز یاد بدهید. آن‌ها را با چشم اندازهای جدیدی که خود آشنا شده‌اید، آشنا کنید. هرچه بیشتر ببخشید، بیشتر به دست خواهید آورد و همین باعث بازسازی زندگی شما خواهد شد. فواید سفر تنها قسمتی از راه‌های بیشماری برای بازسازی زندگیست. سعی کنید هر راهی که می‌تواند شما را به سوی رشد و پیشرفت بیشتر سوق می‌دهد را امتحان کنید. به خطراتش می‌ارزد.

 

برای سفر به حداقل اندک دانش زبان انگلیسی احتیاج است. با ما در موسسه زبان آلپیدا همراه باشید. با شما در سفرهایتان همراه خواهیم بود.

7 Benefits of Traveling | drifttravel

دیدگاه ها بسته شده اند.