یادگیری زبان اسپانیایی

دلایلی که نشان می‌دهند یادگیری زبان اسپانیایی زندگی شما را تغییر می‌دهد

یادگیری زبان تماما در مورد انگیزه است و انگیزه به معنای پیدا کردن پاسخ به “چرا”‌های شماست. چرا باید زبان اسپانیایی یاد بگیرم؟ یادگیری زبان اسپانیایی چه کمکی به من می‌کند؟ شاید در مورد یادگیری هر زبانی، از خودتان همین سوالات را بپرسید! اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید، شاید هرگز نیازی به یادگیری زبان اسپانیایی و حتی هیچ زبان دیگری پیدا نکنید. حتی اگر انگلیسی زبان باشید و به کشورهای غیر انگلیسی زبان سفر کنید، باز هم در هتل‌ها، رستوران‌ها و بسیاری جاهای دیگر، افراد یا علامت‌هایی به زبان انگلیسی وجود  دارند که شما را راهنمایی کنند و با شما به زبان انگلیسی صحبت کنند.

هزاران دلیل وجود دارند که ثابت کنند زبان اسپانیایی از اهمیت زیادی برخوردار است. زبان اسپانیایی، چهارمین زبان مهم دنیا پس از انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است. بنابراین به جای اینکه از خودتان سوال کنید، چرا باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرم، از خود بپرسید: “چگونه یادگیری زبان اسپانیایی زندگی مرا تغییر می‌دهد؟”

در این مطلب به چند دلیل مهم برای یادگیری زبان اسپانیایی می‌پردازیم.

دلایل یادگیری زبان اسپانیایی

  • با یادگیری زبان اسپانیایی تجربه‌ی دیدن 20 کشور که زبان اصلی آنان اسپانیایی است، داشته باشید

در حدود 400 میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. با این رقم، باعث تعجب است که تنها 9 میلیون نفر، زبان اسپانیایی را به عنوان زبان دوم فرا گرفته‌اند. در ایالات متحده‌ی آمریکا نیز حدود 41 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. آرژانتین، بولیویا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومنیکا، اکوادور، ال سالوادور، گینه، گوواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اسپانیا، اوروگوئه و ونزوئلا، کشورهایی هستند که زبان اصلی و رسمی آن‌ها اسپانیایی است. با یادگیری زبان اسپانیایی ، بدون شک از سفر به چنین کشورهایی لذت خواهید برد.

 

  • با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر سفر کنید

سفر کردن با این تفکر که می‌دانید مقصد کجاست و به زبان آن کشور تسلط دارید، می‌تواند ذهن شما را از هر گونه استرسی خالی کند. سفر به کشور دیگری که زبان آن را ندانید، مشکلات بسیار زیادی به همراه دارد. گم کردن مسیر، گم کردن وسایل، به سرقت رفتن وسایل، گم کردن محل اقامت، عدم توانایی در ارتباط با مردم منطقه و بسیاری دیگر از مشکلات، از عدم دانش کافی در مورد زبان کشور مقصد است.

زمانی که اقدام به یادگیری زبان اسپانیایی می‌کنید و قصد سفر به یک کشور اسپانیایی زبان را دارید، دیگر خیالتان از بابت بسیاری از مشکلات ذکر شده، راحت است. حتی ممکن است دوستان و یا خانواده را همراه خود ببرید و آنقدر این دانش به شما اعتماد به نفس بدهد که رهبر تور آن‌ها باشید.

  • پولتان به هنگام سفر ذخیره خواهد شد

با پرداخت پول‌های زیاد به عنوان توریست، خداحافظی کنید. توانایی صحبت کردن به زبان اسپانیایی شما را قادر می‌سازد تا با فروشندگان چانه بزنید و قیمتی برابر و یا حتی نزدیک به مردم بومی منطقه پرداخت کنید. در این صورت شما می‌توانید پول بسیار زیادی ذخیره کنید. حتی با این روند شما از روی نا‌آگاهی به هتل‌های گران قیمت نخواهید رفت. بر‌عکس، همه چیز از محل اقامت گرفته تا غذا و حتی وسیله‌ی حمل و نقل، مناسب‌ترین و بهترین را انتخاب خواهید کرد.

 

  • تجربه کردن زندگی مردم بومی منطقه

هرکجا که بروید و به زبان بومی مردم آن منطقه سخن بگویید، مردم آن منطقه عاشق شما خواهند شد. با یادگیری زبان اسپانیایی و سفر به یک کشور اسپانیایی زبان، کافیست چند کلمه‌ی ساده به زبان آن‌ها سخن بگویید. خواهید دید که آن‌ها با روی گشاده، لبخند و سخاوت با شما رفتار خواهند کرد. شما ممکن است از طریق مردم بومی، مکان‌هایی را ببینید و غذاهایی را بخورید که توریست‌های دیگر هرگز نبینند.

 

  • دوران بازنشستگی را در خارج از کشور سپری کنید

بسیاری از کشورهای اسپانیایی زبان به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، آب و هوای گرم، ساحل‌های زیبا، شهرهای دیدنی و غیره، مناطق مناسبی برای گذراندن دوران بازنشستگی هستند. بسیاری از مردم سعی می‌کنند تا چنین کشورهایی را برای دوران طلایی خود انتخاب و به آنجا مهاجرت کنند. اولین شرط لازم راحت زندگی کردن در چنین شرایطی، یادگیری زبان اسپانیایی است.

 

  • یادگیری زبان اسپانیایی به شما کمک می‌کند تا شغل مناسبی پیدا کنید

در دنیایی که همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است، بسیاری از شرکت‌ها، کسب و کار خود را در کشورهای اسپانیایی زبان نیز دنبال می‌کنند. این روند به سرعت در آمریکا، کانادا و حتی انگلستان در حال افزایش است. همچنین با تعدادِ زیادِ اسپانیایی زبانانی که در خارج زندگی می‌کنند، مشاغل بسیاری برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان اسپانیایی زبان به وجود آمده‌اند. به همین دلیل است که تعداد زیادی به یادگیری زبان اسپانیایی روی آورده‌اند تا در این کسب و کارها، جایی برای خود باز کرده و شغل رویایی خود را پیدا کنند.

 

  • سفر به کشورهای مختلف برای کار کردن

فرض کنید روزی شغل شما به نحوی باشد که باید سفرهای زیادی به کشورهای مختلف داشته باشید. یا برای مثال، برای شغل خود مجبور به سفر به یک کشور اسپانیایی زبان مانند مکزیک و یا اسپانیا باشید. اگر زبان اسپانیایی بلد باشید، می‌توانید با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده و حتی از فرصت‌های طلایی کاری که برای شما پیش می‌آیند، استفاده کنید. یادگیری زبان اسپانیایی فرصت‌های شغلی فراوانی در خارج از کشور برای شما ایجاد می‌کند.

 

  • یادگیری زبان اسپانیایی به شما فرصت تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشورهای اسپانیایی زبان را می‌دهد

یکی از موثرترین راه‌های یادگیری زبان اسپانیایی، سفر کردن به یک کشور اسپانیایی زبان و ثبت نام در کلاس‌های زبان اسپانیایی است. همسو شدن با محیط و یادگیری از محیط واقعی، معلمان و دوستان در شرایط واقعی، بهترین و پر بازده‌ترین یادگیری را خواهد داشت. علاوه بر این، تحصیل کردن در یک کشور خارجی باعث می‌شود تا یادگیری شما به گونه‌ای باشد که اطلاعات دریافتی، برای مدت بسیار طولانی و سال‌ها در ذهن شما باقی بمانند.

 

یادگیری زبان اسپانیایی

یادگیری زبان اسپانیایی

با یادگیری اسپانیایی در موسسه زبان های خارجی آلپیدا، برای استفاده از فرصت‌های طلایی تحصیلی و شغلی پیش رو، خود را به خانواده‌ی بزرگ اسپانیایی زبان‌ها ملحق کنید. با آلپیدا در تماس باشید.

 

  • دوستان اسپانیایی ابدی پیدا کنید

زبان یک وصل کننده‌ی نهایی است. اگر بتوانید اسپانیایی صحبت کنید، قادر به برقراری رابطه با افراد بیشتری خواهید بود. به زودی متوجه خواهید شد که با برخی از این افراد، مشترکات بسیاری خواهید داشت. آن‌ها با شما ارتباط برقرار کرده و به شما نیز این امکان را می‌دهند تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. اگر نقاط مشترک زیاد باشند، این آشنایی به سطح عمیق‌تری خواهد رسید. شما می‌توانید در محیط تحصیلی، در محل کار، در تعطیلات آخر هفته و بسیاری جاهای دیگر، برای خود دوستانی پیدا کنید و از لذت داشتن دوست خوب بهره ببرید.

 

  • یادگیری زبان اسپانیایی به قوی‌تر شدن حافظه‌ی شما کمک می‌کند

ذهن شبیه یک عضله است. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود. یادگیری زبان اسپانیایی ذهن و حافظه را با حفظ کردن دستور زبان، لغت و دیگر نکات و قواعد زبانی درگیر می‌کند و همین باعث قوی‌تر شدن حافظه می‌شود. افرادی که دو زبانه هستند، در یادآوری مسائلی مانند لیست خرید، اسم‌ها، آدرس‌ها و غیره، عملکرد بهتری دارند.

 

  • یادگیری زبان اسپانیایی شما را باهوش‌تر می‌کند

صحبت کردن به زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگری، می‌تواند باعث به چالش کشیدن و بهبود عملکردهای شناختی در ذهن شما شود. تحقیقات نشان داده‌اند، کودکان دو زبانه، نمرات بهتری در آزمون‌های استاندارد کسب می‌کنند. تحقیقات دیگری نیز ثابت کرده‌اند که افراد دو زبانه، تصمیمات منطقی‌تری می‌گیرند.

 

  • زبان اسپانیایی باعث بهبود زبان انگلیسی شما می‌شود

زمانی که شما به زبان مادری خود صحبت می‌کنید، آن را بدون قواعد دستوری و در غالب محاوره یاد می‌گیرید. ولی زمانی که زبان دومی را یاد می‌گیرید، به قواعد دستوری آن دقت کرده و آن‌ها را دقیق یاد می‌گیرید. ساختار زبان اسپانیایی به نحویست که زمانی که آن را یاد می‌گیرید، برای یادگیری زبان انگلیسی نیز آمادگی پیدا می‌کنید. با مرور زبان اسپانیایی، متوجه اشکالات خود در زبان انگلیسی نیز خواهید شد.

 

  • زبان اسپانیایی فرصت صحبت کردن با 500 میلیون نفر اسپانیایی زبان در سراسر جهان را به شما می‌دهد

این آمار ممکن است شما را متعجب کند ولی با یادگیری زبان اسپانیایی قادر خواهید بود تا با حدود 500 میلیون نفر اسپانیایی زبان در سراسر جهان صحبت کنید. این آمار روز به روز در حال افزایش است. همانطور که قبلا اشاره شد، علاوه بر کشورهایی که در بالا اشاره شد و زبان اصلی آن‌ها اسپانیایی است، نزدیک به 50 میلیون نفر در ایالات متحده‌ی آمریکا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. زبانشناسان تخمین زده‌اند که در سال 2050، اسپانیایی، بزرگترین زبان دنیا خواهد شد.

 

کلام آخر درباره یادگیری زبان اسپانیایی

اسپانیایی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای امتحان کردن و یادگیری افراد است که در حدود 20 میلیون دانش‌آموز در حال حاضر آن را در برخی کشورها مطالعه می‌کنند. این زبان زیبا به نظر می رسد، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایای دیگری است که ترکیب آن را به یکی از گزینه های برجسته در دسترس تبدیل می کند. با این حال، برای کسانی که نیاز به کمی متقاعد شدن دارند این مقاله آماده شده است تا درباره این زیان بیشتر دانسته و بتوانند تصمیم خود را برای یادگیری آن بگیرند.

 

منایع:

coloradomesa

middlebury

closeteachers

دیدگاه ها بسته شده اند.