زبان مردم نیوزیلند

زبان مردم نیوزیلند

در نیوزلند به چه زبان هایی صحبت می شود؟

آیا می دانید برای سفر به نیوزلند چه زبانی را یاد بگیرید؟ آموزش زبان انگلیسی اولین قدمی ات که باید بردارید. تنوع روزافزون جمعیت نیوزلند به این معنی است که تعداد زیادی از زبان های مختلف در این کشور جزیره ای صحبت می شود. مهم‌ترین زبان مردم نیوزیلند انگلیسی و Te Reo Maori هستند و همینطور ساموآیی، چینی و هندی که در حال حاضر پنج زبان اول را تشکیل می دهند.

ندریس خصوصی زبان چینی و تدریس خصوصی زبان هندی با موسسه آلپیدا

اما، فاصله بزرگی بین زبان ها وجود دارد. در حالی که بیش از 95 درصد از مردم نیوزلند انگلیسی صحبت می کنند، تنها حدود 4 درصد از نیوزلندی ها می توانند مائوری را روان صحبت کنند. دیگران حتی آمارهای کمتری دارند اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است. بیایید نگاهی به برخی از زبان مردم نیوزیلند بیندازیم.

در این مقاله میخوانید :

  • انگلیسی
  • مائوری
  • چه زبان های دیگری در نیوزلند صحبت می شود؟
  • بنابراین، مردم در نیوزلند به چه زبانی صحبت می کنند؟

زبان مردم نیوزیلند

یادگیری زبان انگلیسی با آلپیدا، همین حالا شروع کنید. 

انگلیسی زبان مردم نیوزیلند

انگلیسی یکی از دو زبان رسمی در نیوزلند نیست. با این حال، تقریباً همه در نیوزلند انگلیسی صحبت می کنند. تابلوها در مکان های عمومی به زبان انگلیسی هستند و این زبان اصلی مورد استفاده در مدارس و ادارات دولتی است. انگلیسی نیوزلند از نظر واژگان و تلفظ بیشتر شبیه به انگلیسی استرالیایی است – به طوری که مردم نیمکره شمالی اغلب نمی توانند تفاوت بین این دو را تشخیص دهند.

مائوری زبان نیوزیلند

مائوری که اغلب به سادگی Te Reo “زبان” نامیده می شود – در سال 1987 به یکی از زبان مردم نیوزیلند تبدیل شد. مائوری زبان بومی نیوزیلند است و تا قرن نوزدهم، این زبان پراستفاده‌ترین زبان در این کشور بود. هنگامی که مهاجران انگلیسی زبان شروع به ورود به نیوزیلند کردند، برای اولین بار به زبان نوشتاری تبدیل شد. اما، از آنجایی که اروپایی ها شروع به پیشی گرفتن از مردم مائوری کردند، استفاده از زبان مائوری شروع به کاهش کرد.

از دهه 1980، تمرکز زیادی بر احیای Te Reo صورت گرفته است. اکنون، می‌توانید نشانه‌هایی را به زبان‌های مائوری و انگلیسی در سرتاسر نیوزلند، به‌ویژه در جزیره شمالی، جایی که مردم مائوری بیشتری در آن زندگی می‌کنند، ببینید. روتوروا، شهری در جزیره شمالی، در سال 2015 به اولین شهر دو زبانه تبدیل شد. همچنین در مدارس سراسر کشور تدریس می شود. اگر به نیوزلند می روید، ایده بسیار خوبی است که چند کلمه را در Te Reo انتخاب کنید. با kia ora  سلام و البته Aotearoa، نام مائوری نیوزلند شروع کنید.

زبان مردم نیوزیلند

چه زبان های دیگری در نیوزلند صحبت می شود؟

سومین زبان رایج در نیوزلند ساموایی است. بیش از 100000 سخنران ساموایی در آنجا وجود دارد. مانند مائوری، ساموایی نیز یک زبان پلی‌نزی است و اکثر مردمی که در نیوزلند به آن صحبت می‌کنند در جزیره شمالی، به ویژه در اوکلند زندگی می‌کنند. هندی، یک زبان هندی، و زبان‌های چینی شمالی، از جمله ماندارین، به لطف جمعیت زیادی از این کشورها که در آنجا ساکن شده‌اند، در رتبه بعدی قرار دارند.

اما در اینجا زبان های دیگری نیز وجود دارد. تعداد زیادی فرانسوی زبان در ولینگتون زندگی می کنند و جامعه بزرگی از آلمانی زبانان، به ویژه در جزیره جنوبی وجود دارد. همچنین تعداد فزاینده‌ای از افرادی که تاگالوگ، برخی از زبان‌های چینی جنوبی و تونگانی صحبت می‌کنند وجود دارد.

دو زبان رسمی نیوزلند

قبلا در این مقاله گفتیم که انگلیسی یکی از دو زبان رسمی نیوزلند نیست. شما می دانید که مائوری یکی است، پس دیگری چیست؟ زبان اشاره نیوزلند (NZSL). NZSL بیشتر شبیه زبان اشاره بریتانیایی است تا آمریکایی و شامل برخی از کلمات مائوری است.

بنابراین، مردم در نیوزلند به چه زبانی صحبت می کنند؟

اکنون می دانید که هیچ پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد. و فهرست زبان‌هایی که در نیوزلند صحبت می‌شود، طولانی‌تر می‌شود! اگر به رفتن به آنجا در تعطیلات یا محل کار فکر می کنید، می خواهید با تدری خوصی زبان انگلیسی شروع کنید و سعی کنید چند عبارت مائوری را انتخاب کنید. از هر کجا که باشید، نیوزیلندی‌های خوش‌آمد و چندفرهنگی آماده شنیدن صحبت‌های شما خواهند بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.