شهرهای فرانسه

انتخاب بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه

اهمیت بررسی و انتخاب بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، ترجیح می دهند که فرانسه را به عنوان کشور مقصد انتخاب نمایند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که  قبل از مهاجرت وجود دارد،علاوه بر آموزش زبان فرانسه، شناسایی و انتخاب بهترین شهرها برای زندگی و کار در فرانسه است. پاریس به دلیل جاذبه های زیادی که دارد اغلب مورد توجه مهاجران قرار می گیرد، اما آیا واقعاً پاریس بهترین شهر برای زندگی در فرانسه است؟ با وجود این که فرصت های شغلی زیادی در شهر پاریس وجود دارد، اما گزینه های زیادی در سراسر کشور فرانسه وجود دارند، که می توانید آن ها را نیز برای زندگی و کار در فرانسه مورد بررسی قرار دهید. در این مطلب سعی نموده ایم که بهترین شهرهای فرانسه را برای زندگی از نظر کیفیت زندگی، روابط اجتماعی، آب و هوای عالی و غذاهای خوشمزه به شما معرفی کنیم.

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان فرانسه با آلپیدا

شهرهای فرانسه آلپیدا

پاریس از بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی

در فرانسه انتخاب بهترین شهرها برای زندگی، کار چندان سختی نیست. زیرا فرانسه یکی از کشورهایی است که از نظر شاخص کیفیت زندگی بین المللی برای مهاجران، امتیاز نسبتاً خوبی را به خود اختصاص داده است. در نظرسنجی سال 2019 این کشور توانست به رتبه هجدهم دست پیدا کند. درست است که پاریس در ذهن مردم دنیا شهری بزرگ و رویایی جلوه می کند، اما تنها گزینه زندگی عالی، در فرانسه نیست. در ادامه این مطلب چند شهر بسیار خوب از سراسر کشور فرانسه را به شما معرفی می نماییم، تا بتوانید بر اساس سلیقه و سبک زندگی خود شهر مناسبی را برای زندگی و کار انتخاب کنید.

از بهترین شهرها برای زندگی و کار در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • Toulouse: بهترین شهر برای زندگی به همراه خانواده
  • Lyon: بهترین شهر از نظر تنوع غذایی
  • Strasbourg: بهترین شهر برای سفر
  • Montpellier: بهترین شهر برای زندگی شبانه
  • Rennes: بهترین شهر از نظر زندگی اقتصادی و به صرفه
  • Paris: بهترین شهر از نظر فرهنگ و هنر

بیشتر بخوانید >> حقایق جالب درباره فرانسه

تولوز، بهترین شهر برای زندگی با خانواده

شهر تولوز از بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده است. این شهر مرکز صنعت هوا فضای فرانسه می باشد و کارفرمایان بزرگ بین المللی مانند ایرباس و اینتل در این شهر مستقر هستند. از طرفی شهر تولوز یکی از گزینه های بسیار خوب از نظر دارا بودن مدارس بین المللی و مدارس دو زبانه می باشد. در واقع یکی از دلایلی که تعداد زیادی از خانواده های مهاجر، در این شهر اسکان پیدا می کنند، همین دسترسی به مدارس دو زبانه است. تولوز چهارمین کلان شهر کشور فرانسه است که با نام La ville rose به معنی “شهر صورتی” نیز شناخته می شود. زیرا بسیاری از ساختمان های آن با آجرهای کم رنگ ساخته شده اند. از مزایای دیگر این شهر می توان به آب و هوای نسبتاً گرم آن و امکان بازدید از کشورهای ایتالیا و اسپانیا با یک سفر کوتاه اشاره داشت.

لیون، بهترین شهری فرانسه از نظر تنوع غذایی

شهر لیون به دلایل زیادی در فهرست بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی قرار می گیرد. از جمله این دلایل می توان به غذاهای عالی، نوشیدنی های خاص و فرهنگ و تاریخ غنی اشاره نمود. بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تنوع غذایی اهمیت می دهید، می توانید در این شهر نهایت لذت را تجربه کنید. لیون یکی از شهرهای جذاب فرانسه است که کل این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو، قرار گرفته است. این شهر در جنوب شرقی فرانسه واقع شده و شما می توانید با یک سفر کوتاه به کشورهای ایتالیا و سوئیس سفر کنید.

بیشتر بخوانید >> لغات انگلیسی مربوط به شهر نشینی

 استراسبورگ، بهترین شهر فرانسه برای سفر

استراسبورگ بهترین شهر فرانسه برای سفر و گردش است. زیر این شهر در دوره های تاریخی مختلف چندین بار جزء بخش هایی از کشورهای فرانسه و آلمان بوده است. به همین دلیل به نوعی مظهر روح فرانسه و آلمان به شمار می رود. این شهر مرکز تعداد زیادی از مدارس بین المللی است. به این ترتیب اگر قصد دارید که همراه خانواده و فرزندان خود مهاجرت کنید، استراسبورگ می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در حال حاضر شهر استراسبورگ به یکی از مراکز اداری اروپا و به عنوان مقر پارلمان اروپا شناخته می شود. زندگی در شهر استراسبورگ باعث می شود که شما در فاصله بسیار کمی از اروپای غربی قرار بگیرید. این موضوع امکان سفر با قطار یا ماشین به تاکستان های معروف آلزاس و کشورهای سوئیس و ایتالیا را فراهم می کند.

 

شهرهای فرانسه

استراسبورگ یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی و سفر

مون پلیه، از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی

از بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی و کار می توان به شهر زیبای مون پلیه اشاره نمود. این شهر نیز در قسمت جنوبی فرانسه واقع شده است. در صورتی که به آب و هوای گرم مدیترانه ای و تفریح در کنار ساحل علاقه مند هستید، این شهر می تواند از جذاب ترین گزینه برای شما باشد. از نظر اقتصادی نیز هزینه های زندگی در این شهر نسبت به برخی از شهرها کمتر بوده و اقتصادی تر می باشد. از طرفی به راحتی می توانید در تعطیلات سوار قطار شده و به اسپانیا سفر کنید.

بیشتر بخوانید >> نکات طلایی در یادگیری زبان فرانسه!

رن، بهترین شهر فرانسه از نظر اقتصادی

از جمله بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه شهر رن می باشد. این شهر برای کسانی که به دنبال یک زندگی کم هزینه و اقتصادی می باشند، انتخاب ایده آلی به شمار می رود. با زندگی در این شهر می توانید از غذاهای دریایی تازه، جامعه دانشجویی جوان و پر جنب و جوش و زیبایی های تاریخی شهر لذت ببرید. از نظر آب و هوایی می توان گفت این منطقه دارای آب و هوای بارانی بوده و در تابستان ها نیز دمای هوا چندان افزایش پیدا نمی کند.

 

شهرهای فرانسهانتخاب بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه

پاریس، بهترین شهر از نظر فرهنگ

 بدون شک در فرانسه برای تهیه یک لیست از بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه، پاریس یکی از اولویت های اول مهاجران است. این شهر یکی از شهرهای گران قیمت، شلوغ و گاهی اوقات طاقت فرسا است. اما زندگی در پایتخت فرهنگی جهان دارای مزایای خودش می باشد. این که شما بتوانید در یک صبح فوریه و زمانی که همه جا خلوت است به دیدن اماکن تاریخی شهر بروید، خود یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود. از نظر کاری نیز این شهر برای مهاجران شرایط خوبی دارد. زیرا بسیاری از فرصت های شغلی که برای افراد انگلیسی زبان وجود دارد، در شهر پاریس فراهم است. از طرفی چندین مدرسه بین المللی دو زبانه نیز در شهر پاریس وجود دارد. وجود مدارس دو زبانه متعدد در این شهر شرایط مناسبی را برای مهاجران و افراد خارجی فراهم نموده است.

بیشتر بخوانید >> تدریس خصوصی زبان فرانسه

سخن پایانی

پس از مطالعه این مقاله می توانید چند شهر را به عنوان گزینه های مناسب برای زندگی در اولویت قرار دهید. اما به این نکته توجه داشته باشید که فارغ از این که چه شهری را برای زندگی انتخاب می کنید، داشتن مهارت زبانی مناسب یکی از ضروریات مهاجرت به شمار می رود. در واقع هر چه سطح مهارت زبان فرانسه شما بالاتر باشد، زندگی لذت بخش تر و راحت تری را در فرانسه خواهید داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.