گرامر زبان

چرا گرامر زبان در مکالمه از اهمیت بسیاری برخوردار است؟

در این مقاله درباره گرامر زبان و دلایل اهمیت آن به صورت مفصل صحبت کرده ایم. مکالمه و معاشرت یک فعالیت منحصرا انسانی است. هیچ انسانی نمی‌تواند در تنهایی زندگی کند ولی در جامعه باشد. همه‌ی ما نیاز به تعامل داریم. برای تعامل بین دو فرد، نیاز به مکالمه است.

دیکشنری آکسفورد مکالمه را به عنوان فعالیت یا فرآیندی که در بیان ایده‌ها، احساسات و یا توسط مردم برای دادن اطلاعات استفاده می‌شود، تعریف می‌کند. از این رو می‌توان گفت که این شامل به اشتراک گذاری اطلاعات و ایده‌ها از یک شخص به شخص دیگر است.

 

اهمیت و ضرورت گرامر زبان در مکالمه و ارتباط

زمانی که یک کودک بزرگ می‌شود، آموزش نحوه‌ی مکالمه و معاشرت به او بسیار حیاتی و ضروری‌ست. این ضرورت دقیقا به اندازه‌ای اهمیت دارد که بیان کردن حالات و احساسات و افکار در کودکان اهمیت دارد. باید کاری کرد که کودکان مکالمه‌ی بهتری ارائه دهند، خلاق باشند و فقط تقلید نکنند. برای آینده‌ی کودکان مفید است که به دنیای بیرون بروند و بیاموزند. باید گفت که گرامر در زمینه‌ی ایجاد ارتباط و مکالمه، بنابر دلایل بسیار زیادی،  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

موارد ذکر شده‌ی زیر، چند نکته در مورد اهمیت مطالعه‌ی گرامر زبان است:

1. افزایش دقت

گرامر زبان به این دلیل که به افزایش دقت کمک می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. گرامر، عادت را در ذهن یک فراگیر شکل می‌دهد. زمانی که این عادت با منطق و مهارت‌های لفظی ترکیب می‌شود، فراگیر را در درجه‌ی اول به دقت زبانی و سپس به آرامی به دقت در تفکر عادت می‌دهد. قواعد گرامر به فراگیران کمک می‌کند تا یک تفکر تکراری را به تفکری خلاق و منطقی تغییر و توسعه دهند. از این رو، زمانی که فراگیران گرامر زبان مطالعه می‌کنند، آن‌ها در یادگیری زبان دقیق‌تر می‌شوند. اگر نتوانیم درست بنویسیم، نمی‌توان مشکلات را با دقت بر طرف کرد.

 

2. گرامر زبان در تمامی شکل‌های مکالمه حائز اهمیت است.

اشکال مختلفی از ارتباطات وجود دارد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مکالمه در درجه‌ی اول به معنای گفتن و شنیدن است. ولی در حقیقت بسیار متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از اینهاست. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتر بیان کنیم، از چهار مهارتی که بیشتر توسط افراد استفاده می‌شوند، نوشتار، کلامی، گرافیکی و غیر کلامی تشکیل شده است. به علاوه، زیر مجموعه‌هایی طبقه بندی شده نظیر کتاب، یادداشت، نامه، کلام‌ها در گفتگوها، سخنرانی‌ها، گرافیک به طرح، نقاشی‌ها، همه در مورد زبان بدن و زبان علامت‌هاست. در تمامی انواع مختلف ارتباطات و مکالمات گرامر زبان نقش اصلی را ایفا می‌کند.

 

3. بهبود بخشیدن مهارت بیان

مکالمه مهارتیست که می‌توان آن را یاد گرفت. مردم باید یاد بگیرند که چطور به خوبی مکالمه کنند به نحوی که آن‌ها خود را به شیوه‌ای موفق بیان کنند. یک کودک مکالمه‌ی بین پدر و مادر خود، اطرافیان، تلویزیون و غیره را مشاهده می‌کند و شروع به تقلید کردن از آن‌ها می‌کند. اهمیت گرامر زبان صحیح و دقیق ماهیت هر زبانی است. صلاحیت گرامر یک بخش از کنش زبانی است. از این رو برای به دست آوردن مهارت ارتباط موثر، فراگیران باید به گرامر زبان توجه زیادی داشته باشند.

 

4. گرامر زبان خوب، باعث ذخیره‌ی زمان در کسب و کار می‌شود.

یک مهارت مدیریت کلیدی قادر بودن در مکالمه و ارتباط موثر در محیط کار است. اگر درک کاملی از گرامر زبان داشته باشید، مطمئن باشید که پیام‌ها به خوبی ارسال و تحویل می‌شوند. گرامر زبان خوب سردرگمی یک کارمند را کم می‌کند و باعث می‌شود تا کارهای بسیاری انجام دهد. از جمله این کارها، باعث می‌شود تا گزارش یا شکایت بنویسد، یک پیام فوری به مدیریت پروژه ارسال کند و یا در یک جلسه، نظر خود را اعلام دارد. زمانی که پیام با گرامر زبانی صحیحی ارسال می‌شود، زمان هدر رفته در ترجمه و پیگیری پیام کاهش یافته و این منجر به افزایش بهره وری می‌شود.

اهمیت و ضرورت گرامر زبان در مکالمه و ارتباط

اهمیت و ضرورت گرامر زبان در مکالمه و ارتباط

5. به شما کمک می‌کند تا از نردبان بالا بروید.

کارمندانی که تلفظ کلامی خوبی دارند، بیشتر از بقیه در محل کار خود به موفقیت دست پیدا می‌کنند. زیرا نوشتن و صحبت کردن آن‌ها سطح بالایی از توانایی حرفه‌ای آنان را نشان می‌دهد. این قضیه توسط سرپرستان، مشتریان و بقیه نیز تایید شده است. نشان دادن سطح بالایی از ارتباط، یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که منجر به ارتقای فرد به درجات بالا و موفقیت‌های بیشتر می‌شود. حال اینکه چگونه گرامر زبان را در مکالمات خود در محیط شغلی به کار گیریم، خود مبحثی بسیار مهم است.

 

6. گرامر زبان باعث واضح شدن پیام می‌شود.

همانطور که قبلا گفته شد، گرامر زبان نقش بسیار مهمی در زبان دارد. گرامر نقش چسبی را بر عهده دارد که تکه‌های مختلف یک زبان را به هم می‌چسباند. اگر زبان نامفهوم و پیام بی معنا باشد، باید آن را به دستور زبان اشتباه نسبت داد. از این رو به این معناست که فرد قادر به ایجاد ارتباط مفید نخواهد بود. از طرف دیگر نیز، مخاطب یا فردی که باید پیام را دریافت کند، ممکن است نتواند به خوبی پیام واقعی را دریافت کند. همین باعث افزایش سردرگمی در ذهن خواننده و یا شنونده خواهد شد.

 

7. گرامر زبان کمک می‌کند تا چهره‌ی خود را حفظ کنید.

در دنیای حرفه‌ای امروز، همه فکر می‌کنند که همه زبان بلد هستند. همچنین نشان می‌دهد که هر فردی در مورد دیگران چه فکری می‌کند. این اهمیت بسیار زیادی در عرصه‌ی کسب و کار دارد. زمانی که کارمندی از گرامر زبان صحیحی استفاده می‌کند، این به او کمک می‌کند تا سطح پیشرفته و حرفه‌ای خود را حفظ کند و نیز بر روی همکاران و دوستانشان نیز تاثیر بگذارد.

همچنین نشان می‌دهد که کارمند به راستی در مورد شغل خود اهمیت قائل می‌شود. همچنین در مقابل شغل، خدمات، محصولاتشان احساس مسئولیت می‌کند. زمانی که یک گوینده گرامر زبان صحیحی به کار می‌برد، نشانه‌ای از احترام به وقت خود و مخاطبینش بوده و احساس خوبی را برای شنوندگانش ایجاد می‌کند.

 

8. گرامر زبان حتی در دنیای دیجیتال هم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مردم اغلب فکر می‌کنند که وبلاگ نویسان و نویسندگان مقالات اینترنتی و آنلاین نیازی به گرامر زبان صحیح و دقیق ندارند. آن‌ها در قالبی غیر رسمی و به زبان محاوره می‌نویسند و کلمات اصلی را عوض می‌کنند یا در جای خود استفاده نمی‌کنند تا متن خود را طنز جلوه دهند. ولی بهتر است قبل از نوشتن هیچگونه متنی در وبلاگ، قوانین گرامر را بدانند. اگرچه این افراد با استفاده از زبان محاوره آزادی عمل بیشتری در ارائه‎‌ی مطالب خود دارند ولی دانستن قوانین و کاربرد صحیح آن در جای خود، از ملزومات هر گونه ارتباط خصوصا ارتباط کلامی و نوشتاری است.

حتی وبلاگ نویسان نیز باید بدانند که استفاده‌ی ناصحیح از گرامر زبان موجب گمراهی مردم نسبت به اعتبار وبلاگ نویسان خواهد شد. ممکن است مردم بفهمند نیت شما از گفتن و یا نوشتن پیام چیست ولی حقیقت این است که اگر اشتباهات بزرگی در زمینه‌ی گرامر زبان داشته باشید، کاربر خود را به مرور از دست خواهید داد.

 

9. یکپارچگی برای راه اندازی هرگونه کسب و کار

ارتباط و مکالمه‌ی موثر برای راه اندازی هرگونه کسب و کاری حیاتی است. مدیریت، کارمندان و دیگر افراد یکدیگر را با آخرین اخبار، گزارش‌ها و اطلاعات در زمینه‌ی کار و حتی ارتباط با مشتری، به روز نگه می‌دارند. در چنین شرایطی استفاده از گرامر زبان مناسب بسیار مهم بوده و یک استانداردیست که مدیریت باید تمرین کرده و به کارمندان نیز منتقل کند. اکثر شرکت‌ها امروزه از کارمندان خود می‌خواهند که مهارت ارتباط و مکالمه‌ی بالایی داشته باشند تا اعتبار آن کسب و کار به خوبی حفظ شده آن را به سمت موفقیت سوق دهد.

 

10. گرامر زبان در چت زیاد استفاده نمی‌شود.

با ظهور فن آوری و شبکه‌های اجتماعی، مردم تنبل‌تر شده‌اند. زمانی که آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، تلگرام و غیره استفاده می‌کنند، تمایل به استفاده از جملات مختصر و ساده‌تر دارند و به گرامر زبان هیچگونه توجهی نمی‌کنند. همه چیز امروزه مختصر و کوتاه است. استفاده از این اختصارات و جملات ساده و کوتاه تا زمانی که برای فرد مخاطب معنا و مفهوم دقیق را برساند، هیچ اشکالی ندارد.

در موسسه زبان آلپیدا با مدرسین مجرب، پذیرای حضور گرم شما خواهیم بود.

 

Importance of Grammar in English – LinkedIn

دیدگاه ها بسته شده اند.