خرید خانه در آلمان

خرید خانه در آلمان و هر آنچه باید بدانید

اگر مهاجری هستید که به آلمان مهاجرت می کنید یا در آن جا زندگی می کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “آیا می توانم به عنوان یک خارجی ملک بخرم و برای خرید خانه در آلمان اقدام کنم؟” پاسخ بله است!

خرید خانه در آلمان مزایای زیادی دارد، چه شخصی و چه مالی. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند خرید ملک به عنوان یک خارجی در آلمان، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

 

 

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان آلمانی

 

 

آیا یک خارجی می تواند در آلمان خانه بخرد؟

بله، خرید خانه در آلمان برای هر کسی بدون در نظر گرفتن ملیت امکان پذیر است. با این حال، وضعیت اقامت شما ممکن است بر شانس شما برای گرفتن وام مسکن تاثیر بگذارد. هرچه وضعیت شما “ایمن تر” باشد، احتمال آن بیشتر است.

بنابراین داشتن اقامت دائم بهتر از داشتن اقامت موقت یا کارت آبی است. اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. اگر بتوانید مقدار بیشتری از سرمایه را وارد مذاکره کنید، همچنان ممکن است با یک کارت آبی «فقط» وام مسکن دریافت کنید.

خرید خانه در زبان آلمانی به Haus kaufen ترجمه می شود و اگر علاقه مند به خرید آپارتمان هستید، به دنبال Eigentumswohnung هستید که به معنای مالکیت آپارتمان است. کلمه عمومی آلمانی برای املاک و مستغلات “Immobilie” است.

 

بیشتر بخوانید >>> راهنمای مهاجرت به آلمان

 

آیا خرید خانه در آلمان ارزش دارد؟

برای پاسخ به این سوال، باید نگاه دقیق تری به بازار مسکن آلمان بیندازیم، زیرا ممکن است با آنچه شما در خانه به آن عادت دارید متفاوت باشد. آلمان، به طور کلی، یک کشور اجاره ای است. تنها 43 درصد از کل خانوارها دارای دارایی هستند که بسیار کمتر از میانگین اروپایی حدود 70 درصدی است.

در حالی که خرید خانه در برخی کشورها به عنوان یک دستاورد مادام العمر تلقی می شود، این امر لزوماً در آلمان صدق نمی کند. قوانین اجاره بسیار مصرف کننده پسند است و غیر معمول نیست که آلمانی ها بیشتر عمر خود را در یک آپارتمان اجاره ای زندگی کنند.

علاوه بر این، اکثر آلمانی‌هایی که صاحب خانه هستند، آن را به‌جای استفاده به‌عنوان سرمایه‌گذاری و اجاره دادن می‌خرند تا آن را خانه خانوادگی خود کنند.

بنابراین اینکه آیا خرید خانه در آلمان ارزش دارد یا خیر، بستگی به دیدگاه شما در مورد مالکیت ملک، امور مالی و نیت شما از خانه دارد.

 

آیا خرید خانه در آلمان سخت است؟

این بسیار به آنچه شما از “سخت” تعریف می کنید بستگی دارد. بیایید انتظارات خود را به درستی تنظیم کنیم تا بتوانید به سوال خود پاسخ دهید.

بازار مسکن در آلمان بسیار رقابتی است. با این حال، یافتن و خرید خانه در آلمان به عنوان یک خارجی غیرممکن نیست. هنگامی که ذهن خود را به آن معطوف کنید، می توانید خانه مورد نظر خود را حتی در آلمان پیدا کرده و خریداری کنید.

به احتمال زیاد در عرض یک ماه صاحب خانه جدید نخواهید شد.  خرید خانه در آلمان نیاز به صبر و تحقیق دارد. به طور واقع بینانه، باید 1 تا 2 سال برنامه ریزی کنید تا خانه ای را پیدا کنید که مطابق با خواسته های شما باشد.

ما مهاجران دیگری را می شناسیم که خانه خود را در آلمان خریده اند، یعنی اگر دیگران این کار را کرده اند، شما هم می توانید این کار را انجام دهید!

 

بیشتر بخوانید >>> بهترین کتاب برای یادگیری آلمانی

 

برای خرید خانه در آلمان به چه مقدار پول نیاز دارید؟

هزینه خرید خانه در آلمان بسیار به موقعیت، شرایط و اندازه ملک بستگی دارد. بنابراین قبل از خرید ملک در آلمان باید هزینه زیر را در نظر بگیرید.

 

سرمایه لازم برای خرید خانه در آلمان

کارشناسان توصیه می کنند 20 تا 30 درصد از قیمت ملک را به عنوان سرمایه در دسترس داشته باشید.  هرچه سهام بیشتری داشته باشید، شرایط بهتری برای وام مسکن دریافت خواهید کرد.

بنابراین این که چقدر پول برای خرید خانه در آلمان نیاز دارید به قیمت خرید خانه بستگی دارد.

سهام فقط پول در حساب بانکی شما نیست، بلکه شامل اوراق بهادار با درآمد ثابت، سهام و وجوه متقابل، سایر ارزش اموال، بیمه عمر و غیره نیز می شود. اگر از حقوق صاحبان سهام خود مطمئن نیستید، می توانید از این ماشین حساب برای اطلاع از این موضوع استفاده کنید.

 

خرید خانه در آلمان

هزینه خرید خانه در آلمان بسیار به موقعیت، شرایط و اندازه ملک بستگی دارد. بنابراین قبل از خرید ملک در آلمان باید هزینه‌ها و شرایط را در نظر بگیرید.

 

هزینه ها و مالیات هایی که هنگام خرید خانه در آلمان انتظار می رود

در کنار سرمایه و وام مسکن، خود را برای هزینه های اضافی زیر آماده کنید. آنها بر اساس قیمت خرید خانه یا آپارتمان هستند که باید علاوه بر سرمایه خود در دسترس باشید. این هزینه ها می توانند به راحتی تا 5 رقم اضافی اضافه کنند.

 

  • هزینه های ثبت و اسناد رسمی

هر خرید ملک باید از طریق یک دفتر اسناد رسمی انجام شود. متوسط ​​هزینه دفتر اسناد رسمی و ثبت نام حدود 1.5-3٪ قیمت خرید ملک است.

 

  • حق الزحمه نماینده املاک (Maklerprovision)

اگر خانه خود را با کمک یک مشاور املاک (Makler) خریداری کنید، ممکن است مجبور شوید در کمیسیون مشاور املاک مشارکت کنید. قانون جدیدی در دسامبر 2020 اجرایی شد و بیان می‌کند که خریدار می‌تواند حداکثر 50 درصد از هزینه مذاکره را بپردازد. در گذشته، خریداران اغلب 100% هزینه را پرداخت می کردند که دیگر امکان پذیر نیست.

حق الزحمه نماینده املاک در آلمان تنظیم نشده است. با این حال، یک توافق مشترک در صنعت وجود دارد که حداکثر مقدار باید 7.14٪ باشد که معادل حداکثر 3.57٪ برای شما به عنوان خریدار است.

 

  • مالیات بر تملک دارایی (Grunderwerbssteuer)

به عنوان کشور مالیات، تعجبی ندارد که هنگام خرید ملک باید مالیات خاصی بپردازید. بسته به ایالتی که ملک در آن واقع شده است، باید 3.5 تا 6.5 درصد از قیمت خرید را حدود شش تا هشت هفته پس از تکمیل خرید بپردازید.

برای درک بهتر از میزان «هزینه اضافی» که باید برنامه ریزی کنید، می توانید از ماشین حساب تعاملی وام مسکن Hypofriend استفاده کنید. این ترکیب هزینه کل و پرداخت ماهانه را تجزیه می کند، تفاوت بین نرخ های بهره ثابت مختلف را نشان می دهد و شبیه سازی می کند که چگونه تغییرات نرخ بهره آتی ممکن است بر برنامه بازپرداخت شما تاثیر بگذارد.

 

بیشتر بخوانید >>> یادگیری واژگان پیشرفته آلمانی

 

محاسبه و خدمات وام مسکن آلمان

بعد از درک کل هزینه خرید خانه، بهترین راه برای نزدیک شدن به خرید خانه در آلمان این است که ابتدا وضعیت مالی خود را مشخص کنید. با محاسبه میزان وام مسکن شروع کنید و از این رو خانه مورد نظر شما چقدر می تواند هزینه داشته باشد.

میانگین قیمت خانه در آلمان چقدر است؟

 

در سال 2020، متوسط ​​هزینه هر متر مربع برای خرید خانه شخصی افزایش یافته بود بود. مشابه قیمت اجاره، هزینه های خرید خانه در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است، به خصوص در شهرهای بزرگتر.  قیمت ها عمدتاً ناشی از افزایش تقاضا و فضای بسیار کم در بازار است.

 

آژانس های املاک و مستغلات در آلمان

در کنار جستجوی فعالانه خانه رویایی خود به صورت آنلاین، می توانید یک مشاور املاک نیز برای جستجوی ملکی که در نظر دارید استخدام کنید. به این ترتیب، ممکن است املاکی را نیز مشاهده کنید که هنوز در پورتال های آنلاین مختلف اعلام نشده اند.

با این حال، بر خلاف بسیاری از مشاغل دیگر در آلمان، یک مشاور املاک نیازی به گذراندن دوره کارآموزی یا آموزش اجباری ندارد، به این معنی که هر کسی که دارای سوابق مالیاتی تمیز و بدون سابقه کیفری باشد، می تواند به عنوان مشاور املاک ثبت نام کند. این واقعیت، ارزیابی دانش و تجربه واقعی یک مشاور املاک در بازار را برای شما به عنوان یک خریدار دشوار می کند.

 

کجا می توانید نماینده املاک و مستغلات مناسب را پیدا کنید؟

برای جستجوی مشاوران املاک واجد شرایط در منطقه خود، می توانید به پایگاه داده متخصصان اتحادیه رسمی املاک (Immobilienverband Deutschland – IVB) در آلمان مراجعه کنید. اعضای این انجمن باید دانش تخصصی را اثبات کنند، مقررات تجارت را رعایت کنند و در آموزش های پیشرفته منظم شرکت کنند.

قبل از استخدام یک مشاور املاک، یک گفتگوی عمیق در مورد خواسته ها، بودجه و غیره خود داشته باشید تا احساسی نسبت به دانش و تجربه نماینده داشته باشید. تا زمانی که قرارداد انحصاری را با یک نماینده امضا نکنید، می‌توانید از خدمات آژانس‌های املاک مختلف برای افزایش شانس خود برای یافتن و به دست آوردن خانه رویایی خود استفاده کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.