دوزبانگی کانادا

دوزبانگی در کانادا : چرا آنها دو زبان رسمی دارند؟

دوزبانگی رسمی در کانادا

دوزبانگی توانایی صحبت روان به دو زبان است. دوزبانگی در کانادا، این اصطلاح معنای خاص تری پیدا کرده است: توانایی برقراری ارتباط، یا تمرین برقراری ارتباط، در هر دو زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی.

با توجه به اینکه نزدیک به 18 درصد از مردم کانادا خود را دوزبانه توصیف می کنند و همچنین قوانین مربوط به آموزش، بسته بندی و تابلوها را دارند، کانادا تعهد خود را به دوزبانگی بسیار جدی می گیرد. کانادا از زمان اولین مهاجران اروپایی نیز از نظر سیاسی منبع تنش بوده است. در اینجا چند حقایق در مورد انگلیسی و فرانسوی زبانان کانادا، نحوه پایان یافتن این کشور با دو زبان رسمی و اینکه دوزبانگی به کانادایی‌ها امروزی مرتبط است، آورده شده است.

  • چند نفر در کانادا به زبان فرانسه صحبت می کنند؟
  • چرا کانادا دو زبان رسمی دارد؟
  • بیشتر فرانسوی زبانان در کجای کانادا زندگی می کنند؟
  • دوزبانگی چگونه بر زندگی روزمره در کانادا تأثیر می گذارد؟
  • آیا دوزبانگی هنوز در کانادا امروز مطرح است؟

سفر خود را برای یادگیری حرفه ای زبان شروع کنید: تدریس خصوصی زبان فرانسه با آلپیدا

چند نفر در کانادا به زبان فرانسه صحبت می کنند؟

حدود 7.5 میلیون نفر در کانادا به زبان مادری فرانسوی صحبت می کنند در حالی که 20 میلیون انگلیسی زبان مادری خود را دارند. با این حال، 6.2 میلیون فرانسوی زبان می گویند که به هر دو زبان رسمی دانش دارند. کودکان کانادایی در مقطعی باید زبان فرانسه را در مدرسه بیاموزند، هرچند مدت زمان آن از استانی به استان دیگر متفاوت است. والدین می توانند انتخاب کنند که فرزندان خود را در مدارس متمرکز بر زبان فرانسوی رایگان ثبت نام کنند، اگر مدرسه ای در منطقه آنها موجود باشد.

چرا کانادا دو زبان رسمی دارد؟

هنگامی که اروپایی ها به آمریکای شمالی آمدند و در سرزمین های بومی ساکن شدند، مردم انگلیس و فرانسه در دو منطقه مختلف ساکن شدند که بعداً در اوایل قرن هفدهم به کانادا تبدیل شد. این مستعمرات رقیب برای منابع و روابط با مردمان کری، آسینی‌بوئین و بلک‌فوت رقابت می‌کردند، که در نبردهای کبک در طول جنگ هفت ساله به اوج خود رسید. انگلیسی ها رسماً پیروز شدند، اما درگیری ها ادامه یافت. روابط ناآرام بین جمعیت انگلیسی و فرانسوی در کانادا تا قرن بیستم ادامه یافت و در کبک بحث‌هایی در مورد مستقل شدن ادامه داشت.

در سال 1969، دولت فدرال قانون زبان های رسمی را تصویب کرد که بسیاری از حقوق را برای فرانسوی ها به صورت قانونی در نظر گرفت. با این حال، جدایی طلبان کبک به تظاهرات برای استقلال ادامه دادند و در سال 1995 همه پرسی جدایی با کمتر از یک درصد شکست خورد و 50.58 درصد از کبکی ها ماندن در کانادا را انتخاب کردند.

دوزبانگی در کانادا

بیشتر فرانسوی زبانان در کجای کانادا زندگی می کنند؟

اکثر فرانسوی زبانان در کبک زندگی می کنند، جایی که 85 درصد از جمعیت آن فرانسوی زبان هستند. همسایگی در نیوبرانزویک، 32 درصد از مردم فرانسه به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند. در بقیه استان ها و مناطق کانادا، فرانسوی زبان های بومی بین 0.5 تا 5 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. با این حال، نزدیک به یک سوم کانادایی‌ها می‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند، حتی اگر خود را دوزبانه توصیف نکنند.

به عنوان بخشی از قانون زبان های رسمی، زبان فرانسه در تمام مدارس کانادا بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند تدریس می شود و مدارس فرانسوی بخشی از سیستم مدارس دولتی در اکثر شهرها هستند. با این حال، دوزبانگی به آرامی جایگاه خود را در کانادا از دست می دهد.

دوزبانگی در کانادا چگونه بر زندگی روزمره مردم کانادا تأثیر می گذارد؟

در اکثر مناطق کانادا، بیشتر در مورد زبان فرانسه در تمام بسته‌بندی‌ها، دستورالعمل‌های فرانسوی برای محصولات، و گزینه‌های فرانسوی روی سیستم تلفن هنگام تماس با هر اداره رسمی دولتی و البته فرانسوی در مدرسه است.

در کبک، همه چیز باید به زبان فرانسوی باشد، و اگر انگلیسی روی تابلو باشد، فرانسوی باید حداقل دو برابر اندازه باشد. زبان رسمی این استان فرانسوی است، و غیرمعمول نیست که هیچ کس در خارج از شهرهای بزرگتر به زبان انگلیسی صحبت کند، حتی مقاماتی مانند افسران پلیس ملزم به صحبت انگلیسی در کبک نیستند.

سفر خود را برای یادگیری حرفه ای زبان شروع کنید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

آیا دوزبانگی در کانادا امروز مطرح است؟

این یک سوال بسیار پیچیده از لحاظ سیاسی است، زیرا روابط فرانسوی و انگلیسی زبان در کانادا همیشه کمی تیره بوده است. اگر به دنبال کار هستید، در طیف وسیعی از صنایع دوزبانه بودن بسیار مفید است و برای هر کار دولتی این یک الزام است. کار در گردشگری، خرده فروشی، طراحی بسته بندی، آموزش و روزنامه نگاری همگی از دانش خوب فرانسه بهره می برند. برای زندگی در کبک، حتی در مونترال یا شهر کبک، دو زبانه بودن ضروری است. در سایر نقاط کانادا، اصلاً برای زندگی روزمره مورد نیاز نیست، اما تأثیر زبان فرانسه در همه جا وجود دارد و تا حد زیادی بخشی از شخصیت ملی کانادا است.

فرانسه و انگلیسی در کانادا عمیقاً در هم تنیده شده اند

از اولین باری که اروپایی‌ها در سرزمین‌های بومی در کانادا مستقر شدند، زبان‌های فرانسوی و انگلیسی هر دو وجود داشتند. تاریخچه پیچیده ای برای روابط بین انگلیسی و فرانسوی زبانان در کانادا وجود دارد، اما فرانسه همچنان بخش مهمی از زندگی کانادایی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.