دوست یابی در سفر

راه‌های دوست یابی در سفر

دوست یابی یک هنر است. مردم دو دسته هستند. افرادی هستند که به راحتی آب خوردن دوست پیدا می‌کنند. دسته‌ی دیگر در دوست یابی ضعیف بوده و باید آن‌ها را به سمت دیگران سوق داد. هنگامی که به تنهایی سفر می‌کنید، لازم است یک مقدار حداقل از زبان آن کشوری که قصد سفر دارید را بدانید. اگر هم زبان آن‌ها را بلد نیستید، پس لازم است یک حداقلی از زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است را بدانید.

مکالمه، یک عنصر جدا نشدنی از تعامل است. در سفر، علاوه بر تمامی ماجراجویی‌ها و خاطرات، ملاقات با افراد جدید و دوست پیدا کردن در گوشه و کنار دنیا، سفر را بی‌نهایت جذاب می‌کند. شاید برای همه دلپذیر نباشد ولی افرادی که تنها به سفر می‌روند، از آشنا شدن با بومی‌ها و سپری کردن زمان با آ‌ن‌ها لذت می‌برند.لازمه‌ی فرآیند دوست یابی کنجکاو بودن و سخت نگرفتن در انجام کارهاست.

 

از جمله راه‌های دوست یابی در سفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • از وابستگی و حساسیت‌های خود کم کنید

مردم بی‌شماری سفر می‌کنند و هزاران دلیل برای انجام ندادن هر چیزی دارند. برخی حس می‌کنند که برای انجام بعضی کارها پیر شده‌اند. برخی دیگر می‌گویند که برای انجام آن کار، هنوز بسیار جوان هستند و در واقع هیچ تلاشی نمی‌کنند. بعضی دیگر از افراد نیز افراطی برخورد می‌کنند.

برای مثال، می‌گویند که من نمی‌توانم یک مسافرت کمپی بروم چرا که حمام ندارد. یا اینکه، نمی‌توانم در هتل بمانم، زیرا که همه‌ی کارکنان آن پیر هستند. اگر کسی می‌خواهد به تنهایی سفر کند و در سفر به او خوش بگذرد و با آدم‌های جدید آشنا شود، باید حساسیت‌های خودش را کنار بگذارد.

حساسیت در زمینه‌ی دوست یابی به هیچ عنوان کمکی به مسافران تنها نمی‌کند. چنین فردی باید بتواند توانایی برقرار کردن رابطه‌ با یک بچه تا یک بزرگسال را داشته باشد. توانایی یادگیری زبان داشته و هر فرصت دوست یابی که در سفر برای او پیش می‌آید استفاده کند.

  • عادت کردن به اقامت در هتل

اگر شما به دنبال معاشرت باشید، بدون شک هتل‌های مختلف منبع بسیار خوبی برای دوست یابی هستند. شاید در ابتدا دیدن آن همه آدم مختلف با ملیت‌های مختلف عجیب باشد. ولی ارتباط بر قرار کردن با آن‌ها سخت نیست.

این مهارت ارتباطی شماست که می‌تواند یک جمله‌ی ساده‌ی “ببخشید، ساعت چنده؟” را به یک مکالمه‌ی چند دقیقه‌ای تبدیل کند. این مکالمه می‌تواند منجر به ایجاد رابطه‌ای دوستانه بین دو مخاطب شود. رابطه‌ی دوستانه نیز می‌تواند سال‌های زیادی دوام داشته باشد. اینکه در سفر چگونه از فرصت‌ها استقبال کنیم و نگاه ما به فرصت‌ها چگونه باشد، بسیار حائز اهمیت است.

  • از انجام کارهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید

به هنگام سفر سعی کنید به کارهای مورد علاقه‌تان نیز بپردازید. از ورزش‌های مختلف گرفته تا غذا خوردن در رستوران‌ها، کاری را انجام دهید که انجامش به شما لذت می‌دهد. بی شک در این میان افرادی را خواهید یافت که علایق مشترکی با شما دارند. همین می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای دوست یابی باشد.

  • دیگران را در کارهای مورد علاقه خود شریک کنید

شما ممکن است به انجام کارهای زیادی علاقه داشته باشید. عکاسی، نقاشی، کوهنوردی، شطرنج، موسیقی و بسیاری کارهای دیگر. آن‌ها را به تنهایی انجام ندهید. سفر فرصتی فوق العاده برای دوست یابی است.

افرادی را پیدا کنید که با شما علایق یکسان در انجام کارهای مختلف داشته باشند. برای مثال، شب هنگام در بیرون از محوطه‌ای که کمپ زده‌اید، دور هم جمع شوید و دیگران را در بازی‌هایی که دوست دارید انجام دهید، شریک کنید. موسیقی بنوازید.

با هم برای ادامه‌ی سفر در روزهای بعد برنامه‌ریزی انجام دهید. به طور کلی، دوستان را در کارهای مورد علاقه‌تان شریک کنید تا به شما هم در آن سفر بیشتر خوش بگذرد.

 

راه‌های دوست یابی در سفر

راه‌های دوست یابی در سفر

 

  • مهارت‌های جدید یاد بگیرید

آیا هیچ سرگرمی‌ای برای به اشتراک گذاشتن با دیگران ندارید؟ تصور کنید به کشور دیگری رفته‌اید. در ایستگاه قطار ایستاده‌اید تا از شهری به شهر دیگر سفر کنید. شخصی با یک گیتار در کنار شما قرار می‌گیرد.

شما نیز به گیتار علاقه دارید. در ابتدا باید یک حداقل زبان انگلیسی بلد باشید تا بتوانید شروع کننده‌ی صحبت باشید و در مورد گیتار حرف بزنید. در سفر موقعیت‌های مشابه بسیاری برای شما رخ خواهد داد.

چه مهارت‌هایی دارید که با دیگران به اشتراک بگذارید؟ شما در هر موقعیتی که قرار بگیرید، بی‌شک افرادی مشابه شما نیز وجود خواهند داشت. اگر با آن‌ها تعامل داشته باشید نقاط مشترک بسیاری برای ادامه پیدا خواهید کرد.

  • از طریق اینترنت برای سفر کردن شریک پیدا کنید

اگر تنها هستید و به دنبال یک همسفر با مقصد مشابه میگردید، اینترنت را امتحان کنید. توریست‌هایی را پیدا کنید که مقصدشان با شما یکی است. از طریق اینترنت می‌توانید با آن‌‌ها آشنا شده و همسفر شوید. سایت‌های دوست یابی نیز در این زمینه می‌توانند کمک بزرگی باشند.

  • با تورهای مسافرتی سفر کنید

سفر با تورهای مسافرتی فرصت بسیار خوبی برای دوست یابی به شما می‌دهد. تعدادی از افراد با هدف و مسیری مشخص و برای مدتی مشخص همسفر می‌شوند. منفعت‌های زیادی در چنین مسافرت‌هایی وجود دارد.

چند آدم مختلف با فرهنگ و تجربیات مختلف همسفر می‌شوند. اینکه چطور و تا چه حد اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، بسیار حائز اهمیت است. از چنین موقعیتی برای پیدا کردن دوست استفاده کنید و افرادی را که با روحیات شما نزدیک هستند انتخاب کنید.

  • سعی کنید خودتان یک سرپرست تور شوید

زمانی که یک سرپرست تور باشید تعامل کردن با افراد مختلف گریز ناپذیر است. باید به طور مداوم با افراد گروه در تعامل باشید. گاهی این تعاملات خشک و رسمی و گاهی صمیمانه برقرار می‌شوند.

در میان این روابط صمیمانه می‌توان دوستان بسیار خوبی پیدا کرد. زمانی که در مقام سرپرستی قرار می‌گیرید، دیگر نیاز نیست صبر کنید تا چیزی اتفاق بیفتد. بلکه خودتان آن اتفاق را برای خودتان در سفر ایجاد می‌کنید.

برای مثال در یک سفر کمپی، شب به جای خوابیدن، از همسفران درخواست می‌کنید که همگی ساعاتی را بیرون از چادر به دور آتش و در خنکی هوای بیرون از چادر به گپ زدن سپری کنید. این یک روش بسیار خوب برای دوست یابی است.

  • از مردم سوالات مختلف بپرسید

یک راه بسیار عالی برای تعامل با مردم این است که از سوال پرسیدن نترسید. برخی افراد فکر می‌کنند که اگر سوالی که در ذهن دارند را مطرح کنند، مورد تمسخر قرار می‌گیرند و یا احمق به نظر می‌رسند.

ولی واقعیت این است که سوال پرسیدن باعث باز شدن ذهن می‌شود. سوال پرسیدن حتی یک راه بسیار مناسب برای شروع یک مکالمه با یک فرد جدید خواهد بود. این روش یک روش بسیار خوب برای دوست یابی است.

 

  • زبان محلی یاد بگیرید

سعی کنید به هر جایی که سفر می‌کنید حداقل تعدادی از کلمات بومی آن منطقه را یاد بگیرید. بهتر است قبل از ورود به آن منطقه کمی اطلاعات قبلی داشته باشید. در این صورت راحت‌تر می‌توانید با بومیان آن‌ منطقه ارتباط برقرار کنید. از برنامه‌های آموزشی طراحی شده برای موبایل نظیر  Duolingo ، italki و دیگر برنامه‌ها می‌توانید استفاده کنید.

  • با افراد بومی هر منطقه هم سفره شوید

هرجایی که می‌روید، سعی کنید که غذای خود را با بومیان آن منطقه شریک شوید. آن‌ها نیز متقابلا همین کار را انجام خواهند داد. این یک تجربه‌ی بسیار خوشمزه است. آن‌ها در مورد غذای شما خواهند پرسید، شما نیز ممکن است همین کار را بکنید. همین باعث تعامل بین شما خواهد شد. از کجا می‌دانید؟ شاید این راه دوست یابی باشد و آن فرد به بهترین دوست شما تبدیل شود.

 

  • از تجربیات جدید استقبال کنید

زمانی که در یک سفر با شخص جدیدی آشنا و دوست می‌شوید، سعی کنید هر پیشنهاد امنی که می‌دهد، استقبال کنید. گاهی اوقات در این پیشنهادات اتفاقاتی پیش بینی نشده وجود دارند که می‌توانند مسیر زندگی شما را به طور کلی تغییر دهند. از تغییر نترسید و قبل از رد کردن هر پیشنهادی، به آن خوب فکر کنید تا بعدها پشیمان نشوید.

  • داشتن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید تا از این طریق دوستانی که پیدا کرده‌اید را هرگز گم نکنید. از این طریق شما می‌توانید آن‌ها را دنبال کرده و عکس‌هایشان را ببینید و لایک کرده و یا نظر دهید.

از طریق شبکه های اجتماعی می‌توانید در هر موقعیت جغرافیایی که باشید با دوستان خود در ارتباط باشید. به لطف دنیای مجازی فاصله‌ی جغرافیایی بین افراد کم شده است.

بهتر است پیش از آماده شدن برای سفر، مشخص کنید که به کدام کشور قرار است بروید. بد نیست پیش از سفر، کمی از زبان آن کشور را بدانید. در موسسه زبان آلپیدا، با زبان‌های مختلف آشنا خواهید شد.

0مدرسین مجرب این آموزشگاه شما را با برنامه‌ریزی آموزشی دقیق در مدتی کوتاه به سطح قابل قبولی از دانش زبانی در زبان مقصد یاری می‌دهند. با ما در تماس باشید.

 

20 Ways to find travel buddies and friends for travel in 2023 | solofemaletravelers

دیدگاه ها بسته شده اند.