ضمایر خنثی جنسیت

ضمایر خنثی جنسیت در انگلیسی

استفاده از ضمایر خنثی جنسیت برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت فراگیر و جامع

ضمایر کلماتی هستند که برای صحبت در مورد یک شخص استفاده می کنیم. حتما تا به حال دیده‌اید افرادی که پس از نامشان در شبکه‌های اجتماعی ضمایر «she/her» یا «they/them» می‌نویسند. برخی از مردم نمی‌خواهند به آنها به عنوان «he» یا «she» اشاره شود و ضمایر بدون جنسیت را ترجیح می‌دهند. امروز در این مقاله بررسی می کنیم که چرا استفاده از ضمایر خنثی جنسیت در انگلیسی مهم است و چگونه از زبان بی‌طرف جنسی در انگلیسی استفاده کنیم.

ضمایری که ما در زبان فارسی استفاده می‌کنیم دارای جنسیت نیستند. اما زبان های بسیاری هستند که کلمات در آن ها جنسیت دارند و یا ضمایر در آن ها دارای جنسیت هستند.

زبان فرانسه و یا زبان عربی مثال های خوبی در این زمینه هستند. زبان انگلیسی نیز دارای ضمایری است که جنسیت دارند و به فرد مونث یا مذکر اشاره می‌کنند. اما شاید بخواهیم و یا لازم باشد که از ضمایری استفاده کنیم که جنسیت ندارند و خنثی هستند. آن موقع چه باید بکنیم؟

در ادامه در این مطلب به سوالاتی مانند چرا از زبان بی طرف جنسیت استفاده کنیم؟ ضمایر خنثی جنسیت چیست؟ نحوه استفاده از ضمایر خنثی جنسیت؟ پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا با خواندن این مطلب به پاسخ سوالات خود برسید.

 

 

همین حالا شروع کن : تدریس خصوصی زبان انگلیسی با برترین اساتید ایران

 

چرا از زبان بی طرف جنسیت یا خنثی استفاده کنیم؟

اولین چیزی که باید در مورد زبان بی طرف از جنسیت بدانید این است که چیز جدیدی نیست. زبان انگلیسی قرن هاست که از دستور زبان و واژگان خنثی جنسی استفاده می کند.

دوم، ما متوجه شده ایم که زبان ها در طول زمان تکامل می یابند. کلمات در صورت نیاز قرض گرفته یا اختراع می شوند. آیا می دانستید کلمه robot از زبان چک می آید؟ تغییر و اختراع کلمات متناسب با جامعه در بسیاری از زبان ها اتفاق می افتد. این زیبایی و قدرت زبان است.

 

بیشتر بخوانید >>> آموزش لغات کتاب 504 درس آخر

 

چگونه زبان فراگیر تکامل می یابد؟

تکامل اساسی ضمایر خنثی جنسیت در انگلیسی برای شما آشنا خواهد بود. ضمیر «He» به عنوان ضمیر پیش‌فرض استفاده میشد.

If a student is ill, he needs a doctor’s note.

جوامع انگلیسی زبان این عبارت را جنسیتی تلقی کردند. زنان نیمی از جمعیت از جمله دانش آموزان را تشکیل می دهند. انسان پیش فرض مرد نیست. امروزه ما از عبارات «he or she» یا «his or her» استفاده می‌کنیم.

If a student is ill, he or she needs a note.

که بعد از گفتن چند جمله پشت سرهم دست و پا گیر می شود. استفاده از یک ضمیر خنثی «they» جهت اشاره به یک فرد مجرد مناسب تر است.

If a student is ill, they need a note.

برای انگلیسی زبانان مادری، این روش به نظر آشنا می رسد. صدها سال است که رایج بوده است. به آن «singular indefinite pronoun» می گویند.

 

افراد ترنس و ناسازگار جنسیتی

ترنسجندر و جنسیت ناسازگار صفت هایی برای افرادی هستند که هویت جنسیتی آنها با جنسیتی که در بدو تولد به آنها اختصاص داده شده مطابقت ندارد. وجود آنها در جامعه نیز چیز جدیدی نیست.

مهم است که افراد ترنس و ناسازگار با جنسیت را با استفاده از ضمایر صحیح و زبان خنثی جنسیتی در انگلیسی تأیید و تشخیص دهید. این به این معنی است که : “ما تو را می بینیم و وجود داری.” این برای جامعه LGBT+  ارزشمند است.

 

بیشتر بخوانید >>> لغات زیست شناسی به زبان انگلیسی

 

ضمایر خنثی جنسیت چیست؟

بنابراین، چه ضمایری خنثی هستند که می توانیم از آنها استفاده کنیم؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. ضمیر شخصی کلمه ای است که ما به جای یک شخص یا نام استفاده می کنیم.

این جدول کلماتی را نشان می دهد که باید به جای “آلیسون” برای صحبت در مورد این شخص استفاده کنید. برخی با جنسیت این شخص مطابقت دارند. برخی ندارند.

 

Gender neutral? Subjective Objective Possessive Reflexive
she her hers herself
he him his himself
you your yours yourself
they them theirs themself
ze zir/hir zirs/hirs zirself/hirself
xe xem xyrs xemself
Name(Alison) Name’s(Alison’s) Name’s(Alison’s) Name’s self (Alison’s self)

چگونه از کسی در مورد ضمایر مد نظرش بپرسیم؟

یک محیط راحت ایجاد کنید. ابتدا با به اشتراک گذاشتن ضمایر خودتان آن را مطرح کنید.

یک به یک:

 I’m Alison. I go by “she/her” pronouns. What about you?

در یک گروه:

Let’s go around and share names and pronouns. I’m Alison, my pronouns are “she/her/ella”

این همه را تشویق به اشتراک گذاری می کند. اگر آنها نمی خواهند ضمایر خود را به اشتراک بگذارند، این نیز اشکالی ندارد. وقتی شک دارید همیشه می توانید از نام شخص استفاده کنید.

اگر اشتباه کردید و از ضمیر اشتباه استفاده کردید، اشکالی ندارد. فقط خودتان را اصلاح کنید و عذرخواهی کنید.

 

ضمایر خنثی جنسیت انگلیسی

ضمایر کلماتی هستند که از آن ها برای صحبت در مورد یک شخص استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید >>> یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ مایکل جکسون

 

نحوه استفاده از ضمایر خنثی جنسیت در انگلیسی

استفاده از ضمایر خنثی جنسیت آسان است! هنگامی که مؤدبانه به اشتراک گذاشتید و ضمایر کسی را شناختید، می توانید در مورد آنها اینگونه صحبت کنید:

They will introduce the idea themself.

Ze will introduce the idea zirself.

Xe will introduce the idea xemself.

Alison will introduce the idea Alison’s self.

مثال هایی برای جملات خنثی جنسیت

راه های دیگری وجود دارد که می توانیم از زبان بی طرفانه در زندگی روزمره خود استفاده کنیم. در اینجا چند نکته در مورد آنچه باید گفت وجود دارد:

Say  Do not say ?
Friends and colleagues Ladies and gentlemen
Yes, please Yes sir/yes ma’am/yes miss
The guest over there. The woman over there.
The person in the red shirt. The man in the red shirt.
Excuse me, friend? Excuse me, miss?
Hello, are you Alison Maciejewski Cortez? Hello, are you Ms. Maciejewski Cortez?

کلمات مهم هستند

کلمات مهم هستند وقتی به استفاده از ضمایر و زبان خنثی جنسیت اشاره می‌کنیم، به تمامی افراد کمک می‌کنیم احساس خوشایندی داشته باشند. انجام این کار آسان است زیرا ما آن را هر روز در زبان انگلیسی انجام می دهیم. می توانید در بیوگرافی خود در توییتر ضمایر مناسب خودتان را درج کنید. تا وقتی وارد چت های ویدیویی شدید ، قبل از اولین باری که صحبت می کنید، ضمایر خود را اطلاع داده باشید. در هنگام معرفی خود ابتکار عمل را به دست آورید و فرصت یادگیری و استفاده از ضمایر خنثی جنسیتی را نیز برای دیگران فراهم کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.