ماه ها در انگلیسی

ماه ها در زبان انگلیسی

یکی ار مطالبی که شاید اکثر زبان آموزان یادگیری آن را به تعویق  می اندازند یا بی اهمیت میشمارند مبحث یادگیری ماه ها در زبان انگلیسی می باشد .

شاید از نظر بزخی کم اهمیت به نطر برسد اما یکی از نیاز های اساسی برای تمام زبان آموزان می باشد و مهم ترین بخش در اطلاعات عمومی زبان انگلیسی به شمار میرود .

شکل کلی تقویم میلادی از نظر تعداد روزهای سال و طول ماه ها تا مقدار زیادی شبیه به تقویم شمسی میباشد .همانند ماه‌های سال ما، تعداد ماه های سال در انگلیسی نیز ۱۲ می باشد و تفاوت آنها در شروع سال جدید میباشد که در تقویم شمسی برابر است با اول فروردین ماه در فصل بهار و در تقویم میلادی در ساعت 00:00 شب روز 1 ژانویه در فصل زمستان می باشد .

یکی از نکته هایی که باید به آن اشاره کنیم اشتباهی ست که برای خیلی ها پیش می آید و آن هم سال نوی میلادی و کریسمس را در یک تاریخ می دانند. در واقع روز کریسمس در روز 25 ماه دسامبر است با این تفاوت که سال جدید 5 روز بعد و در روز اول ژانویه شروع می شود.

ماه ها در زبان انگلیسی شامل :

ماه ها در زبان انگلیسی

  1. Junary : ژانویه که آغاز این ماه مصادف با 11 دی ماه است و  این ماه 31 روزه است. ریشه از نام ژانوس در روم باستان خدای آغاز میدارد.
  2. February : فوریه که در بهمن ماه و اسفند میباشد و  این ماه 28 روزه است و در سال های کبیسه 29 روزه میشود.به معنی پالایش و تطهیر است.
  3. March : مارس یا مارچ در فارسی استفاده میشود که در اسفند و فروردین است .31 روزه میباشد.این نام هم سابقه در روم باستان دارد و از نام مارس یا ارس ( خدای جنگ ) برگرفته شده است.
  4. April : اپریل در فارسی است ، در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه متقارن شده .این ماه نیز 30 روزه است .
  5. May : می در زبان ما ، که در ماه های اردیبهشت و خرداد واقع شده است  31 روزه است.این نام از نام ایزد بانوی یونان برگرفته شده است.جشن بونادئا در همین ماه است.
  6. June : جون متداول گشته که طبعا خرداد و تیر ماه متقارن گشته است .ین ماه 30 روزه است.این نام از نام یونو گرفته شده.این نام خدای ازدواج در یونان است
  7. July : جولای مورد استفاده است که در ماه های تیر و مرداد میباشد. 31 روزه است.این نام از طرف سنای روم جهت بزرگداشت ژولیس سزار گذارده شده است.
  8. August : آگوست مورد استفاده قرار گرفته در ماه های مرداد و شهریور ماه متقارن شده است .این ماه 30 روز دارد.
  9. September : سپتامبر در زبان فارسی آمده و مصادف با ماه شهربور و مهر خواهد بود .30 روز دارد.عبارت Septem به معنای هفت در زبان لاتین است.این ماه تا سال 46 نام هفتمین ماه میلادی بوده است.
  10. October :  اکتبر در فارسی استفاده میشود و در ماه مهر و آبان واقع میگردد .31 روزه است.این نام ریشه در فارسی دری دارد
  11. November : نوامبر در زبان ما آمده است و در مصادف با آبان و آذر هر سال است .دارای 30 روز است.نام این ماه نیز از روم باستان می آید.
  12. December : دسامبر که در ماه های آذر و تا 10 دی ماه هر سال ادامه میابد .این ماه 31 روزه در بین ماه های نوامبر و ژانویه قرار گرفته است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.