13

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

برای تقویت زبان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی یا مهارت پیدا کردن در مکالمه یا یادگیری اصتلاحات رایج در گفت وگوی وهمچنین مناسبات روزانه تماشا کردن سریال یا فیلم انگلیسی زبان یکی از بهترین روش ها میباشد .

با این کار شما انگلیسی را به صورت کارامد و موثر فرا میگیرید. علاوه بر این تماشای سریال و فیلم یادگیری زبان را برای شما شیرین و لذت بخش خواهد کرد. همچنین از حالت خشک و رسمی کتاب های درسی خارج میکند.

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی با موضوع و ژانر های مختلف دایره لغات شما  را افزایش میدهد ، در تقویت مهارت های شنیداری شما تاثیر بسزایی دارد ، کمک میکند عبارات عامیانه جدید و لهجه های رسمی و غیره را یاد بگیرید .

همچنین باید بدانید که یادگیری و تقویت زبان انگلیسی به این روش اسان نیست چرا که صرفا شنیدن چند دیالوگ و حفظ کردن آن ها نمی باشد. دیالوگ های هر شخص با شخص دیگر فرق دارد و ممکن است همچنین نحوه گویش آن ها نیز متفاوت است و در مواردی اصلا نتوان تشخیص داد که بازگر ها دقیقا چه چیزی می گویند.

چند راهکار برای نحوه دیدن سریال ها ، یادگیری و تقویت زبان انگلیسی :

  1. بعد از یکبار نگاه کردن سریال با زیزنویس فارسی (برای افراد مبتدی)، زیرنویس انگلیسی آن را دانلود کرده و با آن تماشا کنید . اگر نتوانستید جمله یا دیالوگی را تشخیص دهید میتوانید به راحتی از روی زیرنویس انگلیسی آن متوجه شوید .
  2. سریال یا فیلمی را انتخاب کنید که به موضوع ان علاقه داشته باشید زیرا در بعضی مواقع باید قسمت ها یا بعضی سکانس ها را چندین بار نگاه کنید تا  لغات یا اصطلاحات را متوجه با یاد بگیرید .
  3. دفتری داشته باشید تا لغات و اصطلاحات جدید را در آن بنویسید.

معرفی سریال های پیشنهادی آلپیدا با ژانر های متفاوت :

سریال Friends (فرندز یا دوستان)

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

در میان افراد کمتر کسی دیده میشود که درباره این سریال چیزی نشنیده باشد . می توان گفت یکی از معروف ترین سریال ها برای یادگیری اصطلاحات و تقویت زبان انگلیسی می باشد .دوستان یا فِرِندز (به انگلیسی: Friends) یک مجموعه کمدی موقعیت آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ مهٔ ۲۰۰۴ از شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش گردید.

داستان این سریال درباره شش دوست میباشد که اهل نیویورک هستند .در این سریال با داشتن 10 فصل باورنکردنی ، پر از شوخ طبعی و موقیت های خنده دار میباشد و برای استراحت کردن یا زمان هایی که ناراحت هستید عالی ست .بعد از دیدن چند قسمت ابتدایی بی شک عاشق شخصیت های این سریال می شوید و با تمام شدن قسمت اخر ان احساس ناراحتی خواعید کرد .

شخصیت های فرندز با زبانی ساده صحبت میکنند و در صحبت هاشان مکالمات روزمره و ضروری اگلیسی زبان ها شنیده میشود .

با دیدن این سریال علاوه بر تجربه ای شیرین و ماندنی زبان شما تا حد ریادی تقویت می شود .

 امتیاز سریال در IMDB  =  8.9

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال Grey’s Anatomy برای تقویت زبان انگلیسی

این سریال برای کسانی که به پزشکی علاقه دارند عالی ست. با تماشای این سریال اصطلاحات و کلمات زیادی در رابطه با پزشکی و بیمارستان یاد میگیرید .

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام پزشکی است که از ۲۷ مارس ۲۰۰۵ توسط شبکه ABC آمریکا پخش می‌شود. داستان اصلی این مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی چند دانشجوی پزشکی است که برای ادامه تحصیل و کسب تخصص جراحی به بیمارستان گریس شهر سیاتل، واشینگتن ایالت واشینگتن آمریکا (به انگلیسی: Seattle Grace Hospital) وارد می‌شوند. شخصیت اصلی داستان که در ضمن راوی داستان نیز هست، دختری به نام مردیت گری است.
این سریال در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال درام شد. هم‌چنین دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برندهٔ جایزه بهترین سریال درام از جشنواره امی شده‌است.

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال Breaking bad

تماشای این سریال به علت داشتن کلمات و اصطلاحات زیادی درباره زندگی عادی آمریکایی ها و لحن متفاوت و بیان بازیگران توصیه میشود .

مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که سازنده و تهیه‌کنندهٔ آن وینس گیلیگان است. این مجموعه در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا ساخته و تهیه شده‌است. افسارگسیخته داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی‌حاشیه ای را به تصویر می‌کشد که دبیر دبیرستان است. وایت در ابتدای داستان متوجه می‌شود مبتلا به سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده‌اش به همراه دانش‌آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن (آرون پال) شروع به تولید و پخش مت‌آمفتامین (شیشه) می‌کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکردهٔ یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می‌شود.

افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد این مجموعه توانست شانزده جایزه امی ساعات پربیننده از مجموع سی نامزدی را به دست بیاورد. از جمله این جوایز می‌توان به دو جایزه امی بهترین سریال درام، چهار جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون، سه جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد درام برای پاول و دو جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام برای آنا گان اشاره کرد. این سریال در جایزه گلدن گلوب توانسته دو بار نامزد بهترین سریال درام و چهار بار نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای کرانستون هر کدام با یک برد شود.

در سال ۲۰۱۳، رکوردهای جهانی گینس رکورد «تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ جهان» را به خاطر دریافت ۹۹ درصدی رأی مثبت منتقدان به نام برکینگ بد ثبت کرد.

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال Game of thrones برای تقویت زبان انگلیسی

این سریال با تعدد شخصیت ها و مکالمه محور بودن امکان یادگیری و تقویت زبان انگلیسی همراه موضوع هیجان انگیز فراهم میکند .

بازی تاج‌وتخت (به انگلیسی: Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد.

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنین پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌گردد.

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال House of cards

با دیدن این سریال زبان پیچیده ای که برای کسب و کار یا سیاست نیاز است را یاد میگیرید.

یک مجموعهٔ تلویزیونی اینترنتی آمریکایی و محصول سال ۲۰۱۳ میلادی در ژانر درام سیاسی و تریلر سیاسی است. این سریال در ۷۳ قسمت، به کارگردانی بو ویلیمن و ساخته دیوید فینچر، کوین اسپیسی، اریک راث، اندرو دیویس و مایکل دابز بوده و از سوی شبکه نتفلیکس منتشر شده‌است. این سریال برگرفته از سریالی بریتانیایی به همین نام ساخت بی‌بی‌سی و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز عضو حزب محافظه‌کاران بریتانیا بود. از فصل اول تا پنجم تمرکز داستان بر روی شخصیتی به نام فرانک آندروود است که می‌خواهد مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را اشغال کند. در فصل ششم شخصیت اصلی داستان همسر وی کلر آندروود است.این سریال برنده جوایزی نیز شده‌است.

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال Sherlock برای تقویت زبان انگلیسی

این سریال که یکی ار موفق ترین شخصیت پردازی های تاریخ است. برای یادگیری لهجه بریتانیایی یک انتخاب عالی می باشد. مکالمات و دیالوگ‌های این سریال بیشتر رسمی و پر از واژگان و اصطلاحات روزمره است.

برداشتی مدرن از کتاب‌های شرلوک هلمز است و درباره‌ کاراگاه معروف شرلوک هلمز و همکارش جان واتسون هست که به حل پرونده‌های جنایی در قرن 21، در لندن می‌پردازند و…

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال Modern Family

این سریال به خاطر داشتن بازیگران کم سن و سالی که از کلمات ساده تری استفاده میکنند و شمرده صحبت میکنند یادگیری و تقویت زبان انگلیسی را دو چندان ساده میکند.

یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی است که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان در شبکه تلویزیونی ABC ساخته شد. در سال ۲۰۱۰ این مجموعه توانست جایزه بهترین کمدی جوایز امی را به همراه چهار جایزه دیگر امی از آن خود کند. این مجموعه در قالب ۲۵۰ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای ساخته و پخش شده‌اند. فصل اول این سریال در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

در این سریال تلویزیونی ۳ خانواده که از قشر نسبتاً مرفه آمریکا هستند با روابط خانوادگی، به یک دیگر مربوط شده و داستان زندگی آن‌ها به صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.

معرفی 8 سریال برای تقویت زبان انگلیسی

سریال The Simpsonsبرای تقویت زبان انگلیسی

در این انیمیشن با جنبه‌های عامیانه و جوک‌های معمول فرهنگ آمریکایی برخورد خواهبد کرد که میتوانید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید.

مجموعه تلویزیونی آمریکایی ساخته مت گرینیگ است که برای شبکه رسانه‌ای فاکس ساخته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی در حال حاضر بسیار جنجال به پا کرده است. این سری نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها است که از هومر، مارج، پارت، لیسا و مگی تشکیل شده. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ‌فیلد اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد.

 

33 Best Modern American TV Series for Learning English | fluentu

10 best TV shows to learn English with | ef

دیدگاه ها بسته شده اند.