مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند | هر چیز ضروری که باید بدانید

در این مقاله در آلپیدا به بررسی موضوع مهاجرت به هلند می‌پردازیم و نکاتی را مختصر و مفید مطرح خواهیم کرد که بتوانید بهتر درباره مهاجرت به این کشور تصمیم گیری نمایید.

اگر نیاز به آموزش و یادگیری زبان هلندی دارید میتوانید با ما در موسسه زبان‌های خارجی آلپیدا در تماس باشید.

هلند یکی از کشورهای مطرح در اتحادیه اروپا است که اغلب برای آزادی های مدنی و اجتماعی در کنار زندگی شهری پویا و شبانه خود شناخته می‌شود. در ادامه بررسی میکنیم که چه چیزی بیشتر از گل لاله هلندی و تب لاله در مورد این کشور وجود دارد 😊.

اگر می خواهید سفر جدیدی را شروع کنید و می خواهید به هلند مهاجرت کنید، برخی از الزامات وجود دارد که باید قبل از آن انجام دهید. عامل مهمی که باید قبل از شروع فرآیند درخواست خود در نظر بگیرید، ملیت شما است. بسته به اینکه اهل کجا هستید، روند درخواست متفاوت خواهد بود.

 

آیا می توانم به هلند مهاجرت کنم؟

بله، تقریباً هر کسی که دلیل موجهی دارد (مانند کار، تحصیل و غیره)، می تواند به هلند نقل مکان کند. با این حال، برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس بسیار آسان تر است.

اگر شهروند اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس هستید: هر کسی که از یک کشور اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا از سوئیس باشد مجاز است بدون ویزا در هلند بماند. برای اقامت بیش از چهار ماه، باید اقامت خود را در پایگاه داده سوابق شخصی شهرداری محلی که در آن مستقر خواهید شد، ثبت کنید.

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس هستید: برای مهاجرت به هلند باید دلیل محکمی داشته باشید. ابتدا باید اجازه اقامت موقت بگیرید، پنج سال مداوم در هلند زندگی کنید و سپس واجد شرایط اقامت دائم شوید.

بررسی کنید که آیا برای ورود به هلند برای مقاصد اقامت طولانی یا کوتاه مدت به ویزا نیاز دارید.

 

چگونه می توانم به هلند مهاجرت کنم؟

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، اگر می خواهید به هلند مهاجرت کنید، ساده ترین روش یافتن شغل و درخواست ویزای کار است. به این ترتیب، روند مهاجرت به هلند را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

  • یافتن شغل در هلند
  • برای ویزای کار هلند اقدام کنید.
  • به هلند نقل مکان کنید.
مهاجرت به هلند

از نمادهای معروف کشور هلند میتوان به گل لاله هلندی اشاره کرد.

یافتن شغل در هلند

یافتن شغل در هلند به عنوان یک مهاجر ممکن است سخت باشد، اما هنوز هم ممکن است. ساده ترین شهر برای یافتن شغل به عنوان یک مهاجر، آمستردام است. آمستردام با شرکت ها و تجارت های بین المللی پررونق است و آنها همیشه به دنبال استخدام خارجی ها هستند. از سال 2022، مشاغلی که در حال حاضر در هلند مورد تقاضا هستند عبارتند از:

  • مهندسی برق.
  • مراقبت های بهداشتی پزشکی.
  • فناوری اطلاعات و داده ها
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.
  • مهمان نوازی.
  • ارتباط دهنده ها
  • تولید کنندگان.

 

اگر بخشی از هر یک از حرفه ای های ذکر شده هستید، می توانید فرصت های شغلی را در هلند جستجو کنید. ساده ترین راه برای یافتن کار در هلند از طریق موارد زیر است:

  • وب سایت EURES (خدمات استخدامی اروپا). EURES شبکه ای است که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است که به خارجی ها کمک می کند آزادانه در داخل قلمرو اتحادیه اروپا / EEA حرکت کنند.
  • وب سایت UWW (Werkzoekenden). UWW یک سرویس اشتغال است که با آژانس های کاریابی متعددی همکاری می کند.

 

برای ویزای کار هلند اقدام کنید

برای درخواست ویزای کار هلند باید:

  • با IND (سرویس مهاجرت و تابعیت) قراری بگیرید. تمام درخواست‌ها برای اجازه اقامت موقت باید به IND ارسال شود. اگر برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت هلند) درخواست می دهید، باید این کار را در سفارت انجام دهید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد الزامات ذکر شده در زیر در “چک لیست برای مهاجرت به هلند” بیابید.
  • برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت) و همچنین مجوز کار درخواست دهید.
  • مجوز کار بگیرید. یک کارفرمای هلندی باید از طرف شما برای مجوز درخواست کند تا مجبور نباشید ثابت کنید که یک کارگر بسیار ماهر هستید.
  • امور مالی خود را مدیریت کنید. قبل از مهاجرت به هلند، در مورد هزینه های زندگی در هلند تحقیق کنید و برای قیمت های بالا آماده باشید.

 

ویزای کار برای خارجی ها تنها در صورتی صادر می شود که شهروند هلندی وجود نداشته باشد که بتواند شرایط شغلی را برآورده کند.

Immigration to the netherlands

مردم هلند به داشتن آزادیهای متفاوت مدنی و اجتماعی معروف هستند.

به هلند نقل مکان کنید

اگر درخواست ویزای هلند و اجازه اقامت شما تایید شود، اکنون می توانید وارد هلند شوید. در چند روز اول ورود، باید اقامتگاه خود را در Gemeente ثبت کنید، که تالار شهر در شهرداری هلند است که قصد دارید در آن زندگی کنید.

برای دریافت طرح بیمه درمانی نیز باید ثبت نام کنید. به شما توصیه می شود به محض ورود بیمه درمانی دریافت کنید، زیرا هلند به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی با استاندارد بالا با متخصصان پزشکی بسیار ماهر شناخته شده است.

به عنوان یک مهاجر غیر اتحادیه اروپا، تا زمانی که برای اجازه اقامت دائم درخواست نکنید، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نخواهید بود. بنابراین، از شما خواسته می شود که برای پوشش هزینه های درمانی خود، بیمه درمانی خصوصی داشته باشید.

 

مقامات هلندی به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر چه تعریف می کنند؟

اداره مهاجرت هلند یک کارمند خارجی را در صورت داشتن شرایط زیر به عنوان کارگر مهاجر بسیار ماهر طبقه بندی می کند:

  • شما یک قرارداد کاری معتبر با یک کارفرمای هلندی دارید. موسسه یا کسب و کار باید توسط IND به رسمیت شناخته شود.
  • شما می توانید نیاز مالی کافی را بدست آورید.
  • دستمزد شما متناسب با شرایط بازار است.

 

اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی کار کنید، باید در BIG که ثبت حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی هلند است، ثبت نام کنید.

برای درخواست به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا، کارفرمای هلندی شما باید درخواست را برای شما ارسال کند. قیمت برای فرآیند درخواست 345 یورو است.

آیا می توانم بدون شغل به هلند مهاجرت کنم؟

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس، در بیشتر موارد، برای مهاجرت به هلند باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. فقط در موارد زیر می توانید بدون پیشنهاد شغلی به هلند مهاجرت کنید:

  • شما برای ویزای دانشجویی هلند اقدام می کنید. دانشجویان بین المللی باید پس از اتمام دوره تحصیلی خود هلند را ترک کنند، بنابراین این راه حلی برای جابجایی طولانی مدت نیست.
  • شما برای ویزای الحاق خانواده هلند درخواست می دهید. اگر با یک شهروند هلندی یا مقیم ازدواج کرده اید، می توانید به عنوان بخشی از فرآیند الحاق خانواده به هلند مهاجرت کنید. در این صورت، شریک زندگی شما باید از شما حمایت مالی کند.
  • شما برای ویزای استارتاپ و خوداشتغالی هلند اقدام می کنید. از نظر فنی، حتی به عنوان یک فرد خوداشتغال یا صاحب کسب و کار، شما به یک “شغل” نیاز دارید، اما به هیچ کارفرمای خاصی وابسته نیست.
  • شما برای ویزای تعطیلات کاری هلند اقدام می کنید. این ویزا برای جوانان (18 تا 30 سال) از آرژانتین، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، نیوزلند و کره جنوبی صادر می شود و به آنها اجازه می دهد تا در هلند کاوش کنند و تا یک سال در آنجا زندگی کنند.
  • شما برای ویزای DAFT اقدام می کنید. پیمان دوستی هلندی آمریکایی، توافقی بین ایالات متحده و هلند است که به کارآفرینان و سرمایه گذاران آمریکایی اجازه می دهد اجازه اقامت هلند را دریافت کنند.

 

مهاجرت به هلند

از مشاهیر هلندی میتوان به ونگوک، ماتا هاری، آریان روبن، رونالد کومان و … اشاره کرد.

چک لیست برای مهاجرت به هلند

برای مهاجرت به هلند باید موارد زیر را داشته باشید:

  • قرارداد کار معتبر: قبل از مهاجرت به هلند باید کار پیدا کنید.
  • درآمد پایدار: معمولاً درآمد ماهانه حداقل 1200 یورو مورد نیاز است.
  • محل اقامت: ثبت اقامت شما مرحله مهمی از فرآیند مهاجرت شماست و بنابراین باید از قبل یک قرارداد اجاره داشته باشید.
  • بیمه سلامت معتبر: برای پوشش هزینه های پزشکی خود در هلند، یک بیمه درمانی خصوصی دریافت کنید.

اگر برای MMV (ویزای اقامت طولانی هلند) به عنوان همسر یک شهروند هلندی یا یک روحانی درخواست می کنید، باید گواهی ادغام مدنی نیز داشته باشید. این گواهی سطح مهارت زبان هلندی شما را نشان می دهد.

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا، نمی توانید بدون اثبات اینکه دلیل معتبری برای این کار دارید، مانند تحصیل یا کار، به هلند مهاجرت کنید.

تمام مدارک برای درخواست ویزای هلند باید قبل از ارسال به هلندی نوشته یا ترجمه شوند.

 

زایا و معایب مهاجرت به هلند

در اینجا برخی از مزایا و معایب زندگی در هلند آورده شده است:

 

معایب زندگی در هلند مزایای زندگی در هلند
شهرهای گران قیمت و شرایط زندگی. مناظر زیبا و معماری شگفت انگیز
به دلیل رقابت به سختی می توان کار پیدا کرد. توانایی کار پاره وقت
تعداد جمعیت بالا بسیاری از مشاغل ارائه می دهند که از راحتی خانه خود کار کنید
سیستم پرداخت مالیات بالا نرخ پایین جرم و جنایت
سیستم مراقبت های بهداشتی گران قیمت پزشکان و پرستاران با تجربه بالا
فروشگاه ها خیلی زود بسته می شوند سیستم دوچرخه سواری و بدون آلودگی هوا
اخذ ویزای کاری سخت است تعادل کار و زندگی
جوامع هلندی زبان ممکن است باعث شود که احساس کنید کنار گذاشته شده اید. هلندی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند
نرخ بهره کارت اعتباری بالا. یک ماه مرخصی با حقوق

 

کلام آخر درباره مهاجرت به هلند

هلند، خانه آسیاب‌های بادی، لاله‌ها و قلب پنیر، رنگ‌های متنوع و سرگرم‌کننده را برای هر کسی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در آنجا است، ارائه می‌کند. سالانه حدود 200000 نفر به هلند نقل مکان می کنند و این جای تعجب نیست زیرا هلند به مهمان نوازی و نگرش باز شهرت دارد.

 

منابع:

visaguide.world

government.nl

دیدگاه ها بسته شده اند.