مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت

نکاتی که قبل از مهاجرت به فرانسه باید بدانید

در این مقاله در آلپیدا به بررسی درباره مهاجرت به فرانسه میپردازیم و به صورت خلاصه بیان می‌کنیم که چه نکات مثبت و منفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

همچنین اگر تمایل به یادگیری زبان فرانسه دارید می‌توانید از اساتید با تجربه و درجه یک آلپیدا کمک گرفته و بهترین خروجی را از روند یادگیری خودتان داشته بشید.

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان فرانسه با آلپیدا

چه بخواهید در کافه‌های نزدیک برج ایفل قدم بزنید یا یک لیوان بوردو در تاکستان بنوشید، به راحتی می‌توانید جذابیت فرانسه را درک کنید. مهاجرت به فرانسه برای کار زندگی یا حتی تفریح و بازنشستگی طولانی مدت یک فرآیند مستلزم بررسی و تحقیق است.

قبل از رسیدن به فرانسه باید ویزا تهیه کنید، وسایل خود را جمع و جور کرده و مکانی برای زندگی پیدا کنید. اگر نمی توانید از راه دور کار کنید یا از قبل شغلی ندارید، باید شغلی نیز پیدا کنید.

این تازه شروع است. ما این راهنما را برای همه چیزهایی که باید در مورد مهاجرت به فرانسه بدانید اینجا مهیا کرده ایم تا ذهن شما را برای موارد متفاوتی آماده نماییم.

 

مقدمه

ممکن است شما پس از یک سفر توریستی و یک اقامت کوتاه مدت در فرانسه، عاشق این کشور شده و به فکر اقامت دائم و مهاجرت به فرانسه افتاده باشید. البته مهاجرت به کشور جدید با تمام مزایایی که دارد، همیشه کار ساده ای نیست. زیرا موارد متعددی هستند که لازم است در نظر قرار دهید، تا بتوانید امکان اقامت در فرانسه را داشته باشید.

مواردی نظیر ملاحظات مالی، اخذ مجوزهای اقامت و الزامات یادگیری زبان فرانسه که جزء ضروریات مهاجرت به فرانسه می باشد. بنابراین پیش از این که اقدامی برای اقامت در فرانسه انجام دهید، لازم است اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید. اطلاعاتی نظیر این که شرایط مهاجرت به فرانسه چیست؟ و چگونه می توان مجوزهای لازم برای اقامت در این کشور را اخذ نمود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا به شما کمک کنیم که بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای مهاجرت به فرانسه بگیرید.

 

مروری سریع درباره فرانسه

فرانسه بزرگترین کشور اتحادیه اروپا (EU) حدود 67.8 میلیون نفر جمعیت دارد.

محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان (با بیش از 80 میلیون بازدید کننده سالانه)، فرانسه دارای تاریخ فرهنگی و سیاسی غنی است.

با مساحت ~644000 کیلومتر مربع، تقریباً به اندازه ایالت تگزاس (ایالات متحده آمریکا) است. به غیر از جزیره کورس، 5 قلمرو ماوراء دریا (گویان فرانسه، گوادلوپ، مارتینیک، مایوت و رئونیون) وجود دارد.

یکی از مدرن ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان، فرانسه بازیگر اصلی در صحنه جهانی است. این کشور همراه با آلمان یکی از قدرت های برتر منطقه ای در اروپا است.

اقتصاد بسیار متنوعی دارد – صنایع عمده شامل خدمات، تولید، فناوری، گردشگری، داروسازی و مخابرات است. یک اقتصاد جهانی پیشرو، با تولید ناخالص داخلی سرانه 34000 دلار آمریکا (GDP per capita of  ~34,000 USD).

فرانسه که به عنوان یکی از مطلوب ترین مکان ها برای زندگی شناخته می شود، کیفیت زندگی عالی (و فرهنگ کاری آرام) دارد.

 

اطلاعات کاربردی برای مهاجرت به فرانسه

واحد پول: یورو (یورو)

زبان های گفتاری: زبان رسمی فرانسوی است. استفاده از گویش های منطقه ای رو به کاهش است.

ادیان اصلی: کاتولیک رومی (84%)، مسلمان (9%)، پروتستان (2%) و یهودی (1%).

بزرگترین شهرها: پاریس، لیون، مارسی، لیل، تولوز، بوردو و نیس.

 

چرا مهاجرت به فرانسه

فرانسه به خاطر کیفیت بالای زندگی اش معروف است. فرانسوی ها زمانی را برای استراحت، کاهش سرعت و لذت بردن از لحظه اختصاص می دهند. در حالی که برخی ممکن است این سرعت را “آهسته تر” در نظر بگیرند، به این معنی نیست که مردم محلی ناکارآمد هستند.

احساس اجتماعی بسیار خوبی وجود دارد و فرانسوی ها فرصتی را برای معاشرت با یکدیگر از دست نمی دهند.

فرانسه فرهنگ بسیار غنی دارد – هنرها مورد قدردانی و احترام هستند. بسیاری از هنرمندان و نوازندگان مشهور به همین دلیل اینجا را برای زندگی انتخاب می کنند. موزه ها و گالری های هنری همه جا هستند و کسی که از این موارد لذت می‌برد مهاجرت به فرانسه برایش بسیار مناسب است.

فرانسه فرهنگ کاری آرامی دارد – پنج هفته مرخصی با حقوق یک هنجار در نظر گرفته می شود.

رفت و آمد آسان است – شهرهای بزرگ دارای سیستم حمل و نقل عمومی عالی هستند و یک سیستم راه آهن ملی کارآمد سفرهای بین شهری را آسان می کند. فرانسه پیشرو در ارائه قطارهای سریع السیر است.

فرانسوی ها غذای خود را بسیار جدی می گیرند. هر منطقه غذاهای خاص خود را دارد، بنابراین چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. فرانسه یکی از پیشرفته ترین صنایع شراب و پنیر را در جهان دارد.

فرانسه کشور زیبایی است و تقریباً هر نوع مناظری را خواهید دید. از سواحل آفتابی جنوب گرفته تا کوه های آلپ خیره کننده، کاری برای همه وجود دارد و مهاجرت به فرانسه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

دلایل عدم مهاجرت به فرانسه

توجه: اینها شکایات رایج مهاجران هستند و ممکن است در مورد شما صدق نکنند.

مالیات بر درآمد بالایی وجود دارد، به ویژه برای افرادی که بیش از 70000 یورو درآمد دارند.

اگر می خواهید در اینجا شغلی ایجاد کنید، دانستن زبان فرانسه کاملاً اجباری است. انواع دیگر زبان (به عنوان مثال فرانسوی کبک) ممکن است قابل قبول باشد، اما هنوز هم به طور کلی پایین تر در نظر گرفته می شود.

در حالی که اقتصاد فرانسه باثبات است، رقابت زیادی برای مشاغل وجود دارد به ویژه با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشورهای همسایه شبکه سازی بسیار مهم است.

بوروکراسی در اینجا قوی است – اگر عادت دارید کارها را سریع انجام دهید، ممکن است غیرعادی باشد.

پایتخت (پاریس) به‌خاطر هزینه‌های بسیار بالای زندگی‌اش شناخته می‌شود – اگر سرمایه لازم را ندارید، انتظار تنزل سبک زندگی را داشته باشید.

همه چیز زود بسته می شود. در روزهای هفته، بعد از ناهار، اکثر مغازه های کوچک برای چند ساعت بسته می شوند. تقریباً همه چیز یکشنبه تعطیل است.

این موضوعات دلایلی هستند که ممکن است شما را از مهاجرت به فرانسه منصرف کنند همچنین درباره معضلات و مشکلات اجتماعی می‌توانید بیشتر تحقیق کنید.

 

اخذ مجوزهای اقامت و ویزا برای مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه لازم است که مدارک اقامتی یا ویزای خاصی داشته باشید، تا بتوانید به صورت طولانی مدت در این کشور اقامت داشته باشید. البته همه چیز بستگی به این دارد که شما اهل کدام کشور هستید. در واقع اگر شما یکی از شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو پیمان شینگن می باشید، بسیار خوش شانس هستید. زیرا در این صورت نیازی به دریافت ویزا برای مهاجرت به فرانسه نخواهید داشت. با وجود این اگر قصد دارید که خانواده خود را نیز همراه خود به فرانسه منتقل کنید و آن ها اهل اتحادیه اروپا نیستند، باید اجازه اقامت آن ها را نیز اخذ کنید. توجه داشته باشید که اگر یکی از شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، همه قوانین و مزایای کشور فرانسه به صورت یکسان برای شما و شهروندان این کشور اعمال می شود.

مهاجرت به فرانسه از کشور بریتانیا پس از پیمان برگزیت اوضاع و شرایط پیچیده ای پیدا کرده است. البته مردم بریتانیا می توانند برای اقامت کوتاه مدت 90 روزه در این کشور حضور داشته باشند. اما برای اقامت طولانی تر در فرانسه باید مراحل بیشتری طی شود. در ادامه انواع مجوزهای لازم برای حضور طولانی مدت در فرانسه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نکات مهم ویزا و یافتن کار

اتباع کشورهای EEA (منطقه اقتصادی اروپا) و سوئیس نیازی به مجوز کار ندارند. اتباع EEA می توانند با ثبت نام در شهرداری شهری که می خواهند در آن زندگی کنند، تمام الزامات اداری را تکمیل کنند. شهروندان کرواسی، بلغاری و رومانیایی (اگرچه بخشی از اتحادیه اروپا هستند) هنوز به حرکت آزاد کارگران دسترسی ندارند.

اگر می خواهید در فرانسه کار کنید، هم به مجوز کار (autorisation de travail) و هم به اجازه اقامت (که برای مدت زمان مشابه قرارداد کار صادر می شود) نیاز دارید.

اجازه کار باید توسط کارفرمای آینده شما درخواست شود (کارفرما همچنین باید مدرکی ارائه دهد که نشان دهد نتوانسته نامزدهای مناسب محلی/EEA را پیدا کند).

DDTEFP (Direction départementale du travail, de l’emploi et de la formation professionnelle – اداره دپارتمان کار، استخدام و آموزش) درخواست را با در نظر گرفتن صلاحیت، تجربه و وضعیت فعلی شغل در فرانسه بررسی می کند.
پس از تایید درخواست، DDTEFP به کارفرما و مقامات مهاجرت اطلاع می دهد. پس از آن معاینه پزشکی و صدور مجوز اقامت موقت (carte de séjour temporaire یا CST) انجام می شود که نوع کار مجاز و محل انجام آن (چه منطقه ای) را مشخص می کند.

مجوز کار موقت (Autorisation provisoire de travail یا APT): برای کارگرانی که به طور موقت وارد کشور می شوند (که در لیست حقوق و دستمزد غیر فرانسوی باقی می مانند) داده می شود.

مجوز اقامت «مهارت ها و استعدادها» (carte compétences et talents) یک مجوز موقت است که تا سه سال اعتبار دارد (قابل تمدید)، برای افرادی که واجد شرایط به نظر می رسند که سهم قابل توجهی در توسعه اقتصادی و نفوذ فرانسه داشته باشند. متقاضیان باید پیشنهاد دهند و چه کسی می تواند پروژه ای را برای این منظور ارائه کند و توانایی خود را برای تکمیل آن مشخص کند.

کارت آبی: ورود افراد ماهر و واجد شرایط را برای کار در فرانسه تسهیل می کند. نامزد باید حداقل یک سال پیشنهاد شغلی با حقوق ناخالص سالانه بالاتر از 52752 یورو داشته باشد.

ویزای تعطیلات کاری: فرانسه نیز مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا در برنامه WHV شرکت می کند. شهروندان آرژانتین، استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی (سنین 18 تا 35 سال) می توانند حداکثر تا 1 سال برای زندگی و کار در فرانسه درخواست دهند.

توجه: شهروندان تعدادی از ملیت ها (از جمله کانادا، اسرائیل، نیوزلند، تایوان، اروگوئه و دیگران) می توانند تا 90 روز بدون مجوز کار در فرانسه کار کنند.

 

بیشتر بخوانید >> خرید خانه در فرانسه، هر آنچه که باید بدانید

یادگیری زبان فرانسه جهت مهاجرت

آشنایی با زبان فرانسه و شرایط عمومی دوره ها

بیش از 260 میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در حدود 70 کشور در جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است. اجتماعات گویش‌کننده به فرانسوی در ۵۷ کشور و قلمرو حضور دارند. اکثر گویش‌کنندگان بومی این زبان در کشور فرانسه‌اند. بقیه گویش‌کنندگان به‌طور عمده در کانادا، به‌ویژه کبک، نیو برانزویک و اونتاریو و نیز بلژیک، سوییس، لوکزامبورگ و مناطقی در ایالت مین آمریکا و لوییزیانا حضور دارند.

زبان فرانسه، به شکلی غیر‌ رسمی، زبان رسمی سیاست است. این زبان، یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد، دادگاه بین‌المللی لاهه، شورای اروپا، ناتو، صلیب سرخ، عفو بین‌الملل، پزشکان بدون مرز، کمیسیون اروپا و بسیاری دیگر از سازمان‌ها و مراکز بین‌المللی جهان است.

تکلم به زبان فرانسوی امتیاز خوبی برای موفقیت تحصیلی در فرانسه و یا بطور کلی مهاجرت به فرانسه است حتی اگر برای ادامه تحصیلات عالی در این کشور لزوما به تسلط به این زبان نیاز نباشد. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص کبک را دارند بایستی مدرک زبان فرانسه را اخذ نمایند. همچنین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه به زبان فرانسوی را دارند می بایست مدارک لازمه را اخذ نمایند. جهت اطلاعات بیشتر از دوره های تدریس خصوصی زبان فرانسه با ما تماس بگیرید.

 

مجوز اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

برای سفرهای توریستی و برای اقامت گردشگران فرانسه که مدت اقامت آن ها کمتر از 90 روز می باشد، امکان دریافت ویزای گردشگری وجود دارد. اما در این مطلب تمرکز ما بر روی مجوزهای اقامت طولانی و بیشتر از 90 روز در فرانسه می باشد. به طور کلی انواع ویزای طولانی مدت، حدود 4 تا 12 ماه دارای اعتبار می باشد. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای طولانی مدت راه های زیادی نظیر اخذ ویزای مراقبت پزشکی، ویزای تحصیلی و دلایل تجاری یا کاری وجود دارد.

یکی از مناسب ترین راه های مهاجرت به فرانسه دریافت ویزای کاری است، که می تواند منجر به دریافت اقامت دائم در اروپا نیز گردد. برای دریافت این ویزا بایستی مدارک خود را برای کارفرمایان در فرانسه ارسال نمایید. در صورت پذیرش توسط کارفرما، می توانید دعوت نامه کاری دریافت کنید. به این ترتیب می توانید برای مدت زمانی معین در کشور فرانسه مشغول به کار شوید. پس از این که موفق به دریافت ویزای طولانی مدت شدید، امکان این را دارید که برای دریافت کارت اقامت دائم نیز اقدام نمایید. به این منظور لازم است که حداقل درآمد شما برای یک نفر حدود 1250 باشد. نکته دیگر در این رابطه این است که میزان مهارت زبانی شما باید در سطح CEFR A2 باشد. لازم به ذکر است که برای اقامت دائم در فرانسه پنج نوع کارت اقامتی وجود دارد.

به طور خلاصه:

اقامت دائم: زمانی که به مدت 5 سال (بدون وقفه) بعد از مهاجرت به فرانسه در این کشور زندگی کرده اید و در حال حاضر مجوز برای اقامت غیرموقت دارید، می توانید برای اجازه اقامت فرانسه (carte de séjour) درخواست دهید. اهداف متداول اقامت موقت شامل درمان های پزشکی، دوره های کارآموزی، مبادله، کار فصلی، سال های تحصیل برای دانشجویان و غیره است.

تابعیت: فرد می تواند پس از مهاجرت به فرانسه و اقامت (یا در یکی از مناطق خارج از کشور) برای مدت حداقل 5 سال بدون وقفه، درخواست شهروندی کند. متقاضیان باید دارای مجوز اقامت معتبر نیز باشند. در صورت ازدواج با یک تبعه فرانسوی، پس از 4 سال ازدواج و یک سال زندگی مشترک در فرانسه، می توان درخواست ارسال کرد.

بیشتر بخوانید >> ضمایر در زبان فرانسه

 

گرفتن بیمه سلامت برای اقامت در فرانسه

یکی از موضوعات مهم در مورد مهاجرت به فرانسه گرفتن بیمه درمانی می باشد. در فرانسه همه افراد ملزم به داشتن بیمه درمانی اعم از خصوصی یا دولتی می باشند. خوشبختانه کشور فرانسه دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی بنام PUMA (Protection Maladie Universelle) می باشد. اگر مدت اقامت شما در کشور فرانسه بیشتر از سه ماه طول بکشد، می توانید از این مراقبت های بهداشتی عمومی استفاده کنید. اساس عملکرد PUMA بر مبنای یک سیستم پرداخت مشترک می باشد. در این سیستم هزینه های پزشکی مانند ویزیت پزشک، نسخه و دارو و … به صورت 70 تا 100 درصد بازپرداخت می گردد. در کشور فرانسه برای دریافت بیمه درمانی می توانید از طریق اداره بهداشت محلی به نام Caisse Primaire d’Assurance Maladie (CPAM)  درخواست خود را ارائه دهید. دفاتر متعددی در سراسر فرانسه وجود دارند که می توانید به آن ها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید >> 10 دلیل خوب برای یادگیری زبان فرانسه!

 

زبان فرانسه برای مهاجرت

موضوعات مالی در مورد مهاجرت به فرانسه

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین موضوعات مهاجرت به فرانسه بحث مالی و تامین هزینه های مهاجرت است. در مورد فرانسه باید بگوییم که گرچه در برخی از مناطق این کشور هزینه های زندگی مقرون به صرفه است، اما نمی توان گفت که زندگی در فرانسه ارزان است. در این بخش از مقاله اطلاعات کلی در مورد بودجه کافی و متناسب برای زندگی در فرانسه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • هزینه های مسکن: اجاره یک مسکن یک خوابه در شهر پاریس می تواند حدود 1200 یورو در هر ماه هزینه داشته باشد. با وجود این اجاره مسکن در حومه شهر می تواند نصف مبلغ تمام شود.
  • هزینه های آب و برق و …: هزینه ها ی آب، برق، گرمایش و جمع آوری زباله، برای فضایی در حدود 85 متر مربع، تقریباً به 180 یورو می رسد.
  • هزینه اینترنت: هزینه های اینترنت در فرانسه برای یک ماه در حدود 29 یورو می باشد.
  • هزینه حمل و نقل عمومی: هزینه های مربوط به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز در طول یک ماه به حدود 75 یورو می رسد. بلیط استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای یک نفر تقریباً 2 یورو است.
  • قیمت بنزین: اگر قصد دارید که برای تردد در شهر از خودروی شخصی استفاده کنید، بد نیست بدانید قیمت هر یک لیتر بنزین حدود یک ونیم یورو است.
  • هزینه های تهیه مواد غذایی: بدیهی است که هزینه های مربوط به خوراک و مواد غذایی، به سبک زندگی افراد بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. اما به طور معمول هزینه های خرید مواد غذایی برای یک نفر در ماه به حدود 250 یورو می رسد.
  • هزینه ناهار در رستوران: یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران نسبتاً خوب، می تواند چیزی حدود 60 یورو برای شما هزینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید >> 17 مورد از فواید یادگیری زبان فرانسه

 

راه اندازی کسب و کار و استارتاپ در فرانسه

توجه: هنگام راه اندازی یک کسب و کار در فرانسه، توصیه می شود که خدمات مشاوران و/یا موسسات حرفه ای، از جمله حسابداران تجاری، وکلا، اتاق بازرگانی، APCE (آژانس راه اندازی کسب و کار – Agence pour la Creation D’Enterprises) را در نظر داشته باشید. Nacre (شبکه ملی راه اندازی کسب و کار – همراهی نوین برای ایجاد و تکرار سرمایه گذاری)، انجمن های تجاری، و دیگران.

یک آژانس دولتی جدید (Centre de formités des Enterprises) وجود دارد که تمام مراحل اداری و راهنمایی را برای کمک به راه اندازی یک تجارت جدید یکپارچه کرده است. در هر شهر فرانسه شعبه های فیزیکی وجود دارد.

راحت‌ترین راه برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان پس از مهاجرت به فرانسه، مجوز اقامت «مهارت‌ها و استعدادها» است.

کسانی که سرمایه خارجی را سرمایه گذاری می کنند باید مستقیماً به این موارد مراجعه کنند: وزارت اقتصاد و دارایی (اگر سرمایه گذار در حال ایجاد یک تجارت جدید یا خرید کل یا بخشی از یک شرکت فرانسوی تاسیس شده است)، وزارت خزانه داری (برای سرمایه گذاری بیش از 1.5 میلیون یورو) ، یا بانک دو فرانس (برای سرمایه گذاری بیش از 15 میلیون یورو).

توجه: اگر در تنگنای نقدینگی هستید (همانطور که بسیاری از کارآفرینان نوپا معمولاً هستند)، شرکت خود را در خارج از پاریس راه اندازی کنید. سرمایه گران است – نه تنها برای اجاره فضای اداری، بلکه برای جذب استعدادها. از دیگر شهرهای مستعد برای استارت آپ ها در فرانسه می توان به نانت، گرنوبل و سوفیا آنتیپولیس اشاره کرد.

 

مهاجرت به کدام شهر فرانسه؟

حتما وقتی اسم مهاجرت به فرانسه را می شنوید، ناخودآگاه به زندگی در شهر پاریس فکر می کنید. اما فرانسه دارای شهرهای بسیار پویا و جذاب دیگری نیز می باشد که می تواند برای سبک زندگی شما بسیار مناسب باشد.

  • Annecy: این شهر در نزدیکی مرز سوئیس بوده و در کنار دریاچه قرار دارد. کوه هایی که این منطقه را احاطه کرده اند منظره رویایی و زیبایی را به وجود آوردند.
  • Toulouse: اگر به دنبال مکانی زیبا هستید که تابستان های گرم و زمستان های معتدل داشته باشد این شهر می تواند برای شما انتخاب بسیار مناسبی باشد.
  • Rennes: این شهر به ازای هر یک از شهروندان خود، دارای فضای سبزی حدود 42 متر مربع می باشد. Rennes دارای حدود 60 پارک شهری است. همچنین بازدید از نمایشگاه های زیبا و مکان های تاریخی مختلف در این شهر می تواند برای شما بسیار جذاب و لذت بخش باشد.

اسنادی که هنگام مهاجرت به فرانسه به آن نیاز دارید

مهم نیست به کجا نقل مکان می کنید، باید مهم ترین مدارک خود را همراه داشته باشید، از جمله گذرنامه و گواهینامه رانندگی. با این حال، مهاجرت به فرانسه و زندگی در این کشور به آن مدارک و سپس تعدادی مدارک دیگر نیاز دارد. قبل از اینکه به فرانسه نقل مکان کنید، اسناد زیر را جمع آوری کنید.

 

  • گذرنامه
  • عکس پاسپورت خود برای سایر مدارک
  • درخواست ویزا
  • گواهی تولد avec filiation (با نام والدین شما)
  • سند ازدواج در صورت وجود
  • گواهینامه رانندگی
  • اطلاعات بیمه سلامت
  • سوابق پزشکی، از جمله واکسیناسیون
  • مدارک و گواهینامه های آموزشی
  • اطلاعات کسب و کار و مالیات، در صورت خوداشتغالی
  • اطلاعات حساب بانکی
  • هرگونه سند مالی دیگر، مانند اطلاعات وام
  • اسناد مالیاتی / اظهارنامه از دو سال گذشته
  • فهرست تفصیلی دارایی های کمتر از شش ماه

 

کلام آخر

مهاجرت به فرانسه چالش های خود را دارد، اما نیازی نیست که بیش از حد استرس زا باشد. در نهایت مهاجرت به هر کشوری دارای سختی ها، تغییرات و لذت‌های منحصر به فرد خود است پس بهتر از قبل از اقدام برای هر کاری شرایط خود را بسنجید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. موفق باشید!

 

منابع:

France Visas (Official Website)

immiguides

moving.com

دیدگاه ها بسته شده اند.