چطور انگلیسی فکر کنیم

چطور انگلیسی فکر کنیم؟

اگر در مکانی زندگی می کنید که اکثر مردم به زبانی که شما یاد می گیرید صحبت می کنند، ممکن است هر روز چند ساعت از این زبان استفاده کنید و این سوال برای شما پیش بیاید که چطور انگلیسی فکر کنیم؟

بنابراین، ممکن است بخشی از “گفتار درونی” شما شود. به عبارت دیگر، شما شروع به فکر کردن به آن زبان می کنید. ذهن شما تلاش برای ترجمه چیزها از زبان مادری خود به زبان دوم را متوقف می کند.

اما، اکثر مخاطبان VOA Learning English در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که انگلیسی زبان اصلی نیست.

این حقیقت ممکن است در مورد شما نیز صادق باشد.  ممکن است شانس زیادی برای تمرین زبان انگلیسی نداشته باشید. حتی ممکن است خودآموخته باشید.

وقتی صحبت می کنید، ممکن است صحبت شما کندتر از آنچه می خواهید باشد. این به این دلیل است که ذهن شما هنوز از زبان اصلی خود ترجمه می کند، که می تواند غیر طبیعی به نظر برسد. انگلیسی نیز مانند هر زبان دیگری ساختار جمله بندی خاص خود را دارد.

خبر خوب این است که یادگیری این که چطور انگلیسی فکر کنیم، می تواند شما را گام بزرگی به تسلط نزدیک تر کند! خیلی سخت نیست، اما نیاز به تلاش و تمرین آگاهانه دارد.

در نکات آموزشی امروز، چند تمرین ذهنی را به اشتراک می گذاریم که می تواند به این امر که چطور انگلیسی فکر کنیم کمک کند.

 

 

همین حالا شروع کنید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 

 

با کلمات واحد فکر کنید

اکثر متخصصان خاطر نشان می کنند که بهتر است از کوچک شروع کنید. بنابراین، اولین قدم خوب این است که به کلمات فردی فکر کنید.

به اطراف خود نگاه کنید، چه میبینید؟ سعی کنید در ذهن خود هر شیء را در محیط اطراف خود نام ببرید.

چارلز توماس بیش از 10 سال است که انگلیسی را به اعضای اتحادیه، کودکان و نوجوانان آموزش داده است. او همچنین به بازگشایی مدارس در چندین کشور کمک کرده است. او در حال حاضر برای مدارس بین المللی EF در واشنگتن دی سی کار می کند.

توماس به دانش‌ آموزانش می‌ گوید که چیزهایی را که در اطراف خود می‌بینند، هر کجا که هستند، نام ببرند.

«همانطور که به این کار ادامه می دهید، بیشتر به یک عادت تبدیل می شود، بنابراین چیزهایی در ذهن شما ظاهر می شود؛ رایانه، تلفن، صندلی، میز.  هر چه که هست… هر کجا که هستی.»

او پیشنهاد می کند برای اینکه یاد بگیریم چطور انگلیسی فکر کنیم، با اسم شروع کنیم و سپس افعال را اضافه کنیم.

او می گوید این کار را می توانید در خانه هم وقتی بیدار می شوید و قبل از خواب انجام دهید.

معلم اندرو هینشاو نیز این تمرین را مفید می داند.

او 12 سال است که انگلیسی تدریس می کند، از جمله در ویتنام برای وزارت امور خارجه ایالات متحده. او در حال حاضر در مدرسه بین المللی منشور عمومی کارلوس روزاریو در واشنگتن دی سی تدریس می کند.

هینشاو روشی را به خاطر می آورد که برخی از شاگردان ویتنامی او دوست داشتند.

«من از دانش ‌آموزان خواسته‌ام که به من گفته‌اند که به همه چیز در اتاق یا آپارتمان‌ شان برچسب می‌زنند تا این کلمات انگلیسی به نوعی در سرشان بچسبد.»

 

بیشتر بخوانید >>> آموزش زبان انگلیسی با آهنگ Careless Whisper

 

کلمات ناشناخته را توصیف کنید

تمرین دیگری که هم توماس و هم هینشاو پیشنهاد می کنند تا بدانیم چطور انگلیسی فکر کنیم، توصیف اشیایی در ذهن شما است که کلمات آنها را نمی دانید.

توماس می‌گوید، یک مثال می‌تواند این باشد که نمی‌توانید به کلمه “گاراژ” فکر کنید.

«اگر به خانه ‌تان نگاه می‌ کنید و گاراژ خود را می‌بینید، اما نمی‌توانید نام آن را به زبان انگلیسی به ذهنتان خطور کند، می‌توانید بگویید، «مکانی که ماشینم را در آن قرار داده‌ام.» یا می‌توانید بگویید «آن کنار خانه من قرار دارد، من چیزها را آنجا نگه می‌دارم.»

او می‌گوید می‌توانید از عبارات کوتاه‌ تری نیز استفاده کنید، مانند «مشابه…» یا «بر عکس…»

هینشاو می گوید انجام این کار می تواند به زبان آموزان هر زبانی کمک کند و برای پاسخ به سوال چطور انگلیسی فکر کنیم نیز مفید است. او به عنوان یک زبان آموز اسپانیایی، خودش این کار را انجام می دهد.

چطور انگلیسی فکر کنیم

وقتی صحبت می کنید، ممکن است صحبت شما کندتر از آنچه می خواهید باشد. این به این دلیل است که ذهن شما هنوز از زبان اصلی خود ترجمه می کند، که می تواند غیر طبیعی به نظر برسد.

در ابعاد جمله فکر کنید

تمرین بعدی تفکر در جملات ساده است.

به عنوان مثال، اگر در یک پارک نشسته اید، می توانید به خود جملاتی مانند “روز بسیار زیبایی است” و “مردم با دوستان خود ورزش می کنند” بگویید.

هنگامی که این کار آسان شد، می توانید به جملات دشوار تر بروید.

هینشاو گاهی اوقات از این تمرین برای فکر کردن به آنچه می خواهد به مردم به زبان اسپانیایی بگوید استفاده می کند.

«من قطعاً سعی می‌کنم این جملات را در ذهنم بگویم یا سعی می‌کنم کلمات را بدون فکر کردن در مورد اینکه کاملاً درست است، کنار هم بگذارم.»

 

بیشتر بخوانید >>> یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ once upon a December

 

روزت را توصیف کن

یکی دیگر از تمرین هایی که کارشناسان برای پاسخ به چطور انگلیسی فکر کنیم، پیشنهاد می کنند این است که فعالیت های روزانه خود را شرح دهید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

توماس از دانش‌ آموزان سطح ابتدایی‌ خود می‌خواهد که روز خود را با استفاده از شکل ساده فعل حال توصیف کنند. بنابراین، آنها با خود به چیزهایی مانند “من پیراهنم را پوشیدم” و “او اتوبوس را رانندگی می کند” فکر می کنند.

کارشناسان دیگر می گویند صبح که از خواب بیدار می شوید، می توانید از نظر ذهنی برنامه ریزی کنید. این به زمان های فعل دیگری نیاز دارد. بنابراین سطح مهارت کمی بالاتر است.

برای مثال، ممکن است به خود بگویید: «وقتی از خانه بیرون می‌روم، می‌خواهم یک قهوه سرد بخورم.  سپس، من با قطار به کلاس خواهم رفت. من امروز با پائولا درس می خوانم. او گفت که اتاق مطالعه در کتابخانه را برای ساعت 2 بعد از ظهر رزرو کرده است.»

 

در ابعاد گفتگو فکر کنید

حال، بیایید برای این که یاد بگیریم چطور انگلیسی فکر کنیم، به سمت تفکر در گفتگو برویم.

وقتی این کار را انجام می دهید، تصور می کنید که با شخص دیگری صحبت می کنید. شما در حال پرسیدن سوالات و فکر کردن به پاسخ هستید.

این یک راه عالی برای تمرین آنچه ممکن است در یک مکالمه واقعی بگویید است.

به عنوان مثال، فرض کنید فرد خیالی از شما سوالی می پرسد، “نظر شما در مورد نمایش جایزه دیشب چیست؟” چگونه پاسخ می دهید؟ مکالمه را تصور کنید و آن را در ذهن خود تمرین کنید.

می توانید این کار را با صدای بلند یا در سکوت انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید >>> واژگان مربوط به جنگ به زبان انگلیسی

 

یادداشت بردارید

برای همه این تمرین هایی که به منظور یادگیری چطور انگلیسی فکر کنیم صورت می گیرند، کلمات و عباراتی وجود دارد که شما نمی دانید. بنابراین، در برخی موارد باید از فرهنگ لغت استفاده کنید.

اگر سطح مهارت شما به اندازه کافی بالا است، ممکن است از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.

هینشاو پیشنهاد می کند هر روز فقط پنج تا 10 کلمه و عبارت جدید را یادداشت کنید.

او می گوید که نگه داشتن یک دفترچه به شما کمک می کند موقعیتی را که برای آن کلمه یا عبارت نیاز داشتید به خاطر بیاورید. این باعث می‌شود زمانی که دوباره در چنین موقعیتی قرار می‌گیرید به یاد بیاورید.

 

روزانه آن را تمرین کنید

بنابراین، چقدر باید برای این تمرینات وقت بگذارید؟

توماس می گوید هر روز کمی انجام دهید.

«بنابراین وقتی شما آن را هر روز انجام می دهید، بارها و بارها، کم کم، این کلید موفقیت است. چون وقتی چیزها را به عادت تبدیل می‌کنید، بدون فکر کردن به ذهنتان می‌آید و بعد، قبل از اینکه متوجه شوید، واقعاً به انگلیسی فکر می‌ کنید.»

دیدگاه ها بسته شده اند.