ترجمه در ذهن

چگونه ترجمه در ذهن را متوقف کنیم؟

اگر نمی توانید انگلیسی زبانان را در مکالمات درک کنید، ممکن است به این دلیل باشد که هنوز ترجمه در ذهن خود را رها نکرده‌اید و آن را ادامه می‌دهید.

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید، ترجمه به زبان مادری خود بخشی طبیعی از این فرآیند بود. همانطور که پیشرفت می کنید، باید در حال انتقال به درک و تفکر مستقیم به زبان انگلیسی باشید.

اما اگر این تحول هرگز برای شما اتفاق نیفتاد چه؟  اگر در آن مکان خسته کننده گیر کرده باشید که هنوز در حال ترجمه دائمی هستید؟

 

 

همین حالا شروع کنید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 

 

چگونه ترجمه در ذهن را متوقف کنید

جالب اینجاست که زبان اول و دوم شما در نواحی مختلف مغز زندگی می کنند. و البته قسمت زبان مادری شما خیلی بیشتر از انگلیسی است.

بنابراین اگر هر چیزی را که می شنوید و می گویید ترجمه می کنید، به طور مداوم از اولین قسمت مغز استفاده می کنید. و با این کار هرگز به قسمت انگلیسی فرصت رشد نمی دهید.

سوال این است: چه چیزی می تواند به شما کمک کند که در نهایت این انتقال را به طور مستقیم به زبان انگلیسی انجام دهید یا ترجمه ذهنی را متوقف کنید؟

البته پاسخ این است که صدایی را که مدام ترجمه می کند خاموش کنیم. اما به جای اینکه آن را مجبور به ساکت ماندن کنید (که کار نمی کند)، باید قسمت انگلیسی را تا زمانی که به اندازه کافی قوی باشد آموزش دهید تا هر زمان که بخواهید کنترل را به دست بگیرید.

با پیروی از نکاتی که با شما در میان می گذاریم، مکالمه به زبان انگلیسی کمتر خسته کننده و لذت بخش تر می شود.

پس از مدتی، به طور طبیعی به انگلیسی فکر می کنید، آنچه را که می شنوید بیشتر می فهمید، کمتر اشتباه خواهید کرد و انگلیسی را سریع تر و روان تر صحبت خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید >>> چطور انگلیسی فکر کنیم؟

 

ترجمه در ذهن

هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید، ترجمه به زبان مادری خود بخشی طبیعی از این فرآیند بود. همانطور که پیشرفت می کنید، باید در حال انتقال به درک و تفکر مستقیم به زبان انگلیسی باشید.

نکاتی برای توقف ترجمه در ذهن شما

 

نکته 1: از دیکشنری زبان آموز انگلیسی استفاده کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که استفاده از فرهنگ لغت هایی که به زبان مادری شما ترجمه می شوند را متوقف کنید. برخی از دیکشنری ها دارای بخش زبان آموز هستند که توضیح انگلیسی ساده شده ای را ارائه می دهد. دو مورد مورد علاقه من Merriam-Webster و Longman Dictionary of Contemporary English هستند. با استفاده از فرهنگ لغتی که همه چیز را به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد، به بخش انگلیسی مغزتان کمک می‌کنید تا ارتباطاتی را که برای رشد و قوی‌تر شدن نیاز دارد ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر به کلمه “سرگردان” برخورد کردید و معنی آن را نمی دانید، می توانید به دنبال کلمه در فرهنگ لغت Longman بگردید.

اگر کلمه ای در اینجا وجود دارد که متوجه نمی شوید، دوباره آن را جستجو کنید.

بله، این فرآیند طولانی‌ تر از یافتن کلمه در فرهنگ لغت است که به زبان شما ترجمه می‌شود، اما کاملاً ضروری است. خیلی ساده، اگر می‌خواهید ترجمه ذهنی را متوقف کنید، باید از فرهنگ لغتی که به زبان مادری شما و از زبان مادری شما ترجمه می‌کند، استفاده نکنید.

با استفاده از یک فرهنگ لغت انگلیسی، شما با سایر کلمات انگلیسی ارتباط برقرار می کنید و یاد می گیرید که چگونه به زبانی که در حال مطالعه آن هستید فکر کنید و از ترجمه در ذهن جلوگیری کنید.

 

نکته شماره 2: عبارات انگلیسی را یاد بگیرید نه فقط کلمات

یادگیری کامل عبارات بسیار بیشتر از یادگیری کلمات مجزا به شما کمک می کند. با یادگیری جملات کامل، نه تنها معنای کلمه را کشف می کنید، بلکه نحوه استفاده از آن را نیز یاد می گیرید.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از این کلمه در رابطه با کلمات دیگر استفاده می شود که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه به زبان انگلیسی فکر کنید و در نهایت باعث می شود انگلیسی شما طبیعی تر به نظر برسد و ترجمه ذهنی متوقف شود.

به طور غیرمستقیم، گرامر را نیز بهبود می‌ بخشید و نحوه استفاده صحیح از حروف اضافه را یاد می‌گیرید.

بیایید از یک مثال ساده استفاده کنیم. به ‌جای اینکه فقط معنی «علاقه‌ مند» را حفظ کنید، می‌توانید آن را در دیکشنری لانگمن جستجو کنید و نحوه استفاده از آن را در جملات مثال مطالعه کنید.

 

نکته 3: خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

از تجربه من، دانش آموزانی که بیشترین پیشرفت را دارند این کار را انجام می دهند: آنها هر روز خود را در معرض چیزی به زبان انگلیسی قرار می دهند.

چه تماشای یک ویدیو (بدون زیرنویس)، گوش دادن به پادکست، خواندن یک مقاله یا حتی فقط یک پست اینستاگرام، بدون اینکه خود را در معرض زبان روزمره قرار دهید، واقعاً برای شما سخت خواهد بود که زبان انگلیسی خود را به اندازه کافی تقویت کنید تا ترجمه ذهنی را متوقف کنید.

گاهی اوقات فقط گوش دادن یا خواندن غیرفعال مشکلی ندارد، به خصوص در روزهایی که وقت زیادی ندارید. قطعا از هیچی بهتر است اما گوش دادن یا خواندن فعال بسیار موثرتر است.

به عنوان مثال، زمانی که در حال خواندن یا گوش دادن هستید، می توانید از آنچه یاد می گیرید یادداشت برداری کنید. کلمات ناآشنا را یادداشت کنید و همانطور که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم آنها را جستجو کنید. همچنین می توانید عباراتی را که می تواند برای شما مفید باشد یادداشت کرده و با صدای بلند بخوانید.

مطمئن شوید که به چیزی که برای شما مرتبط و مفید است گوش می دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید درباره واژگان انگلیسی تجاری بیشتر بدانید، پادکستی به نام Planet Money را به شدت توصیه می‌کنم.

همچنین باید کاربرگ‌های تمرین انگلیسی رایگان ما را نیز بررسی کنید، که به‌طور خاص به شما کمک می‌کند تا تسلط خود را تقویت کنید و اعتماد به نفس خود را به زبان انگلیسی افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید >>> یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ creep

 

نکته 4: به زبان انگلیسی فکر کنید

تفکر به زبان انگلیسی یک تکنیک ساده اما قدرتمند است. چیزی که در مورد آن عالی است این است که به هیچ گونه آماده سازی یا زمان زیادی نیاز ندارد.  برخی از دانش آموزان با 10 دقیقه در روز شروع کردند و نتایج چشمگیری را تجربه کردند.

به عنوان مثال، می توانید 5 دقیقه در آغاز یا پایان روز خود وقت بگذارید و در مورد کارهایی که امروز انجام داده اید یا فردا انجام می دهید با خود صحبت کنید. حتی برخی از دانش‌آموزان من هر کاری را که در آن لحظه انجام می‌دهند به انگلیسی روایت می‌کنند.

 

نکته 5: یک معلم بگیرید

اگر برای مدت طولانی گیر کرده اید، و به نظر نمی رسد بفهمید که چه کار اشتباهی انجام می دهید، گرفتن یک معلم بسیار به شما کمک می کند.

ممکن است بدون اینکه متوجه شوید کارهای خاصی انجام می دهید که به پیشرفت شما آسیب می زند. به همین دلیل است که دریافت بازخورد از یک معلم یا حداقل کسی که قادر به غلبه بر موانعی است که با آن روبرو هستید بسیار مهم است.

به چالش کشیدن خود برای بیرون آمدن از مناطق امن دشوار است. و گاهی اوقات چیزی که ما نیاز داریم کمی هل دادن به جلو یا راهنمایی در جهت درست است.

مطمئن شوید که معلمی را با لهجه دلخواه خود انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اگر می خواهید روزی در کانادا یا ایالات متحده زندگی کنید، ممکن است ایده خوبی باشد که با معلمی کار کنید که لهجه کانادایی یا آمریکایی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.