یادگیری زبان در بزرگسالی

یادگیری زبان در بزرگسالی

برای بسیاری از افراد یادگیری زبان در بزرگسالی چالشی است که رو به رو شدن با آن به نوعی با احساس ترس و گاهی کمی نا امیدی همراه می شود. چیزی شبیه احساساتی که در کودکی تجربه کرده ایم. نوعی ترس مواجهه با کاری، که احساس می کنیم در انجام آن توانایی لازم را نداریم و یا ممکن است در طول یادگیری این مهارت جدید گاهی مضحک و خنده دار به نظر برسیم. اما با تمام این احساسات کاذبی که ممکن است در وجود همه ما بروز کند، باید بگوییم که یادگیری زبان در بزرگسالی کار چندان ترسناکی نیست. آموزش خصوصی زبان انگلیسی می تواند به شما دریادگیری راحتتر زبان انگلیسی کمک کند. در این جا سعی داریم نکات مهمی را که کمک می کند، یادگیری زبان جدید برایتان ساده تر شود را بیان کنیم.

همین حالا ثبت نام کن : آموزش خصوصی زبان انگلیسی

از مسخره بودن لذت ببرید ?

بسیاری از افرادی که شروع به یادگیری خصوصی زبان در بزرگسالی نموده اند، خاطرات خنده دار زیادی از اشتباهات تصادفی خود در ذهن دارند. حتی ممکن است برخی از افراد به طور تصادفی و با ادا کردن یک جمله اشتباهی به تمام ملت خود توهین کنند و یا به طور کلی متوجه حرف دیگران نشوند. همه این ها روند طبیعی یادگیری زبان است و برای همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان پیش می آید. پس ترس از مسخره شدن و خنده دار بودن را کنار بگذارید و به آن از دید یک خاطره خوشایند و خنده دار نگاه کنید. خنده دار بودن به مغز شما این پیغام را می دهد که شما هنوز می توانید نسخه بهتری از خودتان باشید.

 کارهایی که باید برای یادگیری زبان در بزرگسالی انجام دهید

برای یادگیری زبان در بزرگسالی، لازم است که با تعهد و تمرکز پیش بروید. در واقع تمام کارهایی که بر یادگیری زبان لازم هستند را باید انجام دهید. با خودتان صادق باشید. تا کنون چند بار شنیده اید که گوش دادن به موسیقی راهی عالی برای مسلط شدن به زبان خارجی است؟ یا این که به خاطر سپردن لیست افعال به شما کمک می کند که گوینده بهتری باشید؟ سعی کنید که تمام کارهایی که برای بهبود سطح زبان تان پیشنهاد می شود را تا حد امکان انجام دهید.

یادگیری زبان در بزرگسالی

یادگیری زبان در بزرگسالی موضوع پیچیده‌ای نیست و فقط نیاز به تمرکز دارد.

درک مطلب را با تولید زبان اشتباه نگیرید.

حال که تصمیم به یادگیری زبان در بزرگسالی گرفته اید، لازم است نکته مهمی را در نظر داشته باشید. این که دریافت و درک مفهوم زبان با تولید زبان متفاوت است. در واقع کارهایی مثل صحبت کردن و نوشتن شما را مجبور به تولید زبان می کنند. اما خواندن و گوش دادن، مهارت های درک مطلب را در شما تقویت می کنند. این دو مهارت، ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. بنابراین تقویت هر یک می تواند باعث بهبود دیگری شود. اما به طور کلی باید تمرینات مربوط به هر دو مهارت را در طول مسیر یادگیری خود انجام دهید.

یادگیری زبان در بزرگسالی و نحوه شخصی سازی یادگیری

بسیاری از افرادی که شروع به یادگیری خصوصی زبان انگلیسی در بزرگسالی، می نمایند می توانند اسامی مشاغل زیادی را به زبان مقصد خود بگویند. مثلاً می توانند اسم مشاغلی مانند مهندس، پزشک، معمار، پیشخدمت و… را به زبان مقصد خود بیان کنند. اما هنگامی که از آن ها پرسیده می شود که شغل شما چیست؟ و یا شغل پدر و مادرتان چیست؟ آن ها جوابی برای این پرسش ندارند. زیرا اکثر افراد هیچ وقت به نحوه بیان این موضوعات فکر نکرده اند. بنابراین بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری از تلاش هایتان بگیرید، از دنبال کردن ساختارهای معمول و کلیشه ای دست بردارید. در عوض موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کرده و عبارت های لازم را بسازید و تمرین کنید.

مطالب و منابع مناسب برای یادگیری زبان در بزرگسالی

از مزایای یادگیری زبان در بزرگسالی، این است که شما می توانید در این سنین بدون محدودیت از منابع مختلف و متعددی استفاده کنید. از پادکست ها، فلش کارت و یادداشت های شخصی گرفته تا کتاب های معتبر و متنوع. اما بهتر است در جریان یادگیری، این منابع را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال می توانید فلش کارت های خود را با دست خط خودتان درست کنید و یا متون مورد نیاز را خودتان را بنویسید. درست کردن کلاژ یا نوشتن یک شعر کوتاه با واژگان جدید نیز از کارهای خلاقانه ای است، که در روند یادگیری شما تاثیرگذار خواهد بود.

آموزش زبان برای بزرگسالان

آموزش زبان برای تمام گروه‌های سنی ممکن است.

هر چه مدرسه آموخته اید را فراموش کنید

برای یادگیری زبان در بزرگسالی لازم است که هر آنچه در مدرسه آموخته اید را به فراموشی بسپارید. در واقع آنچه باید از یاد ببرید، واژگان و دستور زبان نیست. بلکه چگونگی آموزش و نحوه یادگیری زبان است که باید آن را فراموش کنید. در مدرسه تمرکز اصلی آموزش بر روی صرف افعال و گرفتن نمره بالا است. این موضوع مسئله ای است که باید کنار گذاشته شود. در واقع باید وسواس یادگیری و امتحان دادن را رها کنید، تا بتوانید پیشرفت کنید.

برای یادگیری زبان در بزرگسالی احساس فوریت ایجاد کنید.

برای یادگیری زبان در بزرگسالی لازم است که احساس فوریت در وجودتان شکل بگیرد. در واقع اگر به هر دلیلی نیاز دارید که دانش زبان خود را گسترش دهید، لازم است که این کار را به صورت یک موضوع مهم و فوری دنبال کنید. سعی کنید که در اولین فرصت در کلاس های آموزشی ثبت نام نموده و یا با معلم خصوصی خود ارتباط برقرار کنید.

شناخت اولویت ها مهم ترین نکته در مورد یادگیری زبان در بزرگسالی

برای این که یادگیری زبان در بزرگسالی به نحو مؤثری دنبال شود، لازم است که بفهمید چه چیزهایی واقعاً لازم و ضروری است و چه چیزهایی وقت شما را تلف می کند. ممکن است که شما هم مانند سایر زبان آموزان به نکات دستوری بی شمار، مجلات و مقالات مفصل و همچنین کتابچه های راهنمای بزرگ علاقه نشان دهید. اما واقعاً نیازی به این همه منابع متنوع ندارید. در ابتدای راه تمرکز خود را بر روی جامعه، مکالمات و مراودات رایج و ضروری و همچنین مطالب مورد علاقه خود معطوف کنید. مراقب باشید که وقت خود را برای چیزهای غیر ضروری هدر ندهید.

از عبارات استفاده کنید نه واژه ها

بسیاری از معلمان زبان توصیه می کنند که برای یادگیری زبان در بزرگسالی کلمات را به صورت تکی و مجزا حفظ نکنید. بلکه مانند زمانی که زبان مادری خود را فرا گرفته اید، کلمات را در عبارات به کار ببرید. مهم نیست که این عبارات از لحاظ دستوری صحیح هستند یا خیر. بلکه استفاده از عبارات مختلف در طول روز و به مرور تصحیح کردن آن ها، می تواند برای تسلط شما بر زبان جدید بسیار مفید باشد.

گام آخر برای یادگیری زبان در بزرگسالی

بسیاری از افرادی که اقدام به یادگیری زبان در بزرگسالی می نمایند، این سؤال را مطرح می کنند که چه زمانی من به زبان مقصد مسلط خواهم شد؟ حقیقت این است که اگر شما فردی متعهد به یادگیری زبان هستید، باید بپذیرید که زبان موجود زنده ای است که در طول قرن ها در حال رشد بوده است. بنابراین پایانی برای یادگیری زبان دوم وجود ندارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.