learning-arabic

یادگیری زبان عربی سخت است؟ امتحان کنیم!

در میان تمامی زبان‌هایی که می‌توانید یاد بگیرید، چرا یادگیری زبان عربی ؟

زبان عربی، زبان ساده‌ای برای یادگیری نیست و کلمات مشترکی با زبان‌هایی مانند انگلیسی و فرانسه و یا حتی آلمانی و اسپانیایی ندارد. بنابراین، فراگیر زبان عربی، زمان خیلی سختی در دوره‌ی یادگیری این زبان خواهد داشت. ولی بیایید به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنیم. یادگیری زبان عربی مزیت‌های بسیاری نیز به همراه دارد.

عربی، زبانی است که در اکثر نقاط شبه جزیره عربستان، قسمت‌هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می‌شود. در این مناطق، بیشترین زبان‌هایی که صحبت می‌شوند، عربی، فارسی، ترکی، کردی و عبری هستند. این زبان‌ها متعلق به خانواده‌های زبانی مختلفی هستند. زبان ترکی بخشی از خانواده‌ی ترکی است. زبان‌های فارسی و کردی متعلق به خانواده‌ی هندی-اروپایی هستند. عبری و عربی متعلق به خانواده‌ی آفریقایی-آسیایی هستند. در کنار این زبان‌های بسیار بزرگ، مردم خاورمیانه در حدود 20 زبان مختلف را صحبت می‌کنند. زبان عربی، زبان بسیار وسیعی است که 30 لهجه و گویش متفاوت دارد. زبان کلاسیک عربی زبان استاندارد است که زبان قرآن در قرون هفتم تا نهم است.

دلایل بسیار مهم برای یادگیری زبان عربی به شرح زیر هستند:

 

  • زبان عربی پنجمین زبان بومی دنیاست

زبان عربی، زبان رسمی در بیش از 20 کشور است و بیش از 300 میلیون نفر بومی به این زبان صحبت می‌کنند. این بومیان به طور عمده در خاورمیانه ساکن هستند ولی کشورهای عربی زبان نیز به صورت پراکنده در سراسر جهان وجود دارند. زبان عربی همچنین در سازمان‌ ملل، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌ی آفریقا، زبان رسمی شناخته شده است.

  • زبان عربی، زبان عرفانی و عبادت در اسلام است

علاوه بر میلیون‌ها عرب زبان در سراسر دنیا، میلیون‌ها نفر نیز وجود دارند که زبان عربی را به عنوان زبان دوم خود آموخته‌اند. از آنجا که این زبان، زبان قرآن است، مسلمانان سراسر جهان به این زبان سخن می‌گویند. با یاد گرفتن زبان عربی ، زبان اسلام را آموخته و قادر به خواندن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، خواهید بود.

  • در غرب، تقاضا برای یادگیری بسیار زیاد ولی منابع بسیار کم هستند

شاید چندین سال قبل تقاضا به این شدت نبوده است، ولی با رشد اهمیت بین المللی خاورمیانه، نیروی کار بسیار مهمی در غرب وجود دارند که برای برقراری ارتباط با این گروه باید بر زبان عربی تسلط داشت. افرادی که به یادگیری زبان عربی می‌پردازند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف شغل پیدا کنند. ژورنال، کسب و کار و صنعت، تحصیلی، مالی و بانکی، ترجمه، مشاوره، خدمات و اطلاعات خارجی، همگی زمینه‌های شغلی هستند که می‌توان از طریق یادگیری زبان عربی، به آن شغل‌ها دست یافت.

امروزه، افرادی که بتوانند زبان عربی را به صورت روان و فصیح صحبت کنند و بر زبان عربی تسلط کامل داشته باشند، در سازمان‌های مخفی ایالات متحده جایگاه بالایی دارند. از این افراد به عنوان مترجم، سخنگو، مشاور، روزنامه نگار، مقتصد، معلم و غیره استفاده می‌شود.

  • ملت‌های عرب زبان، بازار رو به رشد معاملات در جهان هستند

ابتکارات برای ادغام جهان عرب در اقتصاد جهانی، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. مناطق اعراب نشین با جمعیت رو به رشد آن، یک بازار بزرگ صادراتی برای خدمات و کالاها را فراهم می‌کنند. با منابع طبیعی موجود در این مناطق نظیر نفت و گاز، دانستن و یادگیری زبان عربی و آشنایی با فرهنگ اعراب، برای تجارت، یک برگ برنده محسوب می‌شود.

  • یادگیری زبان عربی در واقع یادگیری فرهنگ آنهاست

نه تنها یادگیری زبان عربی ، بلکه یادگیری هر زبانی در واقع آشنا شدن با فرهنگ آن مردم است. فرهنگ عرب بسیار غنی و جالب است. یادگیری زبان اعراب شما را قادر می‌سازد تا آثار هنری بسیار قدیمی، کلاسیک و معروف این کشورها را بخوانید. اگر شما طرفدار آثاری نظیر علائدین، علی بابا و چهل دزد و یا سندباد هستید، یا حتی طرفدار داستان‌های هزار و یک شب به زبان اصلی هستید، باید برای یادگیری زبان عربی ، چاره‌ای بیندیشید.

  • با یادگیری زبان عربی با رفتار دوستانه‌ی اعراب مواجه خواهید شد

اعراب به زبانشان بسیار افتخار می‌کنند. زمانی که شما قادر به صحبت کردن به زبان عربی هستید، آن‌ها با روی گشاده با شما برخورد خواهند کرد. شما را به خانه‌ی خود راه خواهند داد و بهترین پذیرایی و برخورد ممکن از شما را به عمل خواهند آورد. این رفتار اعراب درست بر عکس مردم آلمان است. اگر فردی غیر بومی با مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت کند، آن‌ها برایشان هیچ تفاوتی نداشته و تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

  • با یادگیری عربی، دیگر زبان‌های منطقه را نیز به راحتی یاد بگیرید

هنگامی که شما زبان عربی را می‎آموزید، می‌توانید زمان بیشتری را برای یادگیری زبان‌های دیگر در منطقه مانند فارسی، ترکی، اردو و حتی عبری صرف کنید. بیشتر واژگان در این زبان‌ها مشترک بوده و ریشه‌ی عربی دارند. بنابراین شما قادر خواهید بود به سرعت مفاهیم معنایی و دستور زبان‌های دیگر را درک کنید.

یادگیری زبان عربی

یادگیری زبان عربی

  • سفر به خاورمیانه را برای خود آسان کنید

سفر به خاورمیانه بسیار ساده‌تر خواهد بود اگر شما قادر به صحبت کردن به زبان عربی باشید. تعداد افرادی که می‌توانند در این مناطق به زبان انگلیسی صحبت کنند، بسیار زیاد است ولی عده‌ی کثیری فقط به زبان عربی صحبت می‌کنند. حتی اگر تعداد کلمات محدودی به زبان عربی می‌دانید، بهتر است در این منطقه به زبان بومی آن‌ها صحبت کنید. در این شرایط، همانطور که قبلا اشاره شد، با رفتار گرم و دوستانه‌ی بومیان مواجه خواهید شد.

  • اعراب، نقش قابل توجهی در تمدن جهانی داشته‌اند

ملت‌هایی که عربی صحبت می‌کنند، به طور قابل توجهی به تمدن جهانی کمک کرده‌اند. بسیاری از اعراب در پیشرفت فلسفه، علوم پزشکی و علم، نقش بسزایی داشته‌اند. آن‌ها کتابخانه‌های فراوانی دارند که دست‌آوردهای زبان‌های بیزانس، رومی و یونانی را در آن حفظ و نگهداری می‌کنند. شما می‌توانید دنیایی از کتب معماری، علم نجوم، دریانوردی، ریاضیات و ادبیات را به زبان اصلی و اولیه‌ی آن‌ها، کشف کنید. اگر به کتاب علاقمند هستید، کتاب‌های خطی قدیمی و اصلی را می‌توانید در این کتابخانه‌ها پیدا کنید. این کتابخانه‌ها منبع غنی و عظیمی برای اطلاعات هستند. کافیست به زبان عربی تسلط داشته باشید.

  • سفیر کشور خود باشید

یادگیری زبان عربی می‌تواند یک سفیر برای کشور شما باشد. بسیاری از مردم در ایالات متحده، سخنرانان عرب زبان را منفی می‌دانند، زیرا که فقط در رسانه‎‌های اجتماعی و فیلم‌ها در مورد آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنند. وضعیت در جهان عرب نیز به همین صورت است. اگر یک آمریکایی در خاورمیانه مشغول به کار و یا تحصیل باشد و به زبان عربی تسلط داشته باشد، قادر خواهد بود سو تفاهم‌هایی که به دلیل رسانه‌ها به وجود می‎آید را بر طرف کند. این شرایط برای همه‌ی مردم دنیا یکسان است. هر انسانی، معرف فرهنگ کشورش است. رسانه‌ها برای معرفی یک کشور و فرهنگ آن کافی نیستند. گاهی یک فرد در یک کشور بیگانه می‌تواند به خوبی معرف فرهنگ کشورش باشد و سو تفاهم‌های حاصل از رسانه‌ها را به راحتی با رفتار صحیح برطرف سازد.

  • یادگیری زبان عربی منجر به افزایش مهارت‌های زبانی خواهد شد

زمانی که اقدام به یادگیری زبان عربی می‌کنید، مهارتهای زبانی بسیار حیاتی را به دست می‌آورید. یادگیری زبان اسپانیایی و فرانسه ساده‌تر است و این زبان‌ها به شما اجازه سفر یا کار در کشورهای مختلف، به ویژه در اروپا را می‎‌دهد. با این حال رقابت بیشتری دارید. زیرا زبان آموزان و سخنرانان بسیاری این زبان را می‌دانند. اگر زبان عربی بیاموزید، مطمئن خواهید بود که تقاضای زیادی برای مهارت زبان شما وجود دارد، زیرا عرضه کم است. علاوه بر این، اگر برای مثال، زبان ماندارین چینی را یاد بگیرید، تمرکز حرفه‌ای شما تنها به چند کشور محدود خواهد بود. این در حالیست که با دانستن زبان عربی، فرصت‌های بسیاری در بیش از 58 کشور خواهید داشت.

 

یادگیری عربی سخت نیست. همچنین منافع بسیاری در یادگیری زبان عربی است. برای یادگیری زبان عربی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تحت نظارت مدرسین مجرب، با موسسه زبان های خارجی آلپیدا همراه باشید.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.