یادگیری زبان کره ای سخت نیست

کره ای سخت است؟ دلایلی که ثابت میکنند اینگونه نیست!

آیا کره ای سخت است؟ همیشه شنیده‌‌ایم و خوانده‌ایم که یادگیری زبان کره ‌ای بسیار مشکل است. بزرگترین بهانه برای تلاش نکردن هر فردی این است که “یادگیری سخت است”! شاید انجام برخی کارها سخت به نظر برسد ولی مبحث یادگیری زبان کار سختی نیست. فقط به پشتکار و تمرین زیاد نیاز دارد.

 

کره ای سخت است؟ با دلایل سخت نبودن آن آشنا شوید

تا به حال در وبسایت‌های مختلف خوانده‌ایم و حتی افراد بسیاری در این مورد شنیده‌ایم که می‌گویند یادگیری زبان کره‌ ای بسیار بیهوده است. زیرا که زمان بسیار زیادی صرف می‌شود تا قادر به صحبت کردن بیش از چند عبارت ساده شویم.

زبان‌هایی مانند کره‌ای، ماندارین و عربی، تمایل دارند تا این افکار منفی را از فراگیران خارج کنند. این افکار عموما مختص افرادیست که به طور کلی افرادی منفی بوده و خیلی زود دست از تلاش کردن برای بدست آوردن هر چیزی بر‌داشته و عقب نشینی می‌کنند.

امروز می‌خواهم خیال شما را راحت کنم و انگیزه‌ی جدیدی برای یادگیری به شما بدهم. ضرورت موفقیت در یادگیری هر زبان خارجی، داشتن نگرش مثبت است. اگر شما فکر کنید که یادگیری سخت است، بی‌شک برای شما سخت خواهد بود. در ادامه چند دلیل ارائه می‌شوند که ثابت می‌کنند یادگیری زبان کره ‌ای سخت نیست!

 

دلیل اول: الفبای زبان کره‌ای را می‌توان ظرف یک ساعت یاد گرفت

حروف الفبای کره‌ای در روزنامه‌ها از کاراکترهای رایج چینی استفاده می‌کنند. کره‌ای هانگول (Korean hangeul) یک الفبای بسیار ساده و آسان برای یادگیری است. برای تایپ کردن در کامپیوتر نیز‌ می‌توانید این زبان را دانلود کرده و برای کیبورد خود نصب و استفاده کنید.

 

دلیل دوم: دستور زبان کره‌ای بسیار ساده و قابل درک است

زبان کره‌ای یکی از زبان‌هاییست که دستور زبان بسیار ساده‌ای دارد. چند نکته‌ی بسیار قابل توجه در خصوص دستور زبان کره‌ای وجود دارد:

  1. به هنگام استفاده از افعال، نیازی نیست نگران جنسیت آن‌ها باشید.
  2. اسم‌ها با توجه به شرایط، تغییر نمی‌کنند.
  3. فعل کمکی برای عمل یا افعال توصیفی وجود ندارد.
  4. گذشته، آینده و دیگر افعال، یک الگوی ساده و ثابت را دنبال می‌کنند.
  5. افعال مجهول و افعال سببی، صفت‌ها و قیدها همگی بر اساس الگوهای بسیار پایه با اندکی بی‌نظمی به شکل گرفته‌اند.

 

دلیل سوم: الفبای کره‌ای برای انگلیسی زبانان مثل اب خوردن است پس کره ای سخت نیست!

برای انگلیسی زبانان هیچ چیز ترسناک و غیر قابل درک و عجیبی در مورد آواشناسی زبان کره‌ای نیست. برخلاف زبان یهودی و عربی، آواهای گلویی وجود ندارد. دسته‌های حروف صامت نظیر آنچه در زبان‌های لهستانی و گرجستانی وجود دارند، در زبان کره‌ای چنین چیزی وجود ندارد.

همچنین برخی اصواتی که توسط مردم در شرق آسیا تولید می‌شود، در این زبان وجود ندارند. در اکثر مواقع، زبان کره‎‌ای همانطور که نوشته می‌شود، خوانده می‌شود. این دقیقا بر عکس انگلیسی است که حروف زیادی نوشته می‌شوند ولی خوانده نمی‌شوند. حتی گاهی در زبان انگلیسی، کلمات چیز دیگری نوشته و چیز دیگری خوانده می‌شوند.

تنها استثنا در موارد گفته شده این است که همانند بسیاری از زبان‌های دیگر، زبان کره‌ای نیز برخی کلمات را به هنگام ترکیب شدن با دیگر کلمات، حذف و یا همسان سازی می‌کند. این اتفاق تقریبا در اکثر زبان‌ها می‌افتد. برخی ترکیب حروف زمانی که خوانده می‌شوند، صحیح به نظر نمی‌آیند. با این حال اجازه ندهید که ترس از مواجهه با چنین کلماتی، شما را از یادگیری منصرف کند. زیرا که این تغیرات آوایی اولیه پس از کمی تمرین برای شما ساده خواهند شد و متوجه خواهید شد چرا این تغییرات انجام می‌شوند.

 

دلیل چهارم: بسیاری از کلمات، از کلمات کوچکتر و تک سیلابی ساخته شده‌اند

بسیاری از واژه‌های ترکیبی کره‌ای ( به ویژه آن‌هایی که از چینی گرفته شده‌اند) از کلمات تک سیلابی تشکیل شده‌اند. همچنین شما می‌توانید به راحتی معنای آن را حدس بزنید اگر آن‌ها را بشناسید.

 

 

دلیل پنجم: نحوه‌ی قرار گرفتن کلمات کره‌ای ممکن است سخت به نظر برسند ولی شما می‌توانید آن را ساده کنید

این قسمت، پر‌چالش‌ترین قسمت یادگیری زبان کره ‌ای است. اول از همه اینکه زبان کره‌ای، وارونه است. در زبان انگلیسی ساختار جمله به صورت فاعل، فعل و مفعول است. در زبان کره‌ای فاعل، مفعول و فعل است.

زبان فارسی نیز مانند زبان کره‌ای، فاعل، مفعول و فعل است. این ساختار برای جملات کوتاه بسیار ساده است. مشکل اینجاست که زمانی که از عبارات ربطی یا جملات طولانی با اطلاعات اضافه درون آن‌ها استفاده می‌کنیم، کمی درک آن سخت می‌شود.

یک راه میان‌رو برای درک کردن چنین جملاتی، تقسیم کردن آنان به قسمت‌های کوچکتر است. با تمرین کردن مداوم در یادگیری زبان کره ‌ای ، کم کم مهارت شما بالا رفته، و جملات طولانی و عبارات سخت را نیز به راحتی درک خواهید کرد.

 

دلیل ششم: منابع بسیار زیادی برای یادگیری زبان کره‌ ای وجود دارد پس کره ای سخت نیست!

امروزه برای نه تنها برای یادگیری زبان کره‌ ای بلکه برای یادگیری هر زبانی منابع بسیار زیاد و ارزشمندی وجود دارند. کتاب‌ها، کتاب‌های الکترونیک، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی، فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی، و غیره، همگی راهی برای یادگیری زبان خارجی هستند.

بعد از زبان‌های محبوبی نظیر فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی، زبان کره‌ای نیز زبانیست که برای یادگیری آن، منابع بسیار خوبی به صورت‌های مختلف ارائه شده‌اند.

این منابع به صورت رایگان و پرداختی وجود دارند. همچنین ویدیو‌های آموزشی بسیار قوی از کلاس‌های آموزشی زبان کره‌ای در وبسایت یوتیوب وجود دارند که می‌توان با دنبال کردن آن‌ها، تا حدودی با این زبان آشنایی پیدا کرد.

بسیاری از این فیلم‌های آموزشی با زیرنویس‌های مختلف به زبان‌های مختلف هستند و همین باعث می‌شود هیچ قسمتی از این فیلم‌ها مبهم نباشند. حتی سریال‌های آموزشی نیز وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را دنبال کرده و از طریق آن‌ها، مهارت یادگیری زبان کره ‌ای خود را تقویت کنند.

 

دلیل هفتم: konglish شروع خوبی برای شما خواهد بود

ممکن است با این جمله، حس تقلب کردن به شما دست بدهد ولی در واقع اینطور نیست! زبان کره‌ای کلمات بسیار زیادی از زبان انگلیسی قرض گرفته است. علاوه بر این واقعیت که مردم کره علاقه‌ی بسیار زیاد و خاصی در مورد یادگیری زبان انگلیسی دارند و اغلب آنان نیز می‌توانند تا حدودی زبان انگلیسی را صحبت کنند، کلمات بسیار زیادی را در زبان کره‌ای خواهید دید که ریشه‌ی انگلیسی دارند.

به هنگام یادگیری یک زبان خارجی، شروع کردن با کلمات قرض گرفته شده از زبان مقصد، یک روش بسیار عالی برای یادگیری سریع آن زبان و گسترش سریع دامنه‌ی لغات در آن زبان است.

 

دلیل هشتم: کره‌ یکی از کشورهای بسیار ساده برای زندگی کردن در دنیا برای انگلیسی زبانان بومی است

برای یادگیری هر زبانی، زمانی که در کشور خودتان باشید، در روند آموزش با سختی‌هایی روبرو خواهید شد زیرا که محیط یادگیری، محیط واقعی نیست. همین باعث می‌شود که روند آموزش کمی به طول انجامد.

اگرچه به لطف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط برقرار کردن با افراد بومی در سراسر دنیا بسیار ساده شده است ولی زندگی در یک محیط واقعی، همیشه بهترین نتیجه را در آموزش زبان های خارجی داشته است. تلاش برای برقراری ارتباط با بومی زبانان و برطرف کردن نیازها، عاملی بسیار مهم در یادگیری زبان خارجی است.

نکته‌ی مهمی که در مورد کره وجود دارد این است که فراوانی مشاغل برای زبان‌های خارجی با درآمد بالا، اقامت رایگان و پروازهای آزاد، شما را در میان آموزش زبانی قرار می‌دهد که در تلاش برای یادگیری آن هستید.

شما می‌توانید چنین شرایطی را در کشورهای دیگری نیز تجربه کنید ولی تعداد بسیار کمی از آن‌ها چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار خواهند داد. کشور کره یک فرصت بی‌نظیر برای یادگیری زبان کره‌ ای در محیط واقعی به همراه کسب درآمد بسیار بالا است.

در مورد یادگیری زبان کره ‌ای هیچ برنامه‌ای ندارید؟ آیا برای شما کره ای سخت است؟ هیچ آموزشگاه معتبری برای یادگیری این زبان نمی‌شناسید؟ موسسه زبان های خارجی آلپیدا توسط مدرسین با سابقه، این زبان را تدریس می‌کند. اگر بیشتر مایل به یادگیری زبان کره ‌ای در منزل هستید، با آلپیدا در تماس باشید. مدرسین مجرب این موسسه، با شما در منزل شما آموزش زبان را تمرین خواهند کرد.

Is Korean Hard to Learn? Here is how to make it easy | 90daykorean

دیدگاه ها بسته شده اند.