تبریک سال نو

تبریک کریسمس و سال نو مبارک در کشورهای مختلف

در بسیاری از کشورهای دنیا ماه دسامبر، یکی از شادترین و لذت بخش ترین ایام سال می باشد. در کشورهایی که سال نوی میلادی را جشن می گیرند، کریسمس یکی از مهم ترین و پر نشاط ترین جشن های سال محسوب می شود. آن چه در کریسمس و جشن سال نو، بیش از هر چیز در مکالمات و مراودات افراد رد و بدل می شود، پیام های تبریک سال نو مبارک می باشد. به همین جهت در این مطلب سعی نموده ایم، تبریک کریسمس و سال نو را به 20 زبان دنیا بیان کنیم. تا شما بتوانید سال نو را به تمام دوستان تان در کشورهای مختلف تبریک بگویید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با آلپیدا

سال نو مبارک به زبان اسپانیایی

تصمیم دارید که برای دوستان اسپانیایی خود پیامی دلگرم کننده با مضمون سال نو مبارک ارسال کنید؟ برای این کار می توانید از عبارت  « Feliz Navidad» استفاده نمایید. اگر قصد دارید شب سال نو را در بارسلونا، مکزیکوسیتی یا بوینس آیرس بگذرانید، عبارات  “Feliz año nuevo” و “Próspero año nuevo” می توانند گزینه های خوبی برای تبریک سال نو باشند. بسیاری از مردم نیز هر دو جشن سال نو و کریسمس را در یک پیام تبریک می گویند. در واقع شما می توانید با استفاده از عبارت “Felices fiestas”، هر دو جشن را تبریک بگویید.

کریسمس و سال نو مبارک

سال نو مبارک به زبان فرانسوی

عبارت سال نو مبارک به زبان فرانسوی، در کشورهای مختلفی کاربرد دارد. در واقع اگر شما دوستانی در اروپا، کانادا، و برخی از کشورهای آسیا و یا 31 کشور آفریقا داشته باشید، دانستن این عبارت به زبان فرانسوی برایتان بسیار مفید خواهد بود. برای رساندن پیام کریسمس و سال نو مبارک می توانید از عبارت های “Joyeux Noël” و “Bonne année” استفاده کرده و برای دوستان خود آرزوی سعادت کنید.

کریسمس و سال نو مبارک در زبان آلمانی

اگر در آلمان زندگی می کنید، دانستن ترجمه کریسمس و سال نو مبارک به زبان آلمانی برایتان بسیار ضروری است. در این کشور جشن های کریسمس و سال نو با شکوه بسیار زیادی برگزار می شود. در تمام دنیا کشور آلمان به داشتن بهترین بازارهای کریسمس شهرت پیدا کرده است. زیرا در شهرهای مختلف این کشور می توانید انواع غذاهای خوشمزه، نوشیدنی های گرم، لباس ها و هدایای کوچک مخصوص کریسمس را تهیه کنید. می توانید برای تبریک سال نو و کریسمس در آلمان از عبارت های “Frohe Weihnachten!”  و “Frohes Neues Jahr”  استفاده کنید.

کریسمس و سال نو مبارک در زبان پرتغالی

برای بیان تبریک کریسمس و سال نو در زبان پرتغالی، می توانید از عبارت های “Feliz Natal” و “Bom Natal” و “Feliz ano novo!” استفاده کنید. البته مردم این کشور نیز مانند زبان اسپانیایی هر دو جشن را در یک پیام تبریک می گویند. به این صورت که “Boas festas!” پیام تبریک هر دو جشن را در بر می گیرد.

نبریک سال نو آلپیدا

تبریک سال نو به زبان ایتالیایی

در ایتالیایی نیز جذابیت جشن ها چیزی از سایر کشورهای اروپایی کم ندارد در این کشور نیز می توانید با عبارت های “Buon Natale” و  “Buon anno” سال نو را تبریک بگویید.

تبریک کریسمس و سال نو به زبان روسی

عبارت کریسمس و سال نو مبارک، در سرزمین زمستان های سخت با جمله “Boas festas” بیان می شود. کریسمس در روسیه پس از سال 1991 و با فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی جشن گرفته می شود.

تدریس خصوصی زبان روسی

تبریک کریسمس و سال نو به زبان هلندی

اگر قصد دارید که شب های سال نو را در آمستردام بگذرانید، باید بتوانید به زبان هلندی بگویید سال نو مبارک. با عبارت ” Prettige Kerst ” یا “ Zalig Kerstfeest ” برای تبریک سال نو و کریسمس در هلند، به خوبی می توانید برای دیگران آن شادی و موفقیت داشته باشید.

تبریک گفتن کریسمس و سال نو به زبان ژاپنی

کریسمس در ژاپن بیشتر از این که یک جشن مذهبی باشد، یک جشن رمانتیک برای جوانان محسوب می شود. برای عنوان نمودن عبارت سال نو مبارک به زبان ژاپنی، می توانید از جمله “明けましておめでとうございます”  استفاده کنید.

 

تبریک کریسمس در کره

اگر شب سال نو را در کشور کره به سر می برید، دانستن ترجمه کریسمس و سال نو مبارک به زبان کره ای، می تواند برای شما بسیار ضروری باشد. زیرا احتمالاً اکثر دوستان کره ای شما مسیحی هستند. بنابراین با عبارت  “메리 크리스마스 (Meri krismas)” یا “즐거운 크리스마스 되리 크리스마스 (Meri krismas)”  سال نو را به آن ها تبریک بگویید.

تبریک کریسمس به زبان هندی

در هند نیز حدود بیست و پنج میلیون نفر کریسمس را جشن می گیرند. بنابراین ارزش آن را دارد که بتوانید عبارت کریسمس و سال نو مبارک را به زبان هندی بیان کنید. می توانید با عبارت “शुभ क्रिसमस (shubh krisamas)” در شادی جشن کریسمس دوستان هندی خود شریک شوید.

سواحیلی

در کشورهای آفریقایی کریسمس یکی از رویدادهای مهم اجتماعی به شمار می رود. در بسیاری از خانه ها جشن تا نیمه های شب به طول می انجامد. بنابراین اگر دوستی در تانزانیا یا کنیا دارید، بد نیست عبارت “Krismasi Njema” یا Heri ya Krismasi” را برای تبریک کریسمس و سال نو یاد بگیرید.

تبریک سال نو به زبان مختلف

تبریک گفتن سال نو در سایر زبان های دنیا

ماندارین چینی: در چین جشن های کریسمس چندان پر رونق نیست. چون تنها یک درصد از جمعیت این کشور مسیحی می باشند. با این وجود، جشن های سال نو تا حدودی در شهرهای بزرگ و در بین جوانان برگزار می شود. کریسمس و سال نو مبارک را می توانید با عبارت “新年快乐 / 新年快樂 (Xīnnián kuàilè) ” به زبان چینی بیان کنید.

اردو: اردو زبان مردم پاکستان است. مردم این کشور بیشتر مسلمان هستند. اما عبارت “نیا سال مبارک ہو” ممکن است در کلیساها و قسمت های مسیحی نشین این کشور، کاربرد داشته باشد.

عربی: کریسمس و سال نو مبارک به زبان عربی را می توانید با عبارت «أتمنى لك سنة جدیدة سعیدة» بیان کنید. در کشورهای عرب زبان مسیحیت دین دوم مردم محسوب می شود. بنابراین دانستن این عبارت ممکن است برای شما بسیار ضروری باشد.

ترکی: در ترکیه نیز جشن های کریسمس و سال نو برگزار می شود. بنابراین می توانید با عبارت ” Mutlu Noeller “کریسمس را به دوستانتان تبریک بگویید.

ویتنام: در ویتنام کریسمس جزء تعطیلات رسمی نیست. اما در بسیاری از کافه های شهر مشاهده می کنید که جوانان کریسمس را جشن می گیرند و با عبارات “Chúc mừng năm mới”و ” Chúc mừng Giáng Sinh” کریسمس و سال نو را تبریک می گویند.

تایلند: در تایلند نیز کریسمس تعطیل رسمی نیست. سال نو مبارک به زبان تایلندی با عبارت  “สุขสันต์วันคริสต์มาส” بیان می شود.

اندونزی: در اندونزی نیز بیشتر افراد مسلمان هستند. اما اگر دوست مسیحی در این کشور دارید، می توانید با عبارت “Selamat Natal” کریسمس و سال نو را به او تبریک بگویید.

عبری: در اسرائیل نیز کریسمس جزء تعطیلات رسمی و جشن های خاص محسوب نمی شود. اما در کلیساها هنوز هم مراسم جشن برگزار می شود. در زبان عبری می توان سال نو را با عبارت “חג מולד שמח” تبریک گفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.