آموزش خصوصی زبان

از مزایای آموزش خصوصی زبان در محیط خارج از آموزشگاه چه میدانید؟

در این مطلب به بررسی مزایای آموزش خصوصی زبان پرداخته‌ایم. پس در ادامه همراه ما باشید تا بدانید این نوع از آموزش مناسب برای شما و شرایطتان هست یا خیر.

 

چرا بر روی تدریس خصوصی تمرکز کنیم؟

چرا بر روی تدریس خصوصی تمرکز کنیم در حالی که میلیون‌ها منبع معتبر برای یادگیری به صورت انفرادی وجود دارد؟ برای بسیاری از والدین آموزش خصوصی زبان چیزی به جز کلاس‌های خارج از ساعات مدرسه و دادن پول اضافه نیست. آموزش خصوصی در ذهن عموم مردم به خوبی جا نیفتاده است.

اگر یک چنین دیدکاهی درست باشد، پس این همه معلم خصوصی در دنیا برای چه است؟ علت و مزایای آموزش خصوصی زبان چیست؟ پاسخ بسیار ساده است! برای یادگیری بهتر باید از هرگونه منبعی استفاده کرد. یکی از منابع یادگیری زبان، آموزش زبان خصوصی است. آموزش خصوصی ممکن است بهترین منبعی باشد که هر فراگیری می‌تواند استفاده کند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که به خوبی ثابت می‌کنند یک کلاس خصوصی بازدهی بسیار بالایی دارد.

البته شرایط فراگیران را نیز باید مد نظر قرار داد. یک فراگیر زبان 35 ساله که تا کنون با زبان سر و کاری نداشته است و به دلایلی نظیر کسب و کار، مهاجرت و غیره، به تازگی مجبور به یادگیری زبان خاصی شده است، بی‌شک نمی‌تواند بر سر کلاسی بنشیند که کودکان در آن کلاس هستند. سطح یادگیری و روش یادگیری افراد با یکدیگر متفاوت است. همچنین یادگیری یک کودک با یادگیری یک بزرگسال بسیار متفاوت است.

از فواید آموزش زبان خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پیش از شروع:

پیش از آنکه به سمت آموزش خصوصی بروید، باید ببینید مزایای آموزش خصوصی زبان برای شما چیست؟ چه نیازهایی شما را وادار به انتخاب یک معلم خصوصی می‌کند؟ در ابتدا با خود بسنجید که ضعف‌های شما در زمینه‌ی آموزش زبان چیست؟!

یک کلاس شلوغ با حضور همکلاسان را دوست ندارید؟ زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌های زبان را ندارید؟ مدرس خاصی را برای تدریس ترجیح می‌دهید؟ آن مدرس در ساعاتی در آموزشگاه‌ها تدریس می‌کند که با ساعات کاری شما تداخل دارد؟

جنبه خاصی از یادگیری مد نظرتان است که با برنامه آموزشگاه‌ها مطابقت ندارد؟ بنابراین باید در ابتدا با خودتان روبرو شوید و هدف خود را مشخص کنید. سپس تحقیق کنید و یک مدرس مجرب و یا آموزشگاه تخصصی در این زمینه را پیدا کنید. مدرس مورد نظرتان را انتخاب کرده و  او را از نیازتان آگاه سازید. در چنین شرایطی او خواهد دانست که نقاط ضعف و قوت شما چیست و بهتر به شما کمک می‌کند تا به هدفتان برسید.

 

بالا بودن سرعت  فرآیند تدریس و یادگیری در آموزش خصوصی زبان

با درس‌هایی که در چنین آموزشی داده می‌شود، تمام تمرکز بر روی فراگیر است. حجم مطالبی که در یک جلسه پوشش داده می‌شود، بسیار زیاد است. در صورتی که در یک کلاس آموزشگاهی با تعداد زیاد فراگیر، سوالاتی که پرسیده می‌شود و مباحث غیر مرتبطی که به وجود می‌آید، سرعت پیش بردن مطالب بسیار کندتر است.

در روش آموزش خصوصی زبان، حتی خود فراگیران نیز از حجم بالای مطالبی که یاد می‌گیرند شگفت‌زده می‌شوند. بسیاری از آن‌ها ابراز کرده‌اند که یادگیری آنقدر ساده بوده که آن‌ها فکرش را هم نمی‌کرده‌اند. مطالبی بوده که مدت بسیار زیادی برای یادگیری آن وقت صرف کرده‌اند ولی زمانی که باید آن مطلب را در جای درست به کار می‌برده‌اند، آن را فراموش کرده‌اند. ولی در کلاس خصوصی، مطالب را به خوبی یاد گرفته‌اند.

 

کلاس بر اساس خواسته زبانآموز برگذار میشود

این زبان‌آموز است که دقیقا مشخص میکند به چه مباحثی نیاز دارد. در چنین شرایطی مدرس برنامه درسی را بر این اساس تنظیم می‌کند. خواسته زبان‌آموز از مکالمه گرفته تا یادگیری ساختارهای سخت قواعد دستوری، مدرس برنامه‌ای اصولی تنظیم می‌کند تا نیاز زبان‌آموز به خوبی پوشش داده شود.

 

یادگیری به منظور یک هدف خاص انجام میشود

ممکن است زبان‌آموز به منظور هدفی خاص نظیر مهاجرت، پیدا کردن شغل، تقویت زبان برای کنکور، آمادگی برای آزمون آیلتس و غیره نیاز به مزایای آموزش خصوصی زبان داشته باشد. مدرس باید همانطور که گفته شد، بر اساس نیاز فراگیر، برنامه‌ریزی کرده و برنامه را پیش ببرد. اگرچه در آموزشگاه‌ها نیز چنین کلاس‌هایی را در برنامه‌های آموزشی خود دارند، ولی هرگز سرعت و کیفیت آموزش مانند روش آموزش خصوصی زبان نخواهد بود.

 

یادگیری مطابق با سرعت یادگیری زبانآموز است

برخی مباحث ممکن است ساده‌تر از مباحث دیگر باشند. سرعت یادگیری همه‌ی مباحث یکسان نیست. مدرس باید به خوبی تشخیص ‌دهد که درک چه مبحثی برای زبان‌آموز مشکل‌تر است و نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری دارد. برخی مباحث نیز بسیار ساده بوده و نیاز نیست زمان بسیار زیادی از کلاس را صرف آن مباحث کرد.

 

زمان و محل برگزاری کلاس در آموزش خصوصی زبان به صورت توافقی است

از مزایای آموزش خصوصی زبان این است که ساعت و محل برگزاری کلاس با توافق زبان‌آموز و مدرس انجام میشود.

 

توجه مدرس کاملا به یک نفر است

ممکن است بسیاری از آموزشگاه‌ها کلاس‌هایی را برگذار کنند که تعداد زبان‌آموز کمی در آن شرکت داشته باشند. ولی مسئله اینجاست که توجه به صورت کامل به فرد خاصی نیست و زمان کلاس بین چند نفر تقسیم می‌شود.

سطح زبان‌آموزان دقیقا یکسان نخواهد بود و برخی قوی‌تر و برخی ضعیف‌تر خواهند بود. در چنین شرایطی ممکن است فردی که دانش کمتری دارد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و فضای کلاس برایش آزاردهنده باشد. این هنر مدرس است که کلاس را به نحوی مدیریت کند که برای همه جذاب بوده و بازدهی کافی را داشته باشد.

چنین مشکلاتی در آموزش خصوصی زبان وجود نخواهد داشت. چرا که توجه مدرس فقط بر روی یک زبان‌آموز بوده و او خود را با افراد دیگری مقایسه نمی‌کند. در چنین شرایطی زبان‌آموز با تمرکز کامل و خیال راحت به یادگیری میپردازد و بازدهی بالایی خواهد داشت.

 

در آموزش زبان خصوصی شرایط تنشزا بسیار کمتر است

برای یادگیری فردی با همراهی یک مدرس خوب و صبور، شرایط یادگیری بسیار ساده بوده و فضای دوستانه و راحتی برای یادگیری حاکم خواهد بود. به این معنا که فراگیر به خوبی بر روی مباحث تمرکز کرده و یادگیری بهتر و موثرتری خواهد داشت. اگر فراگیر شخصیت خجالتی و عصبی در کلاس آموزشگاهی داشته باشد، راه حل، استفاده از مزایای آموزش خصوصی زبان است. در چنین شرایطی یک مدرس خوب می‌تواند بهترین نتیجه را برای چنین زبان‌آموزی فراهم کند.

 

زبانآموز به میزان مطالبی که یاد گرفته است، پول پرداخت میکند

بر خلاف آموزشگاه‌ها که یک برنامه تنظیم شده دارند و بر اساس آن باید پیش بروند و همه باید هزینه یکسانی پرداخت کنند، حتی اگر یادگیری کاملی نداشته باشند، هزینه آموزش خصوصی زبان به صورت توافقی و بر اساس مطالب ارائه شده است.

گاهی ممکن است شما در طول دوره یک کلاس آموزشگاهی مریض باشید و نتوانید در آن جلسه از کلاس به هر دلیلی شرکت کنید. آموزشگاه هرگز پول آن جلسه را به شما پس نخواهد داد. از مزایای آموزش خصوصی زبان این است که شما می‌توانید شرایطتان را با مدرس در میان گذاشته و کلاس را به روز دیگری موکول کنید.

 

در آموزش خصوصی زبان سوالات بیشتری میتوان پرسید

در یک جلسه از کلاس آموزشگاهی به علت زمان محدود و تعداد زیاد زبان‌آموزان، فرصت سوال پرسیدن به دفعات، وجود ندارد. اگر شخصی هم شروع به پرسیدن سوال کند، در نهایت صدای اعتراض دیگر زبان‌آموزان بلند خواهد شد. زمان کافی برای سوال پرسیدن به دفعات در یک جلسه در روش آموزش خصوصی زبان را می‌توان یکی از مزیت‌های بزرگ این روش به شمار آورد. هر سوالی در رابطه به درس که ذهن زبان‌آموز را مشغول می‌کند، در همان لحظه می‌تواند بپرسد و مشکل را بر‌طرف کند.

 

آموزش خصوصی زبان بسیار به صرفه است

کلاس‌های خصوصی آنطورها هم که همه فکر می‌کنند گران قیمت نیستند. در سیستم آموزش خصوصی زبان در مدت زمانی کوتاه حجم وسیعی از مطالب گفته می‌شود. این در حالی است که در آموزشگاه‌ها با برنامه‌های ترمیک، یک کتاب و نکته‌های آن را در چند ترم متوالی تدریس می‌کنند. این فرآیند زمان بسیار زیادی را از زبان‌آموز می‌گیرد. همچنین بابت هر ترم باید پول زیادی پرداخت کند.

 

با کمی تفکر، به خوبی می‌توان دریافت که با توجه به مواردی که گفته شد، مزایای آموزش خصوصی زبان بسیار زیاد است. روشی است که می‌توان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده و نتایج خوبی بر جای خواهد گذاشت. موسسه آلپیدا با آموزش خصوصی زبان این امکان را فراهم کرده است تا هرکس فراخور شرایطش، انواع زبان‌های خارجی را زیر نظر مدرسین مجرب در سیستم آموزش خصوصی تجربه کند. با آلپیدا همراه باشید.

 

The Top 10 Benefits of Private Tuition | Atomlearning

دیدگاه ها بسته شده اند.