یادگیری لغات زبان انگلیسی

بهترین راه برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

یادگیری لغات زبان انگلیسی با توجه به فرار بودن این زبان کار نسبتا مشکلی است. اما با استفاده از روش های اصولی می توان مسیر یادگیری را ساده تر کرد.

معرفی ده روش موثر در یادگیری لغات زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین دغدغه های زبان آموزان در تمام دنیا یادگیری لغات در آموزش زبان انگلیسی می باشد. زیرا اولین گام برای تسلط به زبان انگلیسی، داشتن دایره لغات گسترده و یادگیری هر چه بیشتر لغات و واژه های انگلیسی می باشد. نکته مهم اینجاست که حفظ کردن معنی لغات به تنهایی نمی تواند چندان کارگشا باشد. بنابراین لازم است که در کنار معانی مترادف ها، متضاد ها و کاربرد هر لغت را نیز یاد بگیریم.

اما تجربه همه ما تاکنون نشان داده است که یادگیری لغات زبان انگلیسی بسیار فرار بوده و به خاطر سپردن آن ها برای طولانی مدت کار چندان ساده ای نیست. با توجه به این چالش فراگیر، در این مقاله سعی کرده ایم که چند مورد از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی نماییم تا یادگیری و به خاطر سپردن لغات، برای شما راحت تر و لذت بخش تر شود.

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان انگلیسی

فلش کارت روشی ساده و کارآمد در یادگیری لغات زبان انگلیسی

استفاده از فلش کارت برای یادگیری لغات زبان انگلیسی روشی فوق العاده مؤثر و شناخته شده، در سرتاسر دنیا می باشد. فلش کارت، در واقع کارتی دو طرفه است که در یک سمت آن لغت و در سمت دیگر آن معنی درج شده است. به این ترتیب شما با نگاه کردن به لغت می توانید معنی آن را حدس بزنید و بعد برای اطمینان از درست بودن پاسخ، پشت کارت را نگاه کنید. استفاده مداوم و منظم از فلش کارت ها، تاثیر شگفت انگیزی در به خاطر سپردن واژه ها خواهد داشت. نکته جالب توجه و مهم در مورد فلش کارت ها این است که بهتر است، فلش کارت هایتان را خودتان درست کنید. زیرا فرایند نوشتن لغات و درست کردن فلش کارت، خود به تنهایی یک تمرین عالی برای یادگیری لغات زبان می باشد.

برای درست کردن فلش کارت می توانید از تکه های کوچک کاغذ استفاده کنید و یا کارت های سفید آماده را از بازار تهیه کنید. البته فلش کارت های دیجیتالی و کاغذی واژگان انگلیسی، به صورت آماده نیز در بازار موجود است. در صورتی که زمان کافی برای درست کردن کارت و نوشتن لغات نداشته باشید می توانید از فلش کارت های آماده استفاده کنید. استفاده از فلش کارت ها با به هم زدن ترتیب قرار گرفتن واژگان و تکرارهای منظم می تواند شما را به هدف تان بسیار نزدیک کند.

بیشتر بخوانید >> 5 ابزار بررسی گرامر در انگلیسی

یادگیری لغات زبان انگلیسی با استفاده از دفترچه لغات

برای یادگیری لغات زبان انگلیسی یک دفترچه مخصوص لغات تهیه کنید. هر واژه ای که در مورد معنی آن مطمئن نیستید و معنی آن را نمی دانید، در این دفترچه ثبت کنید. ثبت لغات به صورت دستی به شما کمک می کند که در آینده این لغات و معانی آن ها را به راحتی به خاطر بیاورید. بنابراین هر زمان که به لغت جدیدی برمی خورید و معنی آن را نمی دانید، بلافاصله آن را در دفتر لغات خود یادداشت کنید. به این ترتیب پس از مدتی متوجه می شوید که چقدر دایره واژگان شما گسترده تر شده است.

لغات زبان انگلیسی آلپیدا

گوش دادن آهنگ هایی با اشعار انگلیسی

امروزه یکی از نظریه های پذیرفته شده در یادگیری لغات زبان خارجی، گوش دادن آهنگ به زبان مقصد می باشد. با توجه به تاثیر مثبتی که موسیقی بر عملکرد مغز انسان دارد، به خاطر سپردن لغات با گوش دادن آهنگ آسان تر خواهد بود. دلیل دیگری که گوش دادن به آهنگ های انگلیسی زبان در یادگیری لغات مؤثر می باشند، این است که با گوش دادن به آهنگ، با تلفظ درست کلمات و لهجه های مختلف آشنا خواهید شد. برای گوش دادن به آهنگ انگلیسی، ابتدا متن ترانه را از اینترنت جستجو کنید و لغات جدید و نا آشنا را در دفتر دفترچه لغات خود بنویسید. سپس این آهنگ آن قدر گوش داده و تکرار کنید که کاملاً به آن مسلط شوید. سپس می توانید سراغ آهنگ های جدیدتر بروید.

بیشتر بخوانید >> توصیف یک روستا به انگلیسی 

صحبت کردن به زبان انگلیسی

گفتگوی گروهی به زبان انگلیسی می تواند گامی مؤثر در  یادگیری واژگان زبان انگلیسی محسوب شود. اما اگر امکان بهره گیری از گفتگوهای گروهی را ندارید، سعی کنید در طول روز و در حین انجام فعالیت های روزانه با مخاطب فرضی خود گفتگو داشته باشید. همچنین می توانید کتاب ها و مطالعاتی که در طول روز داشته اید را به زبان انگلیسی توضیح دهید. در این تمرین هم هر کلمه ای که نیاز داشتید و معنی آن را نمی دانستید، در دفترچه لغات خود یادداشت کنید.

نقش رسانه های اجتماعی در یادگیری لغات زبان انگلیسی

در فضای اینستاگرام یا هر بستر اجتماعی دیگری که حضور دارید، چند اکانت مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنید. سعی کنید که الگوهای جدید گفتاری و عبارات عامیانه را بیشتر بیاموزید. صحبت کردن افراد انگلیسی زبان در رابطه با هر موضوعی می تواند زبان انگلیسی شما را تقویت کند.

واژگان را تجسم کنید

در روان شناسی نوین قانون اول تقویت حافظه، تجسم است. این قانون در یادگیری لغات زبان نیز بسیار کارآمد است. در هنگام به خاطر سپردن یک لغت سعی کنید لغات جدید را با جزئیات در ذهن خود مجسم نمایید. به عنوان مثال اگر به کلمه مرغ برخوردید، تنها یک نقاشی مرغ را تصور نکنید. سعی کنید یک مرغ بزرگ متحرک با پاهای زرد و پرهای کرکی سفید رنگ را در ذهن خود متصور شوید. این تصورات نقش مهمی در یادگیری زبان ایفا می کند.

آموزش لغات زبان انگلیسی

پست گذاشتن به زبان انگلیسی در فضاهای مجازی

در فضاهای مجازی سعی کنید که پست هایی با زبان انگلیسی منتشر کنید. برای این که متوجه شوید در طول روز از چه واژگانی بیشتر استفاده می کنید، سعی کنید تمام پست های اینستاگرام یا وبلاگ خود را به زبان انگلیسی بنویسید. انتشار پست به زبان انگلیسی به تنهایی کافی نیست. بلکه باید مطمئن شوید آنچه که در ذهن داشته اید را به زبان انگلیسی نوشته اید.

بیشتر بخوانید >> اصطلاحات کاربردی انگلیسی

داستان های کمیک به زبان انگلیسی

اگر فردی بصری هستید، سعی کنید داستان های کمدی کوتاهی را به وسیله تصویر سازی به زبان انگلیسی بنویسید. لزومی ندارد که شخصیت های داستان تان ابر قهرمان باشند. هر چه در ذهن خود تصور می کنید را روی کاغذ بیاورید. تصویر سازی و کشیدن نقاشی از لغات در به خاطر سپاری آن ها کمک بسیار زیادی می کنند.

تماشای سریال به زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین روش های تقویت زبان انگلیسی و  یادگیری لغات زبان انگلیسی، تماشای سریال با زبان اصلی است. برای این کار در ابتدا بهتر است، سریال را با دو زیرنویس که یکی از زیرنویس ها به زبان انگلیسی و دیگری به زبان فارسی می باشد تماشا کنید. کلمات نامأنوس را در دفترچه لغات خود یادداشت کنید و برای بار چندم فیلم را تماشا کنید. قبل و بعد از هر مرتبه مشاهده فیلم نگاهی به دفترچه واژگان خود بیندازید تا کاملا به واژه ها و مکالمات مسلط شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین و مؤثرترین راه های  یادگیری لغات زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. اما لازم نیست تمام این تکنیک ها را بکار ببندید. هر روشی که با روحیات و علایق شما سازگارتر است را انتخاب نموده و کارتان را شروع کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.