تعطیلات رسمی در فرانسه

تعطیلات رسمی در فرانسه

تعطیلات رسمی در فرانسه کدامند؟

چه به فرانسه سفر کنید، چه قصد دارید به آنجا مهاجرت کنید یا در حال حاضر در این کشور زیبا زندگی می کنید، بهتر است به دنبال تعطیلات رسمی در فرانسه باشید و با آن آشنایی پیدا کنید.

فرانسه دارای 11 تعطیلات رسمی است که به زبان فرانسوی jours fériés است. به طور کلی، کارمندان بخش دولتی روز تعطیل دارند و مکان های عمومی زمان بازگشایی محدودی دارند. Les jours fériés همیشه روزهای خوبی برای گذراندن مدتی با دوستان و خانواده خود، رفتن به رستوران یا موزه است.

اگر تعطیلات رسمی سه‌شنبه یا پنج‌شنبه باشد، فرانسوی‌ها این را بهانه‌ای برای Fare le pont به معنای واقعی کلمه، ساختن پل می‌گیرند. این بدان معناست که روز بین jour férié و آخر هفته (دوشنبه یا جمعه) نیز تعطیل خواهد بود و به بسیاری از مردم یک آخر هفته چهار روزه می دهد! آیا زندگی فرانسوی شگفت انگیز به نظر نمی رسد؟

  • روز سال نو
  • دوشنبه عید پاک
  • روز کارگر
  • روز پیروزی در اروپا
  • روز عروج عیسی به اسمان
  • روز Whit Monday
  • روز Bastille
  • روز Assumption
  • روز All Saint’s
  • روز آتش بس
  • روز کریسمس

برای شروع یادگیری با آلپیدا آماده اید؟ تدریس خصوصی زبان فرانسه

روز سال نو

تاریخ: 1 ژانویه

نام: Jour de l’an، همچنین به نام Nouvel an.

این روز در سال 1810 در دوره امپراتوری اول به تعطیلی تبدیل شد. سال جدید را جشن می گیرد. و راستش را بخواهید، بسیاری از ما خوشحالیم که بعد از جشن های 31 دسامبر یک روز تعطیل داریم.

دوشنبه عید پاک

تاریخ: دوشنبه بعد از عید پاک

نام: Le lundi de Pâques

این تعطیلات عمومی همیشه در روز دوشنبه است – در نهایت به همین نام است! این روزی است که درست پس از یکشنبه عید پاک می آید، روزی برای جشن رستاخیز عیسی در ادیان مسیحی. این اولین روز از سه تعطیلات رسمی فرانسه است که به عید پاک مربوط می شود، علاوه بر خود عید پاک. بعداً در مورد تعطیلات دوم و سوم مربوط به عید پاک صحبت خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید >> خرید خانه در فرانسه 

 

روز کارگر

تاریخ: 1 می

نام: la Fête du Travail که به سادگی به عنوان le 1er mai نیز شناخته می شود

این روز در سال 1919، زمانی که روز کاری هشت ساعته به تصویب رسید، به عنوان تعطیل رسمی اعلام شد.

Le 1er mai اولین تعطیلات رسمی در ماه می در فرانسه است. بسیاری از مردم وقتی این تعطیلات به پنج شنبه یا سه شنبه می رسد، به وجد می آیند، زیرا فرصتی است برای بدست آوردن تعداد زیادی فرصت تعطیلی

این روز را می توان la fête du Muguet نیز نامید. Muguet گل لیلی دره در انگلیسی است. سنت مرسوم است که در این روز ماگوئت بخرند و به عنوان نشانه دوستی و شانس، یک شاخه را تقدیم کنند.

تعطیلات رسمی در کشور فرانسه

روز پیروزی در اروپا

تاریخ: 8 می

نام: la fête de la Victoire

این روز یادآور تسلیم آلمان و پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 است. شهروندان فرانسوی ضمن سوگواری از اثرات جنگ و اشغال نازی ها، آزادی خود را جشن می گیرند.

در این روز، رژه های میهنی و خدمات کلیسا برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید >> حقایق جالب درباره فرانسه

 

روز عروج عیسی به اسمان

تاریخ: 39 روز پس از عید پاک

نام: l’Ascension

این دومین تعطیلات رسمی مربوط به عید پاک است. این روزی است که عیسی مسیح پس از مصلوب شدن و رستاخیز خود به آسمان عروج کرد.

روز Whit Monday

تاریخ: هفتمین دوشنبه پس از عید پاک

نام: le lundi de Pentecôte

این سومین و آخرین تعطیلات رسمی مربوط به عید پاک در فرانسه است. این روز به یاد لحظه ای است که روح القدس بر رسولان آمد. در سال 2004، همچنین به روز همبستگی Journée de la solidarité  تبدیل شد. کارمندان در این روز بدون حقوق کار می کنند تا به خیریه مالی برای کمک به سالمندان کمک کنند.

اجباری نیست اما اکثر شرکت ها این روز را به رسمیت می شناسند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با برترین اساتید ایران

روز باستیل

تاریخ: 14 جولای

نام: la fête nationale française  روز ملی فرانسه، که به سادگی به عنوان le 14 juillet شناخته می شود.

روز باستیل یادآور هجوم به زندان فرانسوی به نام «لا باستیل» است. این رویدادی بود که نقش مهمی در آغاز انقلاب فرانسه داشت. در این روز، معمولاً جشن‌هایی در همه جای فرانسه، از روستاهای کوچک گرفته تا شهرهای بزرگ، با مهمانی‌ها، آتش بازی و رژه برگزار می‌شود. بزرگترین و مشهورترین آنها در امتداد شانزه لیزه در پاریس اتفاق می افتد.

تعطیلات رسمی فرانسه

روز Assumption

تاریخ: 15 آگوست

نام: L’assomption de Marie

در حالی که 15 آگوست در فرانسه برای همه تعطیلات رسمی است، این jour férié از سنت کاتولیک است. روز عروج، به‌جای مرگ، به یاد عروج جسم و روح مریم به بهشت ​​است.

انتظار می رود کاتولیک ها در این روز در مراسم عشای ربانی شرکت کنند، اما همه این روز را به طرق مختلف جشن می گیرند.

در دوران سلطنت ناپلئون، او تصمیم گرفت که این روز روز خوبی برای جشن تولد او نیز باشد.

 

روز All Saint’s

تاریخ: 1 نوامبر

نام: La Toussaint

مردم فرانسه هر سال در اول نوامبر یاد و خاطره بستگان درگذشته خود را گرامی می دارند. خانواده‌ها معمولاً برای این روز دور هم جمع می‌شوند و از گورستان‌ها دیدن می‌کنند و گل‌هایی را که نمادی برای یادآوری عزیزان هستند به همراه می‌آورند: گل داوودی.

روز آتش بس

تاریخ: 11 نوامبر

نام: L’Armisce

11 نوامبر نیز در فرانسه تعطیل رسمی است. این روز یادبود سربازان و شهروندانی است که در جنگ جهانی اول و سایر درگیری ها جان باختند. رژه های یادبود برگزار می شود و تاج های گل در بناهای یادبود گذاشته می شود. در این روز است که رئیس جمهور فرانسه تاج گلی را بر مزار سرباز گمنام در زیر طاق پیروزی پاریس می گذارد.

روز کریسمس

تاریخ: 25 دسامبر

نام: le jour de Noël

من فکر می کنم نام این تعطیلات رسمی کاملاً واضح است. ما یک روز دیگر فرصت داریم تا کریسمس را با خانواده و دوستان جشن بگیریم! به خودتان لطف کنید و Bûche de Noël  را در گوگل جستجو کنید تا نگاهی به این شیرینی فروشی شگفت انگیز داشته باشید!

جمع بندی

یازده تعطیلات رسمی فرانسه توضیح داده شده است. ممکن است بخواهید هنگام رزرو تعطیلات در فرانسه آنها را مد نظر خود داشته باشید. خوشحال کننده نیست که به آنجا برسیم و همه مغازه ها بسته باشند زیرا دوشنبه عید پاک است. اما از سوی دیگر، ممکن است بتوانید در بسیاری از جشن‌ها در روز تکوین یا روز باستیل شرکت کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.