جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری ایتالیا کدامند؟

به عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، جای تعجب نیست که این کشور از نظر شاهکارهای هنری، معماری و جاذبه های گردشگری ایتالیا بسیار غنی باشد یا اینکه بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان های فرهنگی میراث جهانی یونسکو داشته باشد.

 

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان ایتالیایی

 

اما مهمترین جاذبه های گردشگری ایتالیا همه هنر و معماری نیست. این کشور دارای دریاچه‌ها، کوه‌ها و خط ساحلی چشمگیری است که جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای را نیز به آن می‌بخشد. شما می توانید یک برنامه سفر کامل را با الهام از یک علاقه، از هنر رنسانس گرفته تا پیاده روی، برنامه ریزی کنید، اما بیشتر بازدید کنندگانی که برای اولین بار می آیند، دوست دارند نمونه ای از بهترین پیشنهادات ایتالیا را در چندین نوع مختلف تجربه کنند.

جاذبه های گردشگری ایتالیا هنر، معماری، مناظر خیره کننده و تاریخ را به نمایش می گذارند و فرصت هایی را برای فعالیت های فعال فراهم می کنند. برای اطمینان از یافتن بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا برای بازدید و کارهایی که باید انجام دهید، برنامه سفر خود را با استفاده از این لیست از برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا برنامه ریزی کنید.

 

‏Colosseum

این آمفی تئاتر عظیم، بزرگترین در نوع خود می باشد که تا کنون توسط امپراتوری روم ساخته شده است و بزرگترین بنای آنها برای بقای خود، تا زمان مدرن الگویی برای امکانات ورزشی باقی مانده است. این مکان توسط وسپاسیان در سال 72 پس از میلاد ساخته شد و با افزودن داستان چهارم توسط پسرش، تیتوس، بزرگ‌تر شد.

یک کف چوبی به ابعاد 83 در 48 متر دو طبقه زیرزمینی اضافی را با تونل ها، اتاق ها، سلول ها و گذرگاه هایی پوشانده بود که فضایی را برای گلادیاتورها، حیوانات وحشی و انبار فراهم می کرد.

این مکان یکی از پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است.

 

‏The Grand Canal

گوندولا سواری در کانال های ونیز سنتی است که قرن هاست یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد و مسافران از آن لذت می برند. ونیز شهری از جزایر است و کانال‌ها از دیرباز خیابان‌های اصلی شهر بوده‌اند که با هزار تویی از گذرگاه‌های باریک به هم متصل شده‌اند.

گرند کانال بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبراه است که مسیر S شکل وسیعی را از میان شهر می‌گذراند. در کناره‌های آن، باشکوه‌ترین کاخ‌هایی است که زمانی متعلق به ثروتمندترین و قدرتمندترین خانواده‌های جمهوری ونیزی بود. بهترین راه برای دیدن بسیاری از کاخ های بزرگ که جلوی آنها رو به آب است، سواری با واپورتو در امتداد کانال بزرگ است.

 

برج Pisa

برج کج پیزا (La Torre Pendente) تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در شهر پیزا است که شهرت جهانی آن نه از ظرافت قابل توجه طراحی، بلکه از یک نقص ناشی می‌شود. کار بر روی برج در قرن 1100 آغاز شد و کج شدن آن، زمانی آغاز شد که برج به طبقه سوم رسید. شما می‌توانید موقعیت مکانی این برج مشهور را بر روی نقشه مشاهده نمایید.

پیش‌بینی می‌شد که در طول قرن‌ها، قبل از انجام کارهای مرمتی در دهه 1990، این برج بیشتر و بیشتر کج شود.

برج کج در Piazza dei Miracoli قرار دارد، مکانی که با کلیسای جامع زیبای رومی سانتا ماریا آسونتا و یک غسل تعمید ایستاده گرد است. هر یک از این آثار برجسته سنگ‌تراشی قرون وسطایی را نشان می‌دهد.

 

‏Cinque Terre

‏Cinque Terre یک منطقه ساحلی دوست داشتنی با تپه های شیب دار و صخره های مشرف به مدیترانه است. پنج روستای زیبای Monterosso al Mare، Vernazza، Corniglia، Manarola، و Riomaggiore را می توان از طریق راه های مختلفی به یکدیگر متصل کرد، راه آهنی که از میان سرچشمه ها تونل می زند تا در هر شهر ظاهر شود، یا یک جاده باریک خوش منظره.

پیاده روی بین روستاها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است که به مسافران این فرصت را می دهد تا از مناظر لذت ببرند. شهرهای کوچک احساس روستاهای ماهیگیری دنیای قدیم را حفظ کرده اند و حتی در مواجهه با گردشگری مدرن حس قدیم را ارائه می دهند.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

به عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، جای تعجب نیست که ایتالیا از نظر شاهکارهای هنری و معماری بسیار غنی باشد یا اینکه بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان های فرهنگی میراث جهانی یونسکو داشته باشد.

دریاچه Como

دریاچه کومو یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است که توسط کوه‌ها احاطه شده و شهرهای کوچک زیبا در ردیف آن قرار گرفته‌اند. این دریاچه محل اقامت ثروتمندان از زمان رومیان بوده است.  ویلا بالبیانلو و ویلا کارلوتا شناخته شده ترین ها هستند که هر دو توسط باغ هایی احاطه شده اند که به روی عموم باز است.

آب و هوای معتدلی که ساحل دریاچه را برای باغ‌ها ایده‌آل می‌کند، با ویژگی‌هایی شبیه به دریای مدیترانه، برای گردشگران جذاب است. همراه با شهرهای تفریحی اطراف دریاچه، صومعه ای متعلق به قرن یازدهم وجود دارد.

در پای دریاچه، شهر کوچک کومو که از زمان رومیان مهم بوده، با قطار کوتاهی از میلان فاصله دارد. از اسکله آن، می‌توانید با کشتی‌های بخار منظم برنامه‌ریزی شده در اطراف دریاچه گردش کنید که بازدید از جاذبه‌های کنار دریاچه را آسان می‌کند.

 

‏Pantheon

پانتئون، یک بقایای فوق العاده به خوبی حفظ شده از دوران روم، دستاوردهای معماری باورنکردنی امپراتوری روم را نشان می دهد.

تناسبات دقیق ساختمان که به خدایان سیاره‌ای اختصاص داشت، با ارتفاعی برابر با قطر، و یک پرتو نوری که از بالای گنبد وارد اتاق می‌شد، برای نمایش فلک و خورشید در نظر گرفته شده بود.

پس از اینکه پادشاهان اولیه مسیحی استفاده از معبد بت پرستان را به عنوان کلیسا ممنوع کردند، استفاده نشد، بعداً توسط پاپ در سال 609 پس از میلاد مقدس شد. پادشاهان ایتالیایی، رافائل نقاش دوره رنسانس و دیگر بزرگان ایتالیایی در پانتئون به خاک سپرده شده اند.

 

بیشتر بخوانید>>>زبان های رومی Romance : لاتین یا عاشقانه؟

 

آب نما Trevi

فواره تروی که در فیلم‌هایی از لا دولچه ویتا تا تعطیلات رومی، فیلم لیزی مک‌گوایر و سه سکه در فواره جاودانه شده است، نمادی دوست‌داشتنی است که به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا در رم تبدیل شده است. سکه ای که روی شانه چپ پرتاب می شود (با دست راست) قرار است سفر برگشت را تضمین کند.

منشأ این سنت مشخص نیست، اما خود چشمه به عنوان یک منبع آب عمومی شروع شد و به یک قنات که در قرن اول قبل از میلاد ساخته شده بود متصل شد.  در سال 1629، پاپ اوربان هشتم می خواست فواره جذاب تری داشته باشد و از برنینی خواست تا اصلاحات را طراحی کند. هنگامی که پاپ درگذشت، طرح برنینی نیز انجام شد و طرح کنونی نپتون، اسب‌ها و صدف‌ها در سال 1751 توسط نیکولو سالوی تکمیل شد.

 

ساحل Amalfi

ساحل آمالفی، یکی از میراث جهانی یونسکو، یک خط ساحلی خیره کننده در امتداد شبه جزیره سورنتین، جنوب ناپل و سورنتو است. شهرهای دامنه تپه به طور نامطمئن در امتداد دامنه کوه های شیب دار که به سمت دریا می آیند ساخته شده اند.

شهرهای اصلی اینجا پوزیتانو و آمالفی با کلیسای جامع گنبدی رنگارنگ آن هستند. می توانید از طریق جاده در ساحل بگردید، یا با قایق بین شهرها پرش کنید و چشم اندازهای متفاوتی از ساحل دراماتیک و تقریباً عمودی داشته باشید.

در حالی که مسیرهای پیاده روی در سراسر ساحل کشیده شده اند، خیره کننده ترین مناظر برای پیاده روی ها Sentiero degli Dei، مسیر پیاده روی خدایان، در انتهای غربی از Positano است.

 

بیشتر بخوانید>>>10 کاری که باید در شهر لایپزیگ انجام دهید

 

کلیسا St. Mark

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا در ونیز، کلیسای سنت مارک است که نما و گنبدهای پر الهام از بیزانس آن مشرف به میدان سن مارکو، میدان سنت مارکو است. این ساختمان خود یک اثر هنری است، با ترکیبی از سبک های معماری که به شدت تحت تاثیر امپراتوری بیزانس قرار گرفته است و نشان دهنده ارتباطات تجاری طولانی ونیز با شرق است.

ویژگی های برجسته فضای داخلی وسیع، موزاییک های درخشانی است که گنبدها و طاق های آن را پوشانده است و محراب بلندی که با طلا و جواهرات پوشانده شده است. خزانه داری حاوی طلا و جواهرات پر زرق و برق بیشتری است.

برای تماشای منظره ای فراموش نشدنی از میدان سنت مارک، کمپین بلند و برج ساعت، به ایوان بروید تا در میان اسب های نمادین بایستید.

 

‏Milan Duomo

کلیسای جامع باشکوه سانتا ماریا ناسنته در میلان، “Il Duomo” برای مردم محلی، یکی از بزرگترین کلیساهای جهان و احتمالا بهترین نمونه از سبک پر زرق و برق گوتیک است. نمای مجسمه‌سازی شده آن (نمای بیرونی کلیسای جامع دارای 2245 مجسمه مرمری است) و 135 قله سنگی کنده‌کاری شده که تاج سقف آن را می‌پوشانند، اولین تأثیر را بر جای می‌گذارند، که با قدم گذاشتن در داخل آن تقویت می‌شود.

پنجاه و دو ستون عظیم سقف سر به فلک کشیده شبستان را نگه می دارند و دیوارهای آن توسط بزرگترین پنجره های شیشه ای رنگی جهان تزئین شده است.  نکات برجسته در شبستان مقبره جیان جاکومو مدیچی و یک شمعدان برنزی قرن دوازدهمی است.

در زیر محراب مرتفع دخمه و نمازخانه هشت ضلعی با تکیه طلای سان کارلو بورومئو قرار دارد.  زیر Piazza del Duomo، و از طریق پله‌های نزدیک ورودی، پایه‌های یک غسل تعمید قرن چهارم و بازیلیکا قرار دارد.

یک آسانسور شما را تا قسمتی از راه به پشت بام می برد، جایی که می توانید در ارتفاعی سرگیجه آور در میان قله های سنگی حکاکی شده راه بروید.

دیدگاه ها بسته شده اند.