یادگیری زبان

عاشق یادگیری زبان شوید

چگونه عاشق یادگیری زبان شویم

حتما شما نیز بارها شنیده اید که برای پیشرفت در یادگیری زبان دوم، لازم است که عاشق یادگیری زبان شوید. اما سوالی که مطرح می شود این است که چگونه می توان عاشق یادگیری زبان شد؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. در واقع زمانی که شما تصمیم می گیرید زبان جدیدی را یاد بگیرید، این فرایند در ابتدا با یک کنجکاوی شروع می شود. این کنجکاوی به مرور تبدیل به شیفتگی شده و قبل از آنکه متوجه شوید، علاقه شدیدی پیدا خواهید کرد که زبان جدید را از هر طریق ممکن درک کنید.

همین حالا شروع کنید : آموزش خصوصی زبان انگلیسی

اما این که شما عاشق یادگیری زبان شوید، به این معنی نیست که همیشه همه چیز به خوبی پیش می رود. عشق به یادگیری زبان جدید، مانند هر عشق بزرگ دیگری که تاکنون مشاهده نموده اید، دارای فراز و نشیب های زیادی است. در واقع در مسیر تکامل این عشق بایستی صبر و فداکاری و تحمل خوب و بد های آن را داشته باشید. اما همان طور که رسیدن به هر معشوقی می تواند تمام سختی ها را تبدیل به لذت کند، هنگامی که شروع به صحبت کردن به زبان جدید می کنید نیز همه سختی هایی که پشت سر گذاشته اید برایتان ارزشمند و لذت بخش خواهند بود.

8 روش برتر برای اینکه عاشق یادگیری زبان شوید

بسیاری از متخصصان معتقدند که فرد باید عاشق یادگیری زبان باشد، اما باید توجه داشته باشید که علاقه به تنهایی، در هیچ عشقی کارساز نیست. بلکه کلید یادگیری زبان تعهد است. در واقع همان طور که معشوق خود را با تمام بد و خوب آن می پذیرید، در مورد زبان نیز باید چنین باشد. یعنی در حین یادگیری زبان باید تمام جوانب آن را بپذیرید. از تسلط بر قواعد دستور زبان گرفته تا تغییر لحن تان به شکل های عجیب و غریب. یعنی ممکن است با حروف و آواهایی برخورد کنید که تا پیش از آن نمی دانستید چنین چیزهایی وجود دارند.

یادگیری زبان

راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانیم کودکان را به زبان انگلیسی علاقمند کنیم.

عاشق یادگیری زبان باید ظرایف و نواقص زبان مقصد را بپذیرد

همانند انتخاب شریک زندگی، اولین گام در عاشق یادگیری زبان شدن این است که همه چیز را در مورد آن بپذیرید. به عنوان مثال اگر درک دستور زبان، برای شما خوب و آسان به نظر می رسد، بهتر است بدانید که استثنائاتی نیز وجود دارد. این موضوع در تمام زبان ها مانند زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی یا هر زبان دیگری مشاهده می شود. در واقع تلاش برای درک یک زبان جدید، در چارچوب زبان مادری خود روش نادرستی می باشد. بپذیرید که هیچ زبانی کامل نیست. بنابراین قوانین را بیاموزید و استثنائات را نیز به خاطر بسپارید. اگر این گونه عاشق زبان باشید سریع تر آن را فرا خواهید گرفت.

وقتی به مشکلی برخورد کردید به دنبال مصالحه باشید.

اگر عاشق یادگیری زبان باشید، مراحل یادگیری زبان را با لذت بیشتری طی خواهید نمود. وقتی در یادگیری زبان جدید یا درک و حفظ واژگان مشکل پیدا می کنید، تسلیم نشوید. نفس عمیق بکشید. محدودیت های خود را بپذیرید و به جلو حرکت کنید. اگر به دلیل این که هیچ پیشرفتی در یادگیری خود نمی بینید، خسته و نا امید هستید، استراتژی یادگیری خود را مجدداً ارزیابی کنید. ابتدا کمی استراحت کنید. اشتباهات خود را پیدا کرده و مجدداً شروع به کار کنید. اگر سرعت یادگیری شما با آنچه انتظار داشتید مطابقت ندارد، نگران نباشید. یادگیری زبان دوم یک مسابقه دو سرعت نیست. بلکه به نوعی یک ماراتن محسوب می شود.

اگر عاشق یادگیری زبان باشید با آن خاطرات جدیدی خواهید ساخت

در تجربه عشق زندگی، حتما یادتان هست که اولین بار کجا یکدیگر را دیده اید. یا به کدام شهرها سفر کرده اید. در مورد یادگیری زبان نیز به خاطر سپردن نقاط عطف در دوران یادگیری، به شما کمک می کند که بیشتر قدردان تلاش های خود باشید. در واقع جشن گرفتن برای نقاط عطف یادگیری زبان دوم، به شما کمک می کند که با انگیزه تر و عاشقانه تر به راه خود ادامه دهید.

با ایجاد دوستی های جدید عاشق یادگیری زبان شوید.

اگر می خواهید عاشق یادگیری زبان باشید، باید در ابتدا به صورت فردی رشد کنید. شروع یادگیری زبان با یک معلم خصوصی زبان یا یک کلاس عالی، به شما کمک می کند که پایه زبان قوی داشته باشید. اما در نهایت اگر می خواهید پیشرفت کنید، حتماً باید با دیگران صحبت کنید. پیدا کردن دوستان مختلف با لهجه های گوناگون به تسلط شما کمک شایانی خواهد نمود.

آموزش زبان

کتاب‌های متعددی برای آموزش زبان وجود دارد.

اهداف بلند مدت خود را فراموش نکنید

اگر عاشق یادگیری زبان هستید، قطعا این کار را برای سرگرمی دنبال نمی کنید. بلکه در مورد موضوع مورد علاقه خود جدی بوده و روی آن با دقت تمرکز می کنید. سعی کنید اهداف بلند مدت خود را مشخص کنید. آیا می خواهید به کشور دیگری مهاجرت کنید؟ یا برای ارتقاء سطح شغلی خود این مهارت را انتخاب نموده اید؟ به هر حال به خاطر داشتن این اهداف، انگیزه شما را برای ادامه حرکت حفظ خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید >> راهنمای ضمایر فاعلی

 

برای این که عاشق یادگیری زبان شوید باید هر روز قدردان باشید.

وقتی عاشق یادگیری زبان باشید، برای تمام تأثیرات مثبتی که این مهارت در زندگی شما می گذارد، قدردان آن خواهید بود. هر روز قدردانی خود را با برنامه های منظم و سبک نشان دهید. در بهترین حالت اگر بتوانید پانزده دقیقه از روز را به گوش دادن پادکست یا مرور واژگان اختصاص دهید، بسیار عالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید >> راهنمای یادگیری سریع لغات انگلیسی

 

متعهد بمانید و تسلیم نشوید

عاشق یادگیری زبان بودن، نیاز به تعهد و پشتکار دارد. همه رابطه های عاطفی ممکن است با سوء تفاهم ها، مشکلات یا هر دلیل دیگری به نقطه پایان خود برسند. اما برای دوام هر رابطه ای باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که چرا از ابتدا معشوق خود را انتخاب نموده اید. به این ترتیب صبر و فداکاری شما بیشتر خواهد بود. در مورد یادگیری زبان نیز این موضوع صدق می کند. بیایید با یکدیگر صادق باشیم. در مسیر یادگیری زبان موانع زیادی وجود دارد و باید برای تسلط به زبان جدید، تلاش های زیادی داشته باشید. اما با در نظر گرفتن هدف اصلی و به خاطر داشتن دلیل انتخاب این هدف، صبور تر خواهید بود. فراموش نکنید با هر مانعی که در جلوی راه شما قرار می گیرد، قوی تر شده و به موفقیت نزدیک تر خواهید شد.

پاداش های طولانی مدت می تواند شما را عاشق یادگیری زبان دوم کند

 برای ماهگرد و سالگرد موفقیت های خود جشن بگیرید. لذت بردن از موفقیت ها و شادمانی برای آن ها انگیزه شما را برای اهداف بزرگ تر افزایش می دهد. عاشق شدن و عاشق ماندن تنها یک احساس زودگذر نیست. بلکه باید آن را پرورش داده و به شکوفایی هرچه بیشتر آن کمک کنید. علاوه بر آن در صورتی که شما عاشق یادگیری زبان باشید پس از تسلط بر زبان دوم، پاداش هایی که از یادگیری زبان دریافت می کنید می تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.