یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

شروع یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

بسیاری از زبان آموزان این سوال را مطرح می کنند که چگونه می توان فرایند یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی را ادامه داد؟ تفاوتی ندارد که شما در حال یادگیری چه زبانی هستید. به طور کلی یادگیری زبان جدید، یک پروسه طولانی مدت است. بنابراین تعجبی ندارد که گاهی اوقات وقفه ای در روند یادگیری پیش آید و یا به خودتان کمی استراحت دهید. به هرحال دلایل زیادی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد یک وقفه ی طولانی مدت در روند یادگیری و آموزش خصوصی زبان شوند به خصوص آموزش خصوصی زبان انگلیسی، جهت ثبت نام در کلاس های خصوصی تدریس زبان آلپیدا با ما تماس بگیرید. به عنوان مثال تعطیلات تابستان و یا مشغله های مختلف می توانند در میان برنامه های شما برای یادگیری زبان فاصله بیندازند. این موضوع کاملاً قابل درک بوده و در برخی موارد نیز اجتناب ناپذیر است.

همین حالا شروع کنید : تدریس خصوصی زبان انگلیسی

با توجه به این که وقفه های طولانی در روند یادگیری زبان امری طبیعی و فراگیر می باشد، در این مقاله از آلپیدا تصمیم گرفتیم هفت نکته مهم و اساسی برای بازگشت به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی را به شما یادآور شویم. این هفت نکته به شرح زیر می باشند. البته در مورد هر یک نیز به صورت جداگانه توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود.

  • مثبت فکر کنید.
  • دروس گذشته را مرور کنید.
  • وقت بیشتری صرف یادگیری زبان کنید.
  • با قدم های کوچک شروع کنید.
  • خود را در معرض زبان مقصد قرار دهید.
  • برای مسیر یادگیری خود هدف تعیین کنید.
  • به خودتان پاداش دهید.

گام اول یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی: مثبت فکر کنید.

بازگشت به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی مدت، ممکن است با احساس گناه و یا کمی استرس و نگرانی همراه باشد. دلیل ایجاد وقفه در روند یادگیری شما هرچه که بوده باشد، باید از یک جایی دوباره شروع به یادگیری کنید. به جای این که ذهن خود را با احساسات منفی پر کنید، سعی کنید مثبت فکر کنید و با انگیزه بالا شروع به یادگیری مجدد زبان نمایید. نکته مهم در این رابطه این است که در مورد این که چرا پیشرفت یادگیری زبان شما دچار وقفه شده است، با خودتان صادق باشید. این بار که شروع به یادگیری زبان می کنید در روند یادگیری خود تغییراتی ایجاد نمایید. ممکن است در مراحل قبلی اهداف مشخصی را برای خود، تعیین نکرده باشید. همچنین ممکن است که زمان مشخصی برای ادامه دادن دروس خود، در پایان دوره های آموزشی تعیین نکرده باشید. به هر حال نکته مهم این است که شما مجدداً در مسیر پیشرفت قرار دارید.

یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

بیشتر بخوانید >> ضمایر خنثی جنسیت در انگلیسی

گام دوم یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی: مرور کنید.

زمانی که قصد دارید برای بازگشت به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی آماده شوید، طبیعی است که مطالب زیادی را از خاطر برده باشید. بنابراین سعی نکنید از همان جا که یادگیری زبان را متوقف نموده اید، شروع به یادگیری کنید. بلکه تا آنجا که نیاز است باید چند قدم به عقب برگشته و دروس گذشته خود را مرور کنید. در واقع این مرور کردن، عقب گرد نیست. بلکه روشی است که باعث تثبیت اطلاعات و دانش زبانی شما می شود. به همین جهت وقتی شروع به یادگیری دروس جدید می نمایید، کاملاً آماده بوده و مطالب جدید را به سرعت فرا می گیرید.

به منظور بازگشت به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی مدت، سعی کنید یادداشت ها و دفترچه های خود را که مربوط به کلاس های گذشته می باشد را با دقت بازخوانی نمایید. در این راستا می توانید از تکنیک هایی مانند فرموله کردن جملات، به منظور به خاطر سپاری سریع تر و عمیق تر مطالب استفاده کنید. هر چقدر که مرور شما در دروس گذشته گسترده تر باشد، ذهنتان آماده تر می شود. بنابراین مطالب جدید را بدون فشار مضاعف فرا خواهید گرفت.

گام سوم: وقت بیشتری صرف یادگیری زبان کنید

 پس از این که اقدام به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی نمودید، یکی از وسوسه انگیز ترین کارها این است که فرایند مرور دروس گذشته را هرچه سریع تر به اتمام برسانید. در واقع ممکن است از ساختارهای گرامری که نصف و نیمه به خاطر می آورید، به راحتی عبور کنید و تنها واژگان را کمی زیر و رو کنید. اما عجله نکنید. مرور کردن عمیق و اثرگذار، به اندازه یادگیری مطالب جدید مهم و مفید است. بنابراین کمی به خودتان زمان بدهید تا ابهامات و قسمت هایی که از خاطر برده را به خوبی یاد بگیرید. حتی ممکن است به مواردی برخورد کنید، که اصولاً آن ها را اشتباه یاد گرفته اید و چندان منطقی به نظر نمی رسند. بنابراین زمان بیشتری را برای مرور مطالب گذشته بگذارید، تا اعتماد به نفس بیشتری برای ورود به سطوح جدید آموزش زبان داشته باشید.

بیشتر بخوانید >> 5 ابزار بررسی گرامر انگلیسی

گام چهارم: با قدم های کوچک شروع کنید.

 پس از این که شروع به یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی می نمایید، نیازی نیست که وارد یک دوره فشرده زبان بشوید. برای شروع چند اپلیکیشن مفید را بر یادگیری زبان دانلود کنید. چند دقیقه از روز را به یادگیری و حفظ واژگان اختصاص دهید و در حین کارهای روزمره چیزهایی را به زبان مقصد نام ببرید. حتی می توانید یک مکالمه شخصی را تصور کنید و با صدای بلند، شروع به حرف زدن کنید. همه این ها به شما کمک می کند تا به نرمی در مسیر یادگیری زبان قرار گیرید.

گام پنجم: خود را در معرض زبان مقصد قرار دهید.

برای یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی، شرکت کردن در کلاس های آموزشی ایده ای بسیار عالی است. دوره های آموزش خصوصی زبان انگلیسی آلپیدا بهترین گزنه برای شما است. اما سعی کنید که خود را در سایر جنبه های فرهنگی زبان مقصد نیز غرق کنید. دنبال کردن وبلاگ های آموزش آشپزی، یوتوبرها و پیچ های آموزشی دیگر به زبان مقصد، می تواند راه حل خوبی برای تقویت زبان شما باشد. تماشای فیلم و سریال با زبان مقصد و گوش دادن به آهنگ های مختلف نیز می تواند در این راستا بسیار مفید باشد.

یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

نکات مهم یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی

گام ششم: یک یا دو هدف تعیین کنید.

برای یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی، حتما باید هدف گذاری مناسبی داشته باشید. زیرا اگر اهداف مشخص و تعیین شده ای نداشته باشید، به سرعت از مسیر یادگیری خارج می شوید. اهداف بزرگ و رؤیایی، بسیار زیبا و عالی به نظر می رسند. اما در کوتاه مدت نمی توان به آن ها دست پیدا کرد و این موضوع باعث دلسردی شما خواهد شد. در این مرحله تعیین اهداف کوتاه مدت و میان مدت می تواند باعث ایجاد انگیزه و انرژی در شما شود. اهداف خود را بنویسید و هر روز قدمی در راستای آن بردارید. یک استاد خصوصی زبان انگلیسی حرفه ای شما را در تعیین اهدافتان راهنمایی خواهد کرد.

مهمترین گام یادگیری زبان پس از یک وقفه طولانی: به خودتان پاداش دهید.

رسیدن به اهداف احساس بسیار خوبی به انسان می دهد. اما یک پاداش واقعی مانند یک دفترچه یادداشت زیبا و یا پذیرایی از خود با یک کیک خوشمزه نیز، می تواند این احساس خوشایند را دو چندان کند. پاداش دادن به خود باعث پیشرفت شما در یادگیری زبان خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.